Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z rozruchem po awarii pompy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

[ AKE 2.5 180 KM] Problem z rozruchem po awarii pompy

Post autor: wp_wojtek » 02 cze 2017, 19:54

Witam
kilka tygodni temu miałem awarie pompy po powrocie z pracy, zgasł na wolnych obrotach i nie chciał odpalić. (najśmieszniejsze że nie było błędów) kopałem się z tematem, zrobiłem sterownik nie było sukcesu aż w końcu oddałem całą pompę do regeneracji.

Teraz dostałem inną pompę w zamian mojej oczywiście po regeneracji kompletnej przez specjalistyczny zakład (podobno jedni z lepszych w PL)

Zamontowałem, ustawiłem na blokady, rozruch... podpompowałem pompką ręczną założoną dodatkowo aż zagadała, poklekotała na wolnych obrotach ładnie i stabilnie aż banan na mojej gembie się pojawił aż ok 20-30 sekundach zdechła. Próbowałem odpalić, odpowietrzać na przewodach na wtryskach i po popuszczeniu zaczynała powoli chwytać lecz nagle przestaje po dokręceniu przewodu. Pluje ładnie paliwem lecz nie chce zaklekotać tak jak powinna.
Ma ktoś jakś pomysł?

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 02 cze 2017, 21:37

Wojciechu sprawdź sobie błędy w vagu czy coś masz, jak nie będziesz miał nic zaloguj mi grupe 005 dawka startowa, zrób to tak, zapłon, podłączasz program, dajesz logowanie, start z logowaniem i dopiero wtedy przekręcasz kluczyk do oporu na rozruch, przytrzymaj go chwile, lecz nie więcej niż 10 seund żebyś nowej pompy nie załatwił bo vp44 nie lubi kręcenia w nieskończoność po 10 s stop logowania, podeślij mi to chce też wiedzieć co się dzieje w grupie 018 może loga już nie rób ważne czy masz tam same zera w trzeciej rubryce i podczas kręcenia rozrusznikiem zobacz czy tam coś się nie zmieni, tylko żebyś nie logowała 2 grup na raz, dla pewności sprawdź czy fizycznie po odpięciu kostki od pompy masz zasilanie +12V miedzy pinem 6 i 7 w kostce 7 to plus 6 to minus i daj znać co tam jest
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 03 cze 2017, 16:35

zasilanie pompy jest ok, było ponad 12V i sprawdzałem nawet żarówką pod obciążeniem także więc tu raczej nie ma czego szukać
błędów w vagu właśnie nie ma teraz jak i przedtem jak stara pompa padła.

popatrze na te parametry jutro z rana i prześlę.

[ Dodano: 2017-06-03, 09:37 ]
wstawiam link do loga bloku 05
http://vaglog.com/log-005_o7pf6kh.html


w bloku 18 w 3 rubryce są cały czas same 00000000

zauważylem że silnik kręci równo na ucho a odczyt obrotow nie jest idealnie równo, skacze o 25%

[ Dodano: 2017-06-03, 16:35 ]
Wymieniłem profilaktycznie czujnik wału korbowego i dalej nie robi.

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 03 cze 2017, 20:18

VCDS i jedziesz z tematem, jak nie znasz pinu do swojego auta to próbuj każdy po kolei któryś wskoczy 4-cyfr pin: 26262, 26281, 26261, 26282, 26252, 26232, 26261, 26281, 26242, 12233, 26262, 26242, 22158,26282, 26252, 26232, 26261

do 7 cyfrowego trzeba specjalnego interfejsu i programu więc darujmy to sobie

[Wybierz]
[01 - Silnik]
[Login - 11]
Są dwie możliwości, jak wprowadzić kod PIN, wybrać ten, który obowiązuje dla Ciebie.

4-cyfrowy PIN
PIN należy wprowadzić jako numer 5-cyfrowy. Na przykład, jeśli kod PIN 1234, wchodzi 01.234.
7-cyfrowy kod PIN
[Użyj 7-cyfrowy kod PIN / SKC]
Wpisać 7-cyfrowy kod PIN, Data, od której PIN został wygenerowany przez dealera, razem z Kodem Workshop (WSC), od dealera, który wygenerował kod.
[OK]
VAG-COM zweryfikuje dane, które wprowadziłeś i powróć do ekranu logowania, gdzie Zaloguj będzie wyświetlana jako „XXXXX”.
[Wykonaj!]
[Adaptacja - 10]
Wpisz 050 w „Numer kanału”.
[Czytaj]
Są dwie możliwości, jak wprowadzić kod PIN, wybrać ten, który obowiązuje dla Ciebie.

4-cyfrowy PIN
PIN należy wprowadzić jako numer 5-cyfrowy.
7-cyfrowy kod PIN
[Użyj 7-cyfrowy kod PIN / SKC]
Wpisać 7-cyfrowy kod PIN, Data, od której PIN został wygenerowany przez dealera, razem z Kodem Workshop (WSC), od dealera, który wygenerował kod.
[OK]
VAG-COM zweryfikuje dane, które wprowadziłeś i powrót do ekranu logowania, gdzie Zaloguj będzie wyświetlana jako „XXXXX”.
[Zapisz]
[Gotowe, powrót]
[Zamknij Sterownik, Powrót - 06]

Wyłączyć zapłon na ok 1 minute, a następnie włączyć zapłon ponownie.
Uruchomić silnik w celu sprawdzenia dostosowania się pomyślnie.

jak po tym zabiegu nie odpali to będziemy ruszać dawkę rozruchową bo powiem szczerze że trochę zgłupiałem z tą twoją pompą, uparte to twoje auto, zrób tak jak masz to opisane wyżej i napisz co sie dzieje, może ktoś sie z czymś jebnął jak sie dobierali do sterownika i zaadaptować go trzeba poprostu i będzie ok
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 04 cze 2017, 08:29

dawkami paliwa na kanale 05 próbowałem coś zmieniać w górę i dół lecz nic nie pomogło (było 32768, podnosiłem stopniowo do 33768 bo więcej się nie da a potem opuszczałem), jak by był problem z dawką startową to po psiknięciu autostartem by zapalił i pracował lecz tu załapie i zdyha - na gaz reaguje bo można go na obrotach przytrzymać.
nie zmieniałem wartości biegu jałowego jeszcze...


Robiąc tą adaptacje pompy pin mój to 26261 lecz wchodząc kanał 050 mam wartość 32000.
Z tego co wyczytałem pin mam wpisać w okienko zmiany tej wartości?
tak zrobiłem i wyskakuje error.... (próbowałem inne piny które podałeś lecz nie robią)
no i co teraz?
status w pierwszym okienku mam disabled a pozosałych n/a n/a itp.

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 04 cze 2017, 09:26

jak podawałeś inne piny to wpisywałeś je w login i mam rozumieć że już tutaj nie zadziałały

robisz login i podajesz pin, następnie walisz w adaptation i kanał 050, jeśli masz możliwość wciśnięcia test klikasz test, potem kasujesz to 32000 i wpisujesz ten sam pin co przy login i walisz w test, jak ci nie pójdzie znaczy że musimy wyciągnąć 7 pinowy kod bo czasami tak jest że sterowniki są "uparte" i jak mu nie dowalisz mocniejszym argumentem w tym przypadku tym 7 pinowym kodem to nie zaskoczy, mam gdzieś zachomikowany program na dysku do konwertowania pinu, ale żeby tego dokonać musze mieć twój VIN więc na pw go wyślij, zobaczymy co z tego wyjdzie, jak nic to po 7 pinowy kod polecisz chyba do serwisu AUDI bo inaczej nie wiem czy da się coś z tym zrobić skoro 4 pin nie wskakuje
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 04 cze 2017, 13:42

niestety jak odrazu wcinę test tak samo mam error jak i po pinie,
jedyny pin na który mogę się zalogować to ten o którym pisałem.

już ci vina przesyłam

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 04 cze 2017, 19:09

pin poszedł na pw, jak nie wskoczy to albo wyciąganie pinu z licznika ci pozostaje, albo wprowadzenie auta tzn komputera w tryb imm off tym samym włączając immobiliser, a jak nie to wycieczka po pin do AUDI czyt. autoryzowanego dealera i serwisu
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 04 cze 2017, 23:53

ok dzięki, popatrzę jutro rano jak wrócę z roboty...
mi tam na imo nie zależy, takich już nie kradną ;) bo się nie opłaca a tym bardziej jak zobaczą na klapie 2.5TDI
a taka usługa dużo koszuje w audi?

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 05 cze 2017, 07:38

odpal z plaka to będziesz pewny czy masz coś z ropa bo może coś jeszcze innego... bo sie okaże ze kompa nie trzeba do reki brać przerabiałem to xxx i zawsze po odpowietrzeniu pomagam plakiem, ponadto powietrze w zbiornik i ogień. obstawiam ze slabo odpowietrzony i tu może być problem jeśli pompa poprawnie zamontowana .
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 05 cze 2017, 17:25

odlaliłem furę na plaka... potrzymałem go na obrotach jak puściłem to nie chciał się wkręcić już na obroty lecz na wolnych pracowal. Dawka była 32mg/obr. Kąt był ok. 11 BTC.
przestawiłem kąt, już wkręcał się na obroty od dołu i dawka zmalała lecz jak puściłem gaz to nie było wolnych obrotów no i przez to nie odczytałem kąta dokladnie ale był gdzieś bliżej 0

Tyle dobrego że pojawiły się błędy...
1) 00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - intermittent
2) 01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausile Signal

skasowałem, odpaliłem na placka i ten 2) 01117 znikł i pojawił się za niego
3) 01126 - engine speed signal
16-10 - signal Outside Specifications - Intermittent
i dalej nie mam wolnych obrotów oraz siwy dym za mną.... oktopny...

Dodatkowo pojawił mi się błąd ABSu
18265 - Load Signal: Error message from ECU
P1857 35-00

Przypomnę że pompa po regeneracji oraz nowy czujnik wału korbowego...

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 05 cze 2017, 17:47

słuchaj mądrego i odpal sobie jeszcze ze 2 razy na plaka to sobie tą pompę wyrzucisz, poczytaj w necie co piszą o odpalaniu na plaka, a w przypadku vp44 to kategorycznie zabronione, chwila pracy pompy na sucho nim zaciągnie ropy zatrze tłoczek, kąt wtrysku źle ustawiony dlatego wywaliło błąd 550, nie wiem czemu wywaliło ci 01117, ale sprawdź zaciski na akumulatorze i alternatorze, jak ci jeszcze raz wyskoczy to trzzeba zainteresować się regulatorem napięcia, ABS raczej nic wspólnego z tym mieć nie będzie, masz kąt do ponownego ustawienia, zobacz sobie czy jak montowałeś pompe nie walnąłeś się o ząbek na pasku, silnik na znaki, wtedy pompe spinasz i 2 pełne obroty wału korbowego i dalej patrzysz czy siedzi na znakach i nie męcz go plakiem bo ci mówię ze załatwisz sobie tą pompę, reguluj kątem minimalnie w lewo w prawo i próbuj odpalić samochód, jesteś pewien że pompa cała poszła do regeneracji tzn czy mówisz prawdę ??? bo kolego z innego forum jednoznacznie wynika że nie miałeś ochoty wysyłać całej jak stwierdziłeś że tylko wymienią pierdołe i kasują grubą kasę, a napisałeś że jedynie nastawnik poszedł, więc żeby była jasność jak całej pompy nie oddałeś do regeneracji tylko nastawnik, a pompe sobie sam poskładałeś to się nie dziw że masz takie jaja teraz i nie wiadomo jak ci pomóc bo nie wiadomo co namodzone w środku, więc jednoznaczna odpowiedź, cała pompa była robiona przez jakiś zakład od regeneracji czy nie ?
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 09 cze 2017, 15:59

w starej pompie zrobiłem sterownik i dalej lipa, chciałem tak zrobić ale się poddałem.
Oddałem całą pompę do gości z diesel-serwisu w zasńi http://www.pompywtryskowe.eu/ i dali mi wzamian drugą po kompletnej regeneracji 106E taką jaka powinna być do AKE(stara była dół z 106B a góra/sterowik z E - ktoś taką rzeźbę zrobił) . Prawie 2k za nią dałem.

[ Dodano: 2017-06-09, 15:59 ]
oddałem pompe do serwisu, opisałem podany mi problem z rozruchem.
Sprawdzili mi ją i pompa jest ok.
Zamontowałem, odpowietrzyłem, uruchomiłem.... odpaliła.

ale to nie koniec, kopciła cały czas na siwwoooo. Sprawidzłem kąt - był 2.8 ATDC, przestawiłem na ok 0.5 BTDC. Do puki się nie nagrzała chodziła lecz siwo za autem było. Gdy temperaturę krzekroczyła i obroty zaczeły spadać na z ok. 835 na ok 750 to pracowała o własnych siłach, a potem zdycha i nie chce zapalić. Dodam ze błędów brak jak by ktoś nie pamiętał.

arekC5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 07 cze 2017, 17:23
Lokalizacja: Radom

Post autor: arekC5 » 09 cze 2017, 19:22

borykam sie dokladnie z takim samym problemem, nie za bardzo mam pomysl co moze byc przyczyna. Ja podejrzewam padnieta pompe mechanicznie mimo ze serwis twierdzi ze jest sprawna.
a6 c5 2.5 tdi BDH
A6 c6 4.2 BAT

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 11 cze 2017, 18:35

Problem rozwiązałem,
wtryski w tym roku robiłem dlatego ich nie podejrzewałem a jeden z nich był przyczyną...
Dokładnie pęknięta sprężyna w jednym z wtrysków

Dzięki za uwagę,
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja