Witam się z Państwem.
Od ponad roku czasu jestem szczęśliwym posiadaczem A6C5 z jednostką 2.7T
Początkowo auto bez problemu przyspieszało, było żwawe, albo to tylko było wrażenie z przesiadki z auta które miało 140KM.
Filmik 40-140
Jakoś w listopadzie 2016 roku założyłem instalację gazową, firmy BRC. Zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonów. Dodatkowo ujawniły się błędy czujników G235 i G236. Po wymianie nie ma z tym problemów ale temperatura spalin jest cały czas 945°C (z tego co pamiętam, na którymś kanale zmierzyłem). Płytki kupiłem u Sid'a.
Co do wypadania zapłonów to wina gazu, bo zamieniałem stronami cewki i dalej wypadają mi cylindry 1,2,3.
Filmiki jak auto przyspiesza:
benzyna
lpg
Sprawdziłem zaworki DV według metody przedstawionej na tym filmiku
Zrobiłem też log dynamiczny na 3 biegu, grupy 002 - przepływomierz, 115 - zadane/uzyskane ciśnienie doładowania link
Bardzo proszę o pomoc.
2.7T 250KM - brak pełnej mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 gru 2015, 15:37
- Lokalizacja: kraków
Witam,
Poniżej wypiszę komentarze z forum na FB.
Karol P.
Czujniki temperatury spalin pokazują 945 stopni tak dlugo jak ta temperatura jest mniejsza niż te 945. Jednak jeśli się podniesie ponad tą wartość (np jak lecisz 200km/h+ z butem w podłodze) to wtedy zaczynają dopiero zmieniać swoje wartości na większe. Więc prawdopodobnie one działają jak należy. Na podstawie doładowania wydaje mi się ze auto jeździ w trybie awaryjnym co jest powodem braku mocy.
Skasować i z beny podać. Zrob też log EGT przy bucie. Generalnie ma mało paliwa, pierwsza sąda(chyba strona kierowcy) daje błąd a jest to sąda na podstawie ktorej jest korygowana mieszanka. Ja dalszej diagnozy się nie podejmę bo brak mi wiedzy i doświadczenia. Polecam:
a) rejestracja tu: http://sportaudi.pl/ tam chłopaki maja sporą wiedzę na temat 2.7
b) udać sie do jakiegoś czarodzieja od 2.7.
Kamil R.
spoko taje tajemnica to nie jest MAF pod 190 w serii jest ok... pompe paliwa lub którąś sondę. EGT bym na poczatek sie nie tykal. Od gazu mialbys wypasanie zaplonu na 2 glowicach ... kiedy swiece byly wymieniane? bledy pojawiają sie na LPG i PB, czy tylko na jednym paliwie? doladowanie wstepnie mozna powiedziec ze ok wiec DVałek bym nie dotykał.
Łukasz S.
Błędy ubogiej mieszanki i wypadania zapłonu. Zakręć butle gazu i zapomnij o jego istnieniu na razie, nie wiem kto zakłada gaz do zepsutego auta. Zbadaj ciśnienie paliwa, potem kompresję, jak będzie ok to zostają Ci cewki albo wzmacniacze zapłonu bo świece widziałem wymienione. I standardowo szczelność dolotu ciśnieniowo jak to w każdym turbo
Moja odpowiedź. Więc dziś zrobiłem logi, na benzynie:
Dynamiczne:
020 / 118
002 / 033
Statyczne:
032 / 001
031 / 001
Błędy przed logami, skasowane. Następnie Zerowanie korekt i adaptacja przepustnicy:
Na benzynie błąd 17863 powraca, zauważyłem że wraca w trakcie robienia logów statycznych.
[ Dodano: 2017-08-03, 08:05 ]
Ok winnym błędów był zimny lut w czerwonej sondzie egt ( G235 ). Nie nagrałem jeszcze filmiku jak się to zbiera po naprawie. Mam nadzieję, że komuś w przyszłości przyda się ten temat.
Poniżej wypiszę komentarze z forum na FB.
Karol P.
Czujniki temperatury spalin pokazują 945 stopni tak dlugo jak ta temperatura jest mniejsza niż te 945. Jednak jeśli się podniesie ponad tą wartość (np jak lecisz 200km/h+ z butem w podłodze) to wtedy zaczynają dopiero zmieniać swoje wartości na większe. Więc prawdopodobnie one działają jak należy. Na podstawie doładowania wydaje mi się ze auto jeździ w trybie awaryjnym co jest powodem braku mocy.
Skasować i z beny podać. Zrob też log EGT przy bucie. Generalnie ma mało paliwa, pierwsza sąda(chyba strona kierowcy) daje błąd a jest to sąda na podstawie ktorej jest korygowana mieszanka. Ja dalszej diagnozy się nie podejmę bo brak mi wiedzy i doświadczenia. Polecam:
a) rejestracja tu: http://sportaudi.pl/ tam chłopaki maja sporą wiedzę na temat 2.7
b) udać sie do jakiegoś czarodzieja od 2.7.
Kamil R.
spoko taje tajemnica to nie jest MAF pod 190 w serii jest ok... pompe paliwa lub którąś sondę. EGT bym na poczatek sie nie tykal. Od gazu mialbys wypasanie zaplonu na 2 glowicach ... kiedy swiece byly wymieniane? bledy pojawiają sie na LPG i PB, czy tylko na jednym paliwie? doladowanie wstepnie mozna powiedziec ze ok wiec DVałek bym nie dotykał.
Łukasz S.
Błędy ubogiej mieszanki i wypadania zapłonu. Zakręć butle gazu i zapomnij o jego istnieniu na razie, nie wiem kto zakłada gaz do zepsutego auta. Zbadaj ciśnienie paliwa, potem kompresję, jak będzie ok to zostają Ci cewki albo wzmacniacze zapłonu bo świece widziałem wymienione. I standardowo szczelność dolotu ciśnieniowo jak to w każdym turbo
Moja odpowiedź. Więc dziś zrobiłem logi, na benzynie:
Dynamiczne:
020 / 118
002 / 033
Statyczne:
032 / 001
031 / 001
Błędy przed logami, skasowane. Następnie Zerowanie korekt i adaptacja przepustnicy:
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0003
Software Coding: 11752
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: WAUZZZ4B23N075073 AUZ7Z0B2274580
7 Faults Found:
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
P1462 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
P1455 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low
P0131 - 35-10 - - - Intermittent
----------------------------------------------
w trakcie logów
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0003
Software Coding: 11752
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: WAUZZZ4B23N075073 AUZ7Z0B2274580
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
P1462 - 35-10 - - - Intermittent
------------------------------------------------
Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0003
Software Coding: 11752
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: WAUZZZ4B23N075073 AUZ7Z0B2274580
2 Faults Found:
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
P1455 - 35-00 - -
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
P1462 - 35-10 - - - Intermittent
[ Dodano: 2017-08-03, 08:05 ]
Ok winnym błędów był zimny lut w czerwonej sondzie egt ( G235 ). Nie nagrałem jeszcze filmiku jak się to zbiera po naprawie. Mam nadzieję, że komuś w przyszłości przyda się ten temat.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga