Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8 t Urwana świeca - Przestroga dla potomnych

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

1.8 t Urwana świeca - Przestroga dla potomnych

Post autor: Patryk1981 » 21 kwie 2017, 16:26

Witam szanowne grono .

Jak w temacie , mając już pewne doświadczenie chciałem się podzielić wrażeniami :) jak sie zapewne domyślacie z tytułu tematu urwałem świece na 2 cylindrze ,być może była to moja wina bo zbyt mocno dokręciłem a może to wina materiału z ,którego świeca była zrobiona ,panuje na świecie powszechna wytyczna że do 1.8T zakładamy tylko NGK dedykowane , i takie też zamontowałem , nalatały 30 tys i postanowiłem zmienić ,podczas wykręcania jedna padła ,ukręciła sie , ja wiele nie myśląc odpaliłem wujka google i w tematach mi podanych odnalazłem informacje że w takim przypadku należy zastosować wykrętak stożkowy z lewym gwintem ,bogatszy o tą wiedzę odpaliłem gablotę na 3 cylindrach i rura do castoramy , a że człowiek zemnie niecierpliwy i zbędnie nie tracący czasu ową naprawę postanowiłem wykonać pod drzwiami castoramy , skutki były opłakane :| wykrętak rozepchnął jeszcze bardziej gwint świecy i się urwał <nerwus> w tym momencie zdałem sobie sprawę że mam przej....ne.
Finał tego tematu to oczywiście targanie głowicy :) koszta nie małe bo w sumie 2000 tys

Piszę to bo może się komuś przyda ,po fakcie każdy jeden mechanik powtarzał a było ich kilku bo szukałem metody ,cytuję , panie gdyby ne ten wkrętak to max 150 zł i bym to wykręcił a teraz to ściągamy głowice :| za każdym razem jak odjeżdżałem moim Audi od kolejnego mechanika miałem ochotę sobie wypłacić liścia za głupotę .
Cały temat w koniec końców zamknął się w kwocie 2000 tys czego od razu zrobiłem głowicę na cycuś a to kosztowało 1000 zł : " docieranie zaworów ,wymiana uszczelniaczy ,planowanie ,wyfrezowanie tego wykrętaka i co najważniejsze wstawienie tulejki pod świece , reszta czyli kolejny tysiak to koszta roboty i części .

Więc .- NIGDY NIE STOSUJEMY DO WYKRĘCANIA URWANYCH ŚWIEC WYKRĘTAKÓW STOŻKOWYCH !!!

Koszt normalnej urwanej świecy i jej wykręcenie to koszt od 150 do 200 zł max

na koniec tego jakże tragicznego zdarzenia proszę o analizę LOGÓW z 2 sterowników ECU jeden jest standardowy ,czyli fabryczne 150 hp a drugi po modach kolegi tu z forum , chodzi o to czy turbo dobrze wstaje i czy przepływka dobrze pokazuje , resztę logów wstawię w niedalekiej przyszłości .
z góry dzięki :)


postaram się wstawić zdjęcia tej głowicy w niedługim czasie.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 20:45 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 kwie 2017, 14:42

Szkoda, że nie znalazłeś dobrego mechanika. Ja w zeszłym roku w S6 (4.2) i w tym roku w S4 (2.7) miałam wystrzał świecy z głowicy. W obu przypadkach robocizna wyszła 330zł. i w obu przypadkach było robione bez rozbierania silnika.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 22 kwie 2017, 17:26

Wyliczacie koszty to ja podsyłam wam najbardziej odpowiedni koszt dla was:):


Klucz dynamometryczny------>200zł+

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 22 kwie 2017, 19:55

Patryk1981 pisze:2000 tys
weź no przeedytuj na 2tyś bo kole w oko
Patryk1981 pisze:miałem ochotę sobie wypłacić liścia za głupotę .
make my day ;]

miałem podobnie tylko mniejsze koszta: lekkie pęknięcie lakieru na przednim zderzaku o którym wiedziałem, myjka ciśnieniowa pod domem, chwila zawieszki podczas machania biczem wodnym i sruuu, urwany kawałek lakieru lakieru gdzieś 2x4 cm ;] niby może się zdarzyć ale dokładnie 2 lata wcześniej w a4 b5 zrobiem identyko akcje :DDD no liścia chciałem se sprzedać <wnerw>


Gośka, co było przyczyną tej akcji u Ciebie ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 kwie 2017, 09:22

wegrzyn6 pisze:Klucz dynamometryczny------>200zł+
Właśnie na potrzeby wymiany świec w S6 kupiłam klucz dynamometryczny i mimo to strzeliła.

W S6 wymieniłam świece, dokręciłam z momentem 30nm, przejechałam 17tkm i wystrzeliła świeca topiąc z jednej strony gwint i rozrywając całą cewkę. Gość od naprawy głowicy mówił, że najwięcej ma takich akcji, bo producent pisze, że dokręca się takim momentem, ale jest on za mały aby zmiażdżyć podkładkę sprężynującą i później efekt wiadomy, dlatego teraz już wiem, że należy inaczej to robić. Z miesiąc po akcji z moją S6 u kolegi też zaczęła S6 jakoś dziwnie pracować. Pamiętając co się u mnie stało szybki podgląd do świec i wszystkie w palcach odkręcił. W S4 za to od zakupu zrobione 13tkm, nie dotykałam świec od zakupu i był plan na weekend majowy je wymienić, ale nie doczekała się, bo strzeliła w prima aprilis ;d No i to samo - wszystkie dało się palcami wykręcić.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 21 maja 2017, 19:55

Witam szanowne grono , dziś zrobiłem komplet logów po tym remoncie silnika , logi według zaleceń kolegi Łukasz13 , proszę o sprawdzenie czy ten motor jeszcze pośmiga czy już zaczynać szukać innego samochodu :|

Przed każdym logiem kasowane błędy , wszystko na PB .

http://vaglog.pl/log-003_020_VNLeg2.html

http://vaglog.pl/log-115_118_pZ5JYU.html

http://vaglog.pl/log-002_033_EN9FTS.html

Z góry bardzo dziękuję za poświęcony czas :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 26 maja 2017, 00:12

Mazdomania pisze:W S6 wymieniłam świece, dokręciłam z momentem 30nm, przejechałam 17tkm i wystrzeliła świeca topiąc z jednej strony gwint i rozrywając całą cewkę. Gość od naprawy głowicy mówił, że najwięcej ma takich akcji, bo producent pisze, że dokręca się takim momentem, ale jest on za mały aby zmiażdżyć podkładkę sprężynującą i później efekt wiadomy
Nie zgodzę się z tobą. Siła jak dla aluminiowej głowicy jest jak najbardziej właściwa. Jeżeli robiło się to zawsze właściwie, lecz już jak znalazło się paru, którzy na oko przeciągnęli gwint to później wyskakują świece.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 28 maja 2017, 16:47

Szanowni koledzy i koleżanki , od kilku dni auto na zimny paliło jak by jej kto korek w dupę wsadził , po remoncie głowiny kupiłem świece bosch platinium dziś postanowiłem zerknąć jak się mają w poszukiwaniu usterki porannego palenia a to jest efekt drugiego cylindra , opis zbędny świeca się stopiła przebieg świecy to 900 km

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Rp0X ... 6Lz0u2LKqM

mam nadzieje że link działa :) bo inaczej nie umiem <radocha>

a to jest fotka tego wkrętaka - https://images84.fotosik.pl/598/63c1cfdf39908753med.jpg
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 29 maja 2017, 12:47

Mistrz :)

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 29 maja 2017, 17:05

Wracając do początku opowieści to ogromny błąd było odpalenie auta wtedy świeca jeszcze się zassała. Pewnie też nie odpiąłeś zasilania od wtryskiwacza czego efekt to stopiona świeca od samozapłonu mieszanki przy ogromnym ciśnieniu co skutkowało ogromną tem. spalania.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 29 maja 2017, 17:28

wegrzyn6 pisze:Wracając do początku opowieści to ogromny błąd było odpalenie auta wtedy świeca jeszcze się zassała. Pewnie też nie odpiąłeś zasilania od wtryskiwacza czego efekt to stopiona świeca od samozapłonu mieszanki przy ogromnym ciśnieniu co skutkowało ogromną tem. spalania.
Widzę że się bardzo nie rozumiemy , ale od początku .
po zerwaniu świecy został tylko gwint więc cylinder stracił kompresje całkowicie , to po pierwsze .

jadąc po wykrętas z odetkanym cylindrem czytaj z dziurą po świecy zailanie na ten cylinder wtrysku było odłączone tak PB jak i LPG . Fotka przedstawia wykrętak urwany a nie świece , przypatrz się dokładnie :)

Co do stopionej świecy , to jest jedna z czterech świec BOSCH Platinium zamontowana już po naprawie ,remoncie głowicy , przejechała 900 kilometrów jak tak się utopiła , pewnie dlatego że ostro dawałem ognia na tłoki ,zastanawia mnie tylko to dlaczego ta jedna , pozostałe świece BOSCH są OK .
Mam nadzieję że teraz wszystko stało się jasne . :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 29 maja 2017, 18:14

A to przepraszam:) Faktycznie, czytanie ze zrozumieniem musiało na ten moment przejść mi w tryb uśpienia :)

Dociekałeś co mogło być powodem takiego stopienia? Myślisz że felerna partia/sztuka ci się trafiła? Sam nie lukałem logi które zrobiłeś i widzę ze też nikt się nie wypowiedział.

Ocena? Logi wnioskuje że na tym drugim ECU robione? Turbina osiaga wymagane ciśnienie dopiero przy 3tys. obrotów. Nie wyrabia turbo aby nabić wymagać. Co odczuwasz opisując jako by miało czopka. Do tego korekty kata ci wali straszne bo wtryski chcą lać do wymaganego ciśnienia. Idealna recepta na mieszankę o ogromnej tem.

Upewniłem się w paru kwestiach aby znowu nie pieprzyć głupot. Może być to wina turbiny albo zapchanego kata. lecz ja stawiam ECU. Moim zdaniem ktoś popelinę zrobił bo turbo przy 1800 obr. bije właściwe ciśnienie dla normalnej mapy lecz nie dla tej co masz "tuningową" tak jakby sterowanie kulało bo w końcu turbina dobija wymagane. Wywal ten sterownik i zrób na nowo te same logi.

Miejmy nadzieje że jeszcze nie zarżnęła silnika ta mapa.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 29 maja 2017, 18:36

wegrzyn6 pisze:Dociekałeś co mogło być powodem takiego stopienia?
Właśnie myślę że fakaś felerna sztuka :)
wegrzyn6 pisze:Logi wnioskuje że na tym drugim ECU robione?
Tak
wegrzyn6 pisze:Turbina osiaga wymagane ciśnienie dopiero przy 3tys. obrotów
no właśnie troszkę za późno wstaje :( lecz tragedii chyba nie ma ;)
wegrzyn6 pisze:Co odczuwasz opisując jako by miało czopka
Właśnie ta świea to powodowała , a żeby było śmieszniej to LOGI robiłem na tej upalonej świecy , nie wiem czy to miało jakiś wpływ ale z odpalaniem rano był problem , na zimnym rzucało silnikiem i wypadały zapłony

:
wegrzyn6 pisze:quot;]Idealna recepta na mieszankę o ogromnej tem.
i to mogła być przyczyna stopienia świecy <mysli>

Jak będzie chwila to zrobię logi jeszcze raz ;)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 maja 2017, 21:27

no ja też bym pomyślał że to nie przypadek , może oprócz programu można by upatrywać problemów z wtryskiem PB/LPG na tym danym cylindrze

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 30 maja 2017, 00:55

Patryk1981 pisze:no właśnie troszkę za późno wstaje lecz tragedii chyba nie ma
W mojej ocenie to tragedia jest. Może na ten moment uważasz ze jest słabo ale nie ma tragedii.
To jak dalej nic nie zrobisz to niedługo sam uznasz ze jest tragedia, a w tedy to już:
Odpowiem na pytanie twoje. Szukaj Auta lub silnika.
Patryk1981 pisze:Właśnie ta świea to powodowała , a żeby było śmieszniej to LOGI robiłem na tej upalonej świecy , nie wiem czy to miało jakiś wpływ ale z odpalaniem rano był problem , na zimnym rzucało silnikiem i wypadały zapłony
Oczywiście że miało to znaczenie
Patryk1981 pisze:i to mogła być przyczyna stopienia świecy
Czy na pewno nie wiem. Pewno jest to że masz zasyfiony kat sadzą, co blokuje spalin które dłużej pozostają w komorze spalania.

hmmmm inaczej podejdę do sprawy. Bez wróżenia.
Wiemy na pewno że turbo źle bije na tym się skupmy na początek. Oczywiście wstaw komplet nowych świec.

Ten link przedstawia jak biją twoje turbiny:
https://scr.hu/8er3GM
Gdzie tu dowiadujemy się, że turbina pracuje na maxa od początku:
https://scr.hu/6XovkZ
Jednak masa powietrza wzrasta powoli co by się zgadzał po ciśnieniu jednak dochodzi do momentu jakby ok.
https://scr.hu/OWPnaP

Można wnioskować że brak mocy w spalinach.

Potwierdzała to kont wyprzedzenia zapłonu z adapracji długoterminowych. Mieszanka jest detonowana zbyt wcześnie czego rezultatem jest mniejsze ciśnienie spalin.
https://scr.hu/MavnVq
Korekty te i tak graniczne jeszcze bardziej są korygowane a najbardziej na 4 cylindrze, gdzie 4 cylinder strasznie długo podawany jest tem. spalania na niskich obrotach.
https://scr.hu/J3Bn7m
Mimo próby odpalania wcześniej mieszanki, przy mniejszym ciśnieniu (proporcja powietrze do paliwa może być mniejsza aby doszło do pełnego spalenia) to i tak sondy pokazują bogato
https://scr.hu/V5kndJ
Zmniejszając dawkę paliwa co skutkuje słabszym ciągiem spalin co daje rezultat że turbina nie wyrabia nabijać powietrza co powoduje wyprzedzenie zapłonu i zmniejszenie dawki paliwa.

Może być tylko gorzej :)

Wywal ten tuningowany ECU, wymień świece, wymontuj kata zaślep go z jednej strony zalej na 24h rozpuszczalnikiem, po tym czasie wylej odczekaj 30m aby reszta odparowała na słońcu. Zamontuj i zrób na nowo te same logi. Bo inaczej to nie wiadomo od czego zacząć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga