Cześć Wszystkim. Jestem nowy na forum i nie bardzo wiem gdzie się przywitać za co przepraszam.
Może przejdę do sedna. Półtora miesiąca temu wymieniałem olej w AUDI'cy na CASTROL 5W-30 LONGLIFE. Ogólnie właśnie auto mam od półtora miesiąca.
Mam problem gdyż dziś zapaliła mi się kontrolka żółta na FIS'ie "Low Oil". Stan oleju sprawdzałem z dwa tygodnie temu i był między MAX a MIN.
Auto nie dymi ani na biało ani na czarno. Turbina chodzi świetnie. Ogólnie silnik chodzi równo. Rozrządu nie słychać.
Panowie czy ktoś z was miał już taki problem? Ponoć te silniki tak mają, że na 1000 km biorą 0,5 oleju. Ale to pewnie mit.
Jakie usterki mogę brać pod uwagę? Wcześniej poprzedni właściciel lał 10w-40.
Za wszedlkie rady i pomoc bardzo dziękuje
Pobieranie Oleju
- KennyBushido
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 cze 2017, 12:32
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U mnie pobór oleju to ok. 50-100 ml, ale na 15 tysięcy km
. Przeważnie muszę minimalnie dolać, ale tylko po dłuższej jeździe autostradą z większymi prędkościami, co jest akurat normalne. Silnik 3.0 TDI nie ma tendencji do brania oleju, to nie TFSI
. Wydaje mi się, że gdzieś masz wyciek
. Olej 10W40 jest już przegięciem w tym silniku. Leję się tylko i wyłącznie 5W30 z normą 504 00 507 00 z wymianą co 15 tysięcy km. Castrola to sobie odpuść, ponieważ po 10 tysiącach km nie spełnia już swojej roli.



- KennyBushido
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 cze 2017, 12:32
- Lokalizacja: Wrocław
Kurcze. Mam trochę stresa. W tym momencie. Powiem tak: Miesięcznie walę ponad 1000km. Po prostu auto użytkuję. Ale oczywiście o nie dbam. Olej i inne wymieniam.
Mechanik radził lać MOTULA oczywiście 5W-30 z odpowiednią normą. Zastanawiam się znów aby wymienić.
Odpalam autko. Praktycznie zero dymku, podczas jazdy w lusterkach też nic nie widzę. Gdy mocniej depnę to jest troszkę białego dymku z tyłu ale malutkie ilości. Co raczej i tak nie ma nic do oleju.
Wolałbym się teraz zorientować od was fachowców co może być powodem, bo może coś podobnego mieliście.
Auto nie daje żadnych symptomów niesprawności. Może i masz rację, gdzieś może się pocić lub cieknąć. Na posadzce pod autem ani kropelki
Mechanik radził lać MOTULA oczywiście 5W-30 z odpowiednią normą. Zastanawiam się znów aby wymienić.
Odpalam autko. Praktycznie zero dymku, podczas jazdy w lusterkach też nic nie widzę. Gdy mocniej depnę to jest troszkę białego dymku z tyłu ale malutkie ilości. Co raczej i tak nie ma nic do oleju.
Wolałbym się teraz zorientować od was fachowców co może być powodem, bo może coś podobnego mieliście.
Auto nie daje żadnych symptomów niesprawności. Może i masz rację, gdzieś może się pocić lub cieknąć. Na posadzce pod autem ani kropelki
- KennyBushido
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 cze 2017, 12:32
- Lokalizacja: Wrocław
- KennyBushido
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 cze 2017, 12:32
- Lokalizacja: Wrocław
Dziwny obrót sprawy... teraz sprawdzałem stan oleju i poziom jest ponad MAX. samochód stoi od rana na równej nie pochylonej powierzchni więc eliminuję błąd pomiaru...
Wtryski też raczej eliminuje, bo podczas kupna zażyczyłem sobie wywalić je na stół i sprawdzić przelewowo. Ich rozpylanie, mgiełka i cała reszta była w jak najlepszym porządku. Żaden nie lał ani nie kropelkował.
Czyżby DPF? Auto nie dymi, nie ma kobtrolki świec ani DPF'u.
Wtryski też raczej eliminuje, bo podczas kupna zażyczyłem sobie wywalić je na stół i sprawdzić przelewowo. Ich rozpylanie, mgiełka i cała reszta była w jak najlepszym porządku. Żaden nie lał ani nie kropelkował.
Czyżby DPF? Auto nie dymi, nie ma kobtrolki świec ani DPF'u.