Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] uszkodzenie torsena

Układ napędowy i skrzynie biegów
bender999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 lut 2015, 20:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bender999 » 21 cze 2017, 19:43

Pioter211 pisze:Jak można uszkodzić torsena? Pytam z ciekawości?
Pioter211 zupełnie nie wiem czemu to padło. Olej wymieniony po kupnie ok 2lata temu, opony nowe i zimówki i letnie. Mogę mieć tylko podejrzenia, bo zaraz po kupnie pojawił się problem "szarpania" przy skręconych kołach (np przy zawracaniu) Może po ściągnięciu auta Mietek handlarz coś pomodził na tyle, że się teraz posypało

[ Dodano: 2017-06-21, 19:43 ]
mat1324 pisze:Tak wystarczające :). Sam torsen w Twoim przypadku ma numer 01A 409 751 G » 01A 409 751 H. Możesz kupić jedną z tych skrzyni i przełożyć sam torsen: DJJ, DJU, DJS, DUX, DJR, DWM, DYE, DWP, EFC, ENP i oczywiście DWR. Podane skrzynie montowane były m.in. w A4, A6, A8 i Passacie. Przykładowo Twoja skrzynia stosowana była w A4, A6 i Passacie :). Na allegro powinieneś znaleźć jakąś skrzynie, aby przełożyć tylko torsena. Wystarczy, że wpiszesz np. "skrzynia DWR" i powinno coś wyszukać :). Możesz kupić uszkodzoną skrzynię, ale ważne, aby torsen był nieruszony.
Mat1324 dzięki wielkie!! od razu widać, że ogarniasz temat, a ja już załamywałem ręce i rozważałem pozostawienie tylko przedniego napędu. Zaczynam poszukiwania skrzyni. Mam jeszcze pytanie czy jesteś w stanie powiedzieć co może być przyczyną takiego "szarpania" przy ruszaniu na skręconych kołach? Efekt podobny jakby jakiś dyfer był zeszperowany. ALe na podnośniku naturalnie dyfry pracują normalnie. Czy ów wibracje mogły być spowodowane kończącym się torsenem? Nie było/jest to jakieś uciążliwe ale wolałbym załatwić ten problem żeby za jakiś czas się z tym nie bawić ponownie
Regulamin!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 cze 2017, 20:59

Na 90% za taki stan rzeczy odpowiada właśnie zużyty torsen. Pamiętaj, że na podnośniku opór opon wynosi zero, więc dyfry pracują prawie bez obciążeń :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja