Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.7T 250KM - brak pełnej mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pikofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Gdańśk

2.7T 250KM - brak pełnej mocy

Post autor: pikofm » 20 cze 2017, 17:54

Witam się z Państwem.
Od ponad roku czasu jestem szczęśliwym posiadaczem A6C5 z jednostką 2.7T
Początkowo auto bez problemu przyspieszało, było żwawe, albo to tylko było wrażenie z przesiadki z auta które miało 140KM.
Filmik 40-140

Jakoś w listopadzie 2016 roku założyłem instalację gazową, firmy BRC. Zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonów. Dodatkowo ujawniły się błędy czujników G235 i G236. Po wymianie nie ma z tym problemów ale temperatura spalin jest cały czas 945°C (z tego co pamiętam, na którymś kanale zmierzyłem). Płytki kupiłem u Sid'a.

Co do wypadania zapłonów to wina gazu, bo zamieniałem stronami cewki i dalej wypadają mi cylindry 1,2,3.

Filmiki jak auto przyspiesza:
benzyna
lpg

Sprawdziłem zaworki DV według metody przedstawionej na tym filmiku

Zrobiłem też log dynamiczny na 3 biegu, grupy 002 - przepływomierz, 115 - zadane/uzyskane ciśnienie doładowania link

Bardzo proszę o pomoc.

tasior86nh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2015, 15:37
Lokalizacja: kraków

Post autor: tasior86nh » 20 cze 2017, 22:14

Sprawdzałeś moduły na obudowie filtra powietrza ? Powinny być tam 2 szt jedna odpowiada za cewki 1-3 druga za 4-6 podmienić i sprawdź czy dalej te same cylindry wariują

micbry1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 sie 2014, 17:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: micbry1 » 21 cze 2017, 09:24

Turbo wstaje ładnie, lekko przeładowuje ale to nie problem, przepływka coś mało mierzy.
Ogólnie po filmiku i czasie do 100 km/h ok. 8s to jak na ten automat niezły wynik.
Ciśnienie doładowania według mnie za mało...
Temp spalin 945 jest prawidłowa.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 cze 2017, 21:07

tasior86nh pisze:Sprawdzałeś moduły na obudowie filtra powietrza ? Powinny być tam 2 szt jedna odpowiada za cewki 1-3 druga za 4-6 podmienić i sprawdź czy dalej te same cylindry wariują
W BES ma już pojedyńcze cewki bez modułów zapłonowych

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 21 cze 2017, 21:50

Skasuj bledy nawet jak nic nie ma i zrob logi na pb 002+033, 020+118. Egt ruszy sie dopiero gdy temp. przekroczy 945 jesli nie przekracza to stoi na tej wartosci i to jest ok.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

pikofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Gdańśk

Post autor: pikofm » 03 sie 2017, 08:05

Witam,
Poniżej wypiszę komentarze z forum na FB.

Karol P.
Czujniki temperatury spalin pokazują 945 stopni tak dlugo jak ta temperatura jest mniejsza niż te 945. Jednak jeśli się podniesie ponad tą wartość (np jak lecisz 200km/h+ z butem w podłodze) to wtedy zaczynają dopiero zmieniać swoje wartości na większe. Więc prawdopodobnie one działają jak należy. Na podstawie doładowania wydaje mi się ze auto jeździ w trybie awaryjnym co jest powodem braku mocy.

Skasować i z beny podać. Zrob też log EGT przy bucie. Generalnie ma mało paliwa, pierwsza sąda(chyba strona kierowcy) daje błąd a jest to sąda na podstawie ktorej jest korygowana mieszanka. Ja dalszej diagnozy się nie podejmę bo brak mi wiedzy i doświadczenia. Polecam:
a) rejestracja tu: http://sportaudi.pl/ tam chłopaki maja sporą wiedzę na temat 2.7
b) udać sie do jakiegoś czarodzieja od 2.7.

Kamil R.
spoko :) taje tajemnica to nie jest MAF pod 190 w serii jest ok... pompe paliwa lub którąś sondę. EGT bym na poczatek sie nie tykal. Od gazu mialbys wypasanie zaplonu na 2 glowicach ... kiedy swiece byly wymieniane? bledy pojawiają sie na LPG i PB, czy tylko na jednym paliwie? doladowanie wstepnie mozna powiedziec ze ok wiec DVałek bym nie dotykał.

Łukasz S.
Błędy ubogiej mieszanki i wypadania zapłonu. Zakręć butle gazu i zapomnij o jego istnieniu na razie, nie wiem kto zakłada gaz do zepsutego auta. Zbadaj ciśnienie paliwa, potem kompresję, jak będzie ok to zostają Ci cewki albo wzmacniacze zapłonu bo świece widziałem wymienione. I standardowo szczelność dolotu ciśnieniowo jak to w każdym turbo

Moja odpowiedź. Więc dziś zrobiłem logi, na benzynie:
Dynamiczne:
020 / 118
002 / 033

Statyczne:
032 / 001
031 / 001

Błędy przed logami, skasowane. Następnie Zerowanie korekt i adaptacja przepustnicy:

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N  
  Component and/or Version: 2.7L V6/5VT     G   0003
           Software Coding: 11752
            Work Shop Code: WSC 05311
           Additional Info: WAUZZZ4B23N075073     AUZ7Z0B2274580
7 Faults Found:
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
        P1462 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 35-10 - - - Intermittent
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
        P1455 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 35-00 - -
16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low
        P0131 - 35-10 - - - Intermittent


----------------------------------------------
w trakcie logów
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N  
  Component and/or Version: 2.7L V6/5VT     G   0003
           Software Coding: 11752
            Work Shop Code: WSC 05311
           Additional Info: WAUZZZ4B23N075073     AUZ7Z0B2274580
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 35-00 - -
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
        P1462 - 35-10 - - - Intermittent

------------------------------------------------

Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N  
  Component and/or Version: 2.7L V6/5VT     G   0003
           Software Coding: 11752
            Work Shop Code: WSC 05311
           Additional Info: WAUZZZ4B23N075073     AUZ7Z0B2274580
2 Faults Found:
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
        P1455 - 35-00 - -
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
        P1462 - 35-10 - - - Intermittent

Na benzynie błąd 17863 powraca, zauważyłem że wraca w trakcie robienia logów statycznych.

[ Dodano: 2017-08-03, 08:05 ]
Ok winnym błędów był zimny lut w czerwonej sondzie egt ( G235 ). Nie nagrałem jeszcze filmiku jak się to zbiera po naprawie. Mam nadzieję, że komuś w przyszłości przyda się ten temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga