witam wszystkich forumowiczów
pomijajac seryjny problem 2.0 tdi tj. trzesienie silnika itp. pojawiły sie teraz nowe obiawy otóż na postoju auto puszcza białego dymka a spaliny maja bardzo charakterystyczny gryzacy zapach, dodam że przy odpalaniu nie ma problemów łapie za pierwszym razem i przy odpalaniu nie dymi, ale na wolnych obrotach na postoju albo przy parkowaniu puszcza dymka coś podobnego do dymu w czasie mrozu. prosze o podpowiedz czy to może byc obiaw turbiny , wtrysków czy jeszcze czegos innego? z góry dziekuje za pomoc pozdro
[a6 c6 2.0 tdi] biały dym,zapach spalin gryzący?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Dym z rury wydechowej
W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.
Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.
Niebieski
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.
To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.
Biały
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.
Czarny
Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.
W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.
Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.
Niebieski
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.
To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.
Biały
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.
Czarny
Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
WADR lepszy taki pogląd niż nic. Poza tym, wpis ten wklejano już na tym forum i raczej wszyscy się zgadzali. Kolejna sprawa, VAG też pokaże błędy i często jest tak, że ten sam błąd w różnych auta spowodowany jest czymś innym np. błąd jednego elementu (pozorny) spowodowany jest uszkodzeniem/dysfunkcją innego elementu - także też podchodziłbym do tego z pewną dozą niepewności.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Witam.
U mnie dokładnie takie objawy, jak u Ciebie oznaczały przedostawanie się oleju do wydechu przez uszkodzoną odmę, która znajduje się w pokrywie zaworów silnika. Auto kopciło sporadycznie, często po odpaleniu na biało jak mleko,a jak się tego oleju nazbierało, to świata za mną nie było widać, a po 5 sekundach dymek stawał się czyściutki. Po wymianie pokrywy zaworów (około 600 zł za ori) problem całkowicie zniknął.
Pozdrawiam
U mnie dokładnie takie objawy, jak u Ciebie oznaczały przedostawanie się oleju do wydechu przez uszkodzoną odmę, która znajduje się w pokrywie zaworów silnika. Auto kopciło sporadycznie, często po odpaleniu na biało jak mleko,a jak się tego oleju nazbierało, to świata za mną nie było widać, a po 5 sekundach dymek stawał się czyściutki. Po wymianie pokrywy zaworów (około 600 zł za ori) problem całkowicie zniknął.
Pozdrawiam
MARCIN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Hej,
Odświeżę temat. Ma problem, auto gdy odpalam (nie zawsze tak się dzieje) puszcza biały dym. O ile przy odpalaniu powiedzmy, może być ok, tak gdy stoję w korku, na światłach, zaczyna znowu pojawiać się delikatnie biały dym i gdy ruszam zostawiam za sobą niezłą mgłę. Po paru sekundach jest wszystko ok.
Gdy znowu zatrzymam się na światłach lub stoję dłużej w korku akcja z dymem się powtarza. Zawsze to jest gdy silnik popracuje na biegu jałowych. Pojawiło się to w sumie nagle. Od ok tyg.
Są podejrzenia na pompowtryski, podobno jeden, na zimnym silniku nie do końca pracuje poprawnie. Co się z nim dzieje tego mechanik nie powiedział. Sprawdzał tylko VAGiem. Poza tym silnikiem lekko szarpie gdy chcę jechać z prędkością ok 30 km/h i obroty sa ok 1400-1600. Chcę podjechać do specjalistycznego warsztatu gdzie sprawdzą ciśnienia, pompowtryski na stole itd. ale termin wolny jest dopiero za ok miesiąc.
Widzę po wpisie MarcinaM że problemem może być też odma. Podpowie mi ktoś jak sprawdzić czy jest wszystko z nią ok czy to jednak ona jest zepsuta?
Co do dymu białego. Odkąd zauważyłem że się pojawia sprawdzam poziom oleju i cieczy chłodzącej i praktycznie jest cały czas na tym samym poziomie. Turbina rok temu po regeneracji (poprzednia zaciągnęła olej i silnik się rozbiegał).
Pozdrawiam
Odświeżę temat. Ma problem, auto gdy odpalam (nie zawsze tak się dzieje) puszcza biały dym. O ile przy odpalaniu powiedzmy, może być ok, tak gdy stoję w korku, na światłach, zaczyna znowu pojawiać się delikatnie biały dym i gdy ruszam zostawiam za sobą niezłą mgłę. Po paru sekundach jest wszystko ok.
Gdy znowu zatrzymam się na światłach lub stoję dłużej w korku akcja z dymem się powtarza. Zawsze to jest gdy silnik popracuje na biegu jałowych. Pojawiło się to w sumie nagle. Od ok tyg.
Są podejrzenia na pompowtryski, podobno jeden, na zimnym silniku nie do końca pracuje poprawnie. Co się z nim dzieje tego mechanik nie powiedział. Sprawdzał tylko VAGiem. Poza tym silnikiem lekko szarpie gdy chcę jechać z prędkością ok 30 km/h i obroty sa ok 1400-1600. Chcę podjechać do specjalistycznego warsztatu gdzie sprawdzą ciśnienia, pompowtryski na stole itd. ale termin wolny jest dopiero za ok miesiąc.
Widzę po wpisie MarcinaM że problemem może być też odma. Podpowie mi ktoś jak sprawdzić czy jest wszystko z nią ok czy to jednak ona jest zepsuta?
Co do dymu białego. Odkąd zauważyłem że się pojawia sprawdzam poziom oleju i cieczy chłodzącej i praktycznie jest cały czas na tym samym poziomie. Turbina rok temu po regeneracji (poprzednia zaciągnęła olej i silnik się rozbiegał).
Pozdrawiam