Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

1.8 t Urwana świeca - Przestroga dla potomnych

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 maja 2017, 08:10

wegrzyn6 linki nie banglaja

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 30 maja 2017, 15:55

Bendzji, u mnie działa. Co do doładowania nie ma się chyba co czepiać bo tragedii ze wstawaniem nie ma, troszke późno ale nie wiadomo jak pracowała przed incydentem. Zapłon cofa ale chyba to nie jest przyczyna usterki świecy, zwłaszcza że to tylko jedna, a nie wiadomo jak pozostałe, ja jeżdzę serią na dedykowanych NGK a nastukane na nich 50kkm, zero bolączek. Bratu w a4 1.8T gazownicy założyli briski irydowe 3 lata temu, trzasnął 80kkm i się silnik zaczął szarpać, założył na przetrzymanie moje stare NGK pfr6q co z Niemcowni przyjechały w A6 i hula dalej.
Na strojeniu się nie znam, wegrzyn6 może powiesz czym jest spododowane cofanie zapłonu?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 31 maja 2017, 14:56

Więc przeczytałem Wsze wypowiedzi i trochę zbladłem , jeśli dobrze to zrozumiałem to wychodzi na to że turbina jest ubita , faktycznie strona gorąca ma pęknięcia ale czy na pewno nadaje się na złom ? jeśli chodzi o kata to jego już dawno nie ma ,została sama puszka po nim a druga sonda jest wyłączona w ECU , chyba chcecie mi powiedzieć że jeśli będę tak jeździł to potopie tłoki lub wypale zawory ,co do wtrysków benzynowych to mogą już mieć dość bo na zimnym czasami zatelepie silnikiem no chyba że depnę na gaz i zwiększę obroty to problem od razu ustaje ,może któryś się wiesza czy coś w tym stylu , kompa wolał bym nie zmieniać bo na tym czy na ORI pali tak samo a do mocy już się przyzwyczaiłem :)

co radzicie mając powyższe informacje , zmienić turbo na inne czy coś innego <zalamka>

jeśli chodzi o świece BOSCH to tylko ta na drugim cylindrze była stopiona pozostałe 3 były ok , tak jak pisałem nalatały 900km .

To jest LOG na ORI kompie 150 HP z błędem drugiej sondy bo jej nie mam : wycięta :
http://vaglog.com/log-002_115_118_cpZi9.html

tak teraz się przyjrzałem i widzę że przepływka dużo pokazuje , przy obrotach 5600 daję 150 gs co podzielić na 0.8 daje 187 hp ,,,, tak mi Gosia to tłumaczyła , a zkąd 180 koni jak powinno być 150 :[

bendzji dzięki za info na FB odnośnie zegarów " ta oliwiarka zapomniana " <rotfl>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 31 maja 2017, 17:57

Patryk1981, wzór jest poprawny dla serii 150km, dla niesprawnego motoru czy po programie nie stosuje się go. Co do świecy to nie wiadomo co dokładnie się stało. Więc wymienił bym komplet na coś do 1.8T i jeździł dalej obserwując motor.
Patryk1981 pisze:faktycznie strona gorąca ma pęknięcia ale czy na pewno nadaje się na złom ?
Jak Ci zależy na tym żeby wcześniej wstawała to wyciągnij ją i do regeneracji bo przez pęknięcia powoli się buja. Samo żeliwo stony gorącej kosztuje w granicach 250zł, do tego pewnie dojdzie z 500 za sprawdzenie. Jeździć można w sumie nie ma jeszcze tragediii. Jak już wyciągnąć turbine do regeneracji to można się pokusić o jakąś hybrydę. Narazie to czeka Cię przepływka.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 01 cze 2017, 05:03

Ziomek pisze:Narazie to czeka Cię przepływka.
No właśnie , w większości tematów jakie czytałem ,to ludziom przepływki za mało pokazują <lol> a tu masz ,skubana poza ramy wyskakuje <nerwus>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 cze 2017, 08:04

spoko u mnie w AWT też ciut za dużo pokazuje , ale muszę najpierw ogarnąć odmy ,DV i inne wężyki i potem wezmę się za przepływkę jak nadal będzie nie tak
bendzji dzięki za info na FB odnośnie zegarów " ta oliwiarka zapomniana " <rotfl>
już nie pamiętam o co chodziło ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 01 cze 2017, 21:57

Patryk1981 pisze:to ludziom przepływki za mało pokazują
miałem na logach a3 z agu i tam przepływka pokazywała w szczycie 150g/s, silnik seria, sterownik sobie poradził a szła jak wściekła.
Bendzji, b5 z AWT to rodzynek, ciężko znaleźć..

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 cze 2017, 22:13

mi przy 4800 pokazuje 137 g/s - dalej nie poszła bo droga się skończyła

no b5 z 09/2000 , ostatni wypust w sedanie - mam nową zabawkę do rezania :D

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 29 cze 2017, 00:02

I znowu muszę się przyznać do porażki :| FAKTEM JEST że do 1.8 T montujemy tylko NGK platinium , wsadziłem te świece bosch i jak wiecie jedna się stopiła , wczoraj wykręciłem resztę i wcale fajnie nie wyglądały , a wykręciłem je nie dlatego że nie mam co robić ale dla tego że szarpało mi na przyspieszaniu i na wolnych wypadały zapłony , kupiłem nowe NGK jak w katalogu i jak się domyślacie wszystko jest OK , no cóż jak nie spróbujesz to się nie dowiesz a kasa poszła w <font color='red'><b>censored</b></font> , wiec Polaku nie wymyślaj innych świec to się nie opłaca .. Veni Vidi Vici .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 cze 2017, 00:56

Dobrze wiedzieć bo niedługo tam zajrzę na pewno <okok>

wracając do moich postów wyżej , przepływka za dużo pokazywała bo była China Z SKV - auto zalane paliwem , dusiło sie i gasło po odpaleniu na rozgrzanym , wymiana na Bosch załatwiła sprawę

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 29 cze 2017, 07:14

wracając do moich postów wyżej , przepływka za dużo pokazywała bo była China Z SKV
ja miałem rozwalonego TIPa , kijowe świece teraz chyba pokazuje poprawnie <lol> http://vaglog.com/log-032_115_002_jB44u.html
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 cze 2017, 19:45

Patryk1981, masz coś nie tak chyba z próbkowaniem vcds bo roztrzał co 300rpm to nie za fajnie, w dodatku nic za wiele nie widać bo logi robi się dla 1.8T niżej. Wbij trzeci bieg, przychamuj do 1500 obrotów i wtedy gaz do spodu do 6tyś. Na tych logach widać że turbina pompowała przy 2600 0,4b. No szału po tych logach nie ma jak na AWT po chipie. No loguj po dwie grupy naraz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja