Przyjechałem do mechanika u które od lat serwisuje swoje audi .Przyjechałem na wymianę oleju ale w silniku i był tam nowy pracownik który zamiast wylać mi olej z silnika wylał mi olej ale ze skrzyni
Skrzynia Multiitronic A6 2,7TDI
Skrzynia Multiitronic A6 2,7TDI
Witam jestem tutaj świeżynką więc z góry przepraszam za jakieś z błędy.Wiem że temat był wałkowany wiele razy ale nie znalazłem przypadku który mi sie przytrafił a zatem od początku
Przyjechałem do mechanika u które od lat serwisuje swoje audi .Przyjechałem na wymianę oleju ale w silniku i był tam nowy pracownik który zamiast wylać mi olej z silnika wylał mi olej ale ze skrzyni
.Oczywiście własciciel to zauważył jak wlewał olej do silnika że coś jest nie tak z szedł do kanału a tu koleś wymienia olej ze skrzyni.Oczywiście przed tym wszystkim skrzynia chodziła normalnie nie miałem z nią problemu.Po wymianie kiedy okazało się że olej wylali ze skrzyni wlali mi nowy taki jaki podają w serwisie odpalili przejechali się i było ich zdaniem dobrze.Ale po tej całej operacji jak jechałem do domu skrzynia już nie chodziła tak jak powinna szarpała nawet mi się zawiesiła i nie mogłem normalnie jechać bo weszła jakby w tryb awaryjny.Od razu do nich zadzwoniłem i kazali przyjechać.Przyjechałem na drugi dzień zostawiłem auto dolali oleju przy włączonym aucie posprawdzali podłączyli pod kompa sprawdzili temperaturę zrobili próbę i było dobrze.Na komputerze nie ma jakichkolwiek błędów.Odebrałem auto przejechałem jakieś 15km i zauważyłem że lekko mi szarpie.Dojechałem do domu i na drugi go odpaliłem i ku mojemu zdziwieniu nie działał mi wsteczy i od razu zapaliło się całe oświetlenie że skrzynia się zawiesiła.Musiałem zgasić auto ,odpaliłem ponownie i błędy znikneł,ale przejechałem znów jakieś 10km i problem wrócił.Możecie mi doradzić co się dzieje.Skrzynia chodziła jak bajka do czasu wymiany oleju której zresztą nie chciałem.Zostawiłem dziś auto u mechanika i czekam na info.Czy komuś taki problem się przydarzył .Zastanawiam się czy nie jechać do salonu Audi żeby mnie podłączyli pod swojego kompa i wtedy zobaczyli.
Przyjechałem do mechanika u które od lat serwisuje swoje audi .Przyjechałem na wymianę oleju ale w silniku i był tam nowy pracownik który zamiast wylać mi olej z silnika wylał mi olej ale ze skrzyni
- Patryk Bydzia
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 48
- Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
- Lokalizacja: Bydgoszcz
na pierwszy raz wlali mi jakieś nie całe 4 litra ,olej G060162a2 sprawdzali to w serwicówce po numerze mojego auta jaki powinien być olej i wlali ten . Pózniej jak przyjechałem drugi raz do dolewał tak przy najmniej mówił około 1 litr .Podpiął pod kompa i wszystko było ok nie było błędów.Tylko pózniej jak jechałem to skrzynia się zawieszała
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na pewno masz multitronic? Przy napędzie quattro jest zawsze tiptronic
. Olej, który podałeś jest właśnie do tiptronica i jeśli wlali oryginał, to musisz wiedzieć, że litr w ASO kosztuje niecałe 300 zł
. Zrób zdjęcie wlepki z bagażnika, to napiszę Ci jaką masz skrzynię oraz jaki olej jest do niej przeznaczony.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wrzuć np. na stronę fotosik.pl i wklej tutaj link
.
[ Dodano: 2017-05-31, 17:02 ]
Napęd na przód - multitronic lub manual.
Napęd quattro - tiptronic lub manual.
Innych opcji nie ma
.
[ Dodano: 2017-05-31, 17:02 ]
Napęd na przód - multitronic lub manual.
Napęd quattro - tiptronic lub manual.
Innych opcji nie ma
Ostatnio zmieniony 31 maja 2017, 17:03 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz skrzynię tiptronic o oznaczeniu HXM, do której leje się olej o numerze G 060 162 A2 (A2 oznacza pojemność opakowania, tutaj 1 litr). Tak jak pisałem wcześniej olej ten kosztuje w ASO ok. 300 zł za litr, a do statycznej wymiany wraz z wymianą filtra potrzeba ok. 5,5 litra. Do Twojej skrzyni leje się oryginał z serwisu lub to samo, ale prosto od producenta skrzyni, który kosztuje 1/3 ceny tego z ASO - ZF Lifeguard Fluid 6 lub 8.
[ Dodano: 2017-05-31, 17:20 ]
I tu się mylisz
. Owszem Audi nie zaleca wymiany oleju, ale producent skrzyni, czyli ZF już tak. U siebie wymieniam statycznie co 60 tysięcy km i robię to w Teo Motors w Swadzimiu.
[ Dodano: 2017-05-31, 17:20 ]
I tu się mylisz
Ostatnio zmieniony 31 maja 2017, 17:22 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
nie możliwe normalnie mnie załamałeś że oni nie wiedzieli że to jest skrzynia trip i teraz co muszą wymienic wszystko?
[ Dodano: 2017-05-31, 17:23 ]
a oznaczenie HNN co znaczy na wlepce ?
[ Dodano: 2017-05-31, 17:25 ]
ale oni mi taki olej wlali do skrzyni jak mi napisałeś bo teraz patrzę że napisałem na górze że jest taki numer
[ Dodano: 2017-05-31, 17:23 ]
a oznaczenie HNN co znaczy na wlepce ?
[ Dodano: 2017-05-31, 17:25 ]
ale oni mi taki olej wlali do skrzyni jak mi napisałeś bo teraz patrzę że napisałem na górze że jest taki numer
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na Twoim miejscu kazałbym im wymienić olej na ZF Lifeguard Fluid 6 (żółty). Dodatkowo obowiązkowa wymiana uszczelki miski olejowej oraz filtr. Można zalać ZF Lifeguard Fluid 8 (zielony), ale jest on droższy i zalecana jest wtedy aktualizacja softu w skrzyni, ponieważ ten olej ma lepsze właściwości i skrzynia potrafi szaleć.
[ Dodano: 2017-05-31, 17:28 ]
Wlali Ci 5 litrów oleju, który kosztuje w ASO 300 zł za litr :shock: . Nie chce mi się wierzyć, że jest to oryginał
. Olej dobrali dobrze, ale to Ty myślałeś, że masz multitronic.
[ Dodano: 2017-05-31, 17:28 ]
Oznaczenie HNN określa tylny most
.
[ Dodano: 2017-05-31, 17:28 ]
Wlali Ci 5 litrów oleju, który kosztuje w ASO 300 zł za litr :shock: . Nie chce mi się wierzyć, że jest to oryginał
[ Dodano: 2017-05-31, 17:28 ]
Oznaczenie HNN określa tylny most
nie to nie ja myslałem że mam multitronic. tak mi powiedział mechanik .Ja myslałem że mam tiptronic ale nie będę się spierał z mechanikiem który serwisuje audi,ale sie pomyliłem.Dlatego tutaj jestem na forum żeby się dowiedzieć co i jak.Jak byłem u nich to widziałem że olej wlewali w kolorze zielonym jeszcze zobaczę jak będę u nich jaka to butelka była czy był oryginał.Olej był kupowany w hurtowni ale takiej naprawdę dobrej która nie sprzedaje szmiry
Ostatnio zmieniony 31 maja 2017, 17:42 przez deny777, łącznie zmieniany 2 razy.










