Witam
Ostatnio stalem sie szczesliwym posiadaczem a6 c5
Jako wielki zwolennik skrzyni manualnej i osoba, ktora uczy sie automatu, mam pytanko;)
Oto chodzi mi o to, ze zauwazylem, ze auto lepiej przyspiesza jadac 100km/h niz od 0, a jese to spowodowane tym, ze automat bardzo szybko zmienia biegi, a z manuala jestem raczej przyzwyczajony zeby nie cisnac gazu do dechy, ale jednak na obrotach pociagnac
Czy zatem przy automacie, jesli wymusze dluzsze pociagniecie biegu przez ustawianie po kolei wajchy na 1, 2, 3, skrzyni grozi jakies niebezpieczenstwo, czy nic sie nie stanie?
Bo tym sposobem moge pozwolic skrzyni przelaczyc na nastepny bieg troche pozniej, a nie przy 2,5-3k obrotow
Pozdrawiam
[a6 c5 1.8] wymuszanie biegow na automacie hydraulicznym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ja robię tak: przełączam skrzynię na 'D' i gaz w podłogę
. Jadę np. 100 km/h na szóstym biegu i gaz. Skrzynia zrzuca bieg i silnik wkręca się na obroty, a auto dostaje kopa. Jeśli masz rozgrzany silnik i skrzynię, to możesz ją męczyć
. Jeśli chcę mieć jeszcze lepsze przyspieszenie i agresywniejszy styl jazdy, to przełączam na 'S', który zmienia ustawienia programu skrzyni, która pozwala wyżej kręcić się silnikowi, więc zmienia później biegi.


- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
autor tematu ma skrzynię 4 biegową bez trybu tiptronic ( 01N w oznaczeniach VAG ) , w połaczeniu z silnikiem 1.8 w c5 to nigdy nie będzie demon predkości , wrażenie że lepiej przyspiesza od 100 km/h jest dlatego że jest lockup zapięty i silnik jest pewno w lepszym zakresie obrotów ( większy moment obrotowy )
przy starcie na biegu 1 i 2 nie ma zapiętego lockup i skrzynia trochę mieli w miejscu , z tego co kojarzę w trybie 1,2,3 lockup sie szybciej zapina ( służą do hamowania silnikiem , ciagnięcia przyczepki pod górę itd )
skrzynia się uczy tak naprawdę , im mocniej przycisniesz pedał gazu to dłużej przeciągnie na biegach tak naprawdę
przy starcie na biegu 1 i 2 nie ma zapiętego lockup i skrzynia trochę mieli w miejscu , z tego co kojarzę w trybie 1,2,3 lockup sie szybciej zapina ( służą do hamowania silnikiem , ciagnięcia przyczepki pod górę itd )
skrzynia się uczy tak naprawdę , im mocniej przycisniesz pedał gazu to dłużej przeciągnie na biegach tak naprawdę