Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARE 2.7 250 KM] Duże spalanie oleju koło 0,5l na 300km brak

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

[ARE 2.7 250 KM] Duże spalanie oleju koło 0,5l na 300km brak

Post autor: Quattross » 29 maja 2017, 15:37

Mam problem jak w tytule oprócz ubytków oleju nie zauważyłem nic innego .Nawet przy pełnym bucie autko nie dymi sprawdzałem że kolega jechał za mną. Pod autem nie ma plam oleju.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 29 maja 2017, 21:11

W temacie piszesz 2,7, a w informacji o sobie piszesz 2,4. Jaka kompresja?

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 30 maja 2017, 06:25

Jak to 2.7T to ściągnij najniższy wąż układu dolotowego (ten od IC) i zobacz czy czasem tam nie ma tego oleju co ci go brakuje ;)

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 03 cze 2017, 22:33

Bo mam 2 audi a nie idzie dodać dwóch w rubryce . W rurach od ic nie patrzałem ale w przepustnicy sucho w tym trójniku i brak dymienia ale odkręcę przewody i sprawdzę.

[ Dodano: 2017-06-03, 22:33 ]
Dzisiaj jak jechałem to wyszło spalanie oleju litr na 300km . W dolnych wężach minimalne ślady oleju ale to normalne , nic nie wyciekło tylko coś w rodzaju filmu olejowego na ściankach . Gdzie się podział ten olej ? a na zewnątrz czuć smród oleju i dymek z pod maski z prawej i lewej strony prawdopodobnie pokrywy zaworów jak w starym 2,4 ;p tylko żeby aż tyle oleju ? bo dymienia całkowity brak a przy tej ilości powinien kopcić jak lokomotywa .

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 03 cze 2017, 23:29

Quattross, a.zapytam z.czystej ciekawości, na jakim oleju jeździsz?
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 04 cze 2017, 12:12

valvoline 5w40 a co myslisz ze juz czas na 10 w <uoee> ?

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 04 cze 2017, 20:06

Quattross pisze:valvoline 5w40 a co myslisz ze juz czas na 10 w <uoee> ?
Jak chcesz miec pozniej jeszcze wieksze problemy to zalej sobie 10w. Ten silnik akceptuje tylko max 5w. Ja jezdze na 5w50.

Taki ubytek oleju musial by sie pokazac gdziekolwiek czy to niebieskim kopceniem czy to plamami oleju. Ot tak sobie nie wyparowuje.

wp_wojtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Post autor: wp_wojtek » 05 cze 2017, 00:07

Ja w swoim drugim audi mam 2.8 30V LPG między wymianami dolewam ok 4L, tak mnie naszło pewnego dnia i kupiłem CERAMIZER tylko ten orginalny. Wstrzykłem jej po wymianie i zużycie oleju mi spadło do 1-2L między wymianami. Moc pod nogą ciężko wyczuć czy jakaś różnica ale jak narazie jest spoko. już zrobiłem 30tys. na tym i bez problemu. olej 5w50.

Jaki masz przebieg tego autka? dolot może być suchy a wydech? nie jest tłusty? zazwyczaj zawory wydechowe najszybciej się zużywają... a kopcenie nie zawsze widać.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 05 cze 2017, 01:25

Quattross pisze:valvoline 5w40 a co myslisz ze juz czas na 10 w <uoee> ?
W żadnym wypadku.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 05 cze 2017, 06:35

Pozostaje ci pościągać wszystkie osłony i odkręcić co się da, takie ilości oleju musi być gdzieś widać. Chyba że przelatuje ci przez wydech ale wtedy raczej powinien kopcić przy takiej ilości przepalonego oleju.

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 18 cze 2017, 00:21

No właśnie nie widać plam jedyne co mi przychodzi do głowy to olej z pod pokryw zaworowych i spalanie oleju na kolektorze bo wydechy suche (nawet nierdzewka się nie brudzi) brak dymienia. na polbruku brak plam jedyne co mi przychodzi do głowy to że olej kapie na wydech i wyparowuje . Auto ma 243tys przebiegu oryginalnego z książkami od nowości w Polsce i przebieg się zgadza. :|

[ Dodano: 2017-06-07, 19:45 ]
Pomoże ktoś <mysli> ? Jest opcja żeby takie ilości oleju ginęły przez uszczelniacze bądź pierścienie bez dymienia i tłustego wydechu ? Audi jest w gazie .

[ Dodano: 2017-06-11, 00:44 ]
powykręcałem świece i są brązowe suche zero jakiegoś nalotu czy oleju . Wymieniłem uszczelki pod pokrywą zaślepki wałków i uszczelki pod nastawnikami zobaczymy czy będzie dobrze

[ Dodano: 2017-06-12, 16:12 ]
Uszczelki pod deklami zmienione zaślepki wałków oraz pod nastawnikami a dym i smród oleju oraz olej ubywa jak ubywał skąd jeszcze może lecieć olej ? i jak to możliwe że w takich ilościach.

[ Dodano: 2017-06-18, 00:21 ]
Wycieki polikwidowane więc została kwestia spalania spalania oleju . Pożyczyłem manometr i na ciepłym silniku zrobiłem pomiary . Problem że manometr do 10bar więc pokazywał do 11 bar i wszędzie koło jedenastu więc chyba dobrze i to kwestia uszczelniaczy zaworowych ( bo w trakcie jazdy po po puszczeniu na biegu gazu odczekaniu kilki sekund i but rzeczywiście robi pokaźna chmurkę ) Teraz pytanie czy takie ciśnienie jest okej . I drugie jak to ugryżć żeby uniknąć zdejmowania głowicy bo trzeba odkręcać turbine i wszytko . Myslałem żeby zdjąć pasek rozrzau i wałki i podeprzeć zawory tłołkiem da tak rade ? i zrobić jeden cylinder obrót i tak po kolei .

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 18 cze 2017, 20:29

Przyjrzyj sie bardziej turbinkom, uszczelniacze jakby byly jebniete to predzej po odpaleniu byś miał chmure siwego dymu. Szczegolnie ze wczesniej pisales ze swiece masz niezaolejone. Przepalanie oleju na swiecach powoduje niezly nagar.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 18 cze 2017, 23:26

odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy bardzo dymi i czy mocno dmucha? Jak tak to zawór odmy na przewodzie do kolektora juz przepuszcza w drugą stronę .

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 21 cze 2017, 17:16

W najniższych wężach od turbo jest sucho jak się odkręci nic nie kapie itp . W poprzednim aucie (2.0tdci 130km ) było tam bardziej wilgotno a nie palił oleju. Co do korka zaraz sprawdzę ;p po odpaleniu rano czasami dosyć mocno dymi a czasami nie . Dodatkow zrobiłe taki test jade 120km/h i puszczam gaz (auto hamuje skrzynia lekko ) czekam okolo 10sekund i dadje ostro gazu to kupa dymu za mna przez chwile i potem juz nie dymi .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga