1.8 t Urwana świeca - Przestroga dla potomnych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Bendzji, u mnie działa. Co do doładowania nie ma się chyba co czepiać bo tragedii ze wstawaniem nie ma, troszke późno ale nie wiadomo jak pracowała przed incydentem. Zapłon cofa ale chyba to nie jest przyczyna usterki świecy, zwłaszcza że to tylko jedna, a nie wiadomo jak pozostałe, ja jeżdzę serią na dedykowanych NGK a nastukane na nich 50kkm, zero bolączek. Bratu w a4 1.8T gazownicy założyli briski irydowe 3 lata temu, trzasnął 80kkm i się silnik zaczął szarpać, założył na przetrzymanie moje stare NGK pfr6q co z Niemcowni przyjechały w A6 i hula dalej.
Na strojeniu się nie znam, wegrzyn6 może powiesz czym jest spododowane cofanie zapłonu?
Na strojeniu się nie znam, wegrzyn6 może powiesz czym jest spododowane cofanie zapłonu?
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Więc przeczytałem Wsze wypowiedzi i trochę zbladłem , jeśli dobrze to zrozumiałem to wychodzi na to że turbina jest ubita , faktycznie strona gorąca ma pęknięcia ale czy na pewno nadaje się na złom ? jeśli chodzi o kata to jego już dawno nie ma ,została sama puszka po nim a druga sonda jest wyłączona w ECU , chyba chcecie mi powiedzieć że jeśli będę tak jeździł to potopie tłoki lub wypale zawory ,co do wtrysków benzynowych to mogą już mieć dość bo na zimnym czasami zatelepie silnikiem no chyba że depnę na gaz i zwiększę obroty to problem od razu ustaje ,może któryś się wiesza czy coś w tym stylu , kompa wolał bym nie zmieniać bo na tym czy na ORI pali tak samo a do mocy już się przyzwyczaiłem
co radzicie mając powyższe informacje , zmienić turbo na inne czy coś innego
jeśli chodzi o świece BOSCH to tylko ta na drugim cylindrze była stopiona pozostałe 3 były ok , tak jak pisałem nalatały 900km .
To jest LOG na ORI kompie 150 HP z błędem drugiej sondy bo jej nie mam : wycięta :
http://vaglog.com/log-002_115_118_cpZi9.html
tak teraz się przyjrzałem i widzę że przepływka dużo pokazuje , przy obrotach 5600 daję 150 gs co podzielić na 0.8 daje 187 hp ,,,, tak mi Gosia to tłumaczyła , a zkąd 180 koni jak powinno być 150
bendzji dzięki za info na FB odnośnie zegarów " ta oliwiarka zapomniana "

co radzicie mając powyższe informacje , zmienić turbo na inne czy coś innego

jeśli chodzi o świece BOSCH to tylko ta na drugim cylindrze była stopiona pozostałe 3 były ok , tak jak pisałem nalatały 900km .
To jest LOG na ORI kompie 150 HP z błędem drugiej sondy bo jej nie mam : wycięta :
http://vaglog.com/log-002_115_118_cpZi9.html
tak teraz się przyjrzałem i widzę że przepływka dużo pokazuje , przy obrotach 5600 daję 150 gs co podzielić na 0.8 daje 187 hp ,,,, tak mi Gosia to tłumaczyła , a zkąd 180 koni jak powinno być 150

bendzji dzięki za info na FB odnośnie zegarów " ta oliwiarka zapomniana "

Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Patryk1981, wzór jest poprawny dla serii 150km, dla niesprawnego motoru czy po programie nie stosuje się go. Co do świecy to nie wiadomo co dokładnie się stało. Więc wymienił bym komplet na coś do 1.8T i jeździł dalej obserwując motor.
Jak Ci zależy na tym żeby wcześniej wstawała to wyciągnij ją i do regeneracji bo przez pęknięcia powoli się buja. Samo żeliwo stony gorącej kosztuje w granicach 250zł, do tego pewnie dojdzie z 500 za sprawdzenie. Jeździć można w sumie nie ma jeszcze tragediii. Jak już wyciągnąć turbine do regeneracji to można się pokusić o jakąś hybrydę. Narazie to czeka Cię przepływka.Patryk1981 pisze:faktycznie strona gorąca ma pęknięcia ale czy na pewno nadaje się na złom ?
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
I znowu muszę się przyznać do porażki
FAKTEM JEST że do 1.8 T montujemy tylko NGK platinium , wsadziłem te świece bosch i jak wiecie jedna się stopiła , wczoraj wykręciłem resztę i wcale fajnie nie wyglądały , a wykręciłem je nie dlatego że nie mam co robić ale dla tego że szarpało mi na przyspieszaniu i na wolnych wypadały zapłony , kupiłem nowe NGK jak w katalogu i jak się domyślacie wszystko jest OK , no cóż jak nie spróbujesz to się nie dowiesz a kasa poszła w <font color='red'><b>censored</b></font> , wiec Polaku nie wymyślaj innych świec to się nie opłaca .. Veni Vidi Vici .

Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ja miałem rozwalonego TIPa , kijowe świece teraz chyba pokazuje poprawniewracając do moich postów wyżej , przepływka za dużo pokazywała bo była China Z SKV

Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Patryk1981, masz coś nie tak chyba z próbkowaniem vcds bo roztrzał co 300rpm to nie za fajnie, w dodatku nic za wiele nie widać bo logi robi się dla 1.8T niżej. Wbij trzeci bieg, przychamuj do 1500 obrotów i wtedy gaz do spodu do 6tyś. Na tych logach widać że turbina pompowała przy 2600 0,4b. No szału po tych logach nie ma jak na AWT po chipie. No loguj po dwie grupy naraz.