Witam serdecznie,
chciałbym się poradzić osób z doświadczeniem.
Mam kilka problemów z moją skrzynia ZF5HP-19AFL. Audi A6 C5 3.0 ASN Q
Błędy Vag: 17090 (P0706) Przetwornik położenia biegu - Uszkodzenie mechaniczne
1. Sporadycznie skrzynia nie przełącza biegów. Tutaj prawdopodobnie został uszkodzony lub zabrudzony sterownik skrzyni po ostatniej wymianie oleju metodą dynamicznie. Znalazłem poradnik jak rozebrać, wyczyścić i poskładać spowrotem sterownik.
Może ktoś ma pomysł co jeszcze może być przyczyną? Ew ile wołają w serwisie za naprawę tej usterki?
2. Bardzo często podczas przełączania biegu na R (wsteczny) skrzynia wskakuje w tryb awaryjny, następuje mocne szarpnięcie i dopiero załącza się bieg. Ten problem zmotywował mnie do wymiany oleju co nie pomogło i dodatkowo wygenerowało nowy problem z punktu pierwszego.
Tutaj pytanie do Was, czym może być spowodowane to co w punkcie 2.? Nie wymieniałem jeszcze przetwornika.
3. Zauważyłem drobny wyciek oleju od spodu auta, prawdopodobnie wyciek ze skrzyni, ale nie mogę go dokładnie zlokalizować (to nie wyciek z misy). Wyciek ten jest w okolicach łączenia skrzyni z silnikiem, czy ktoś wie skąd mogą się pokazywać te wycieki?
4. Zauważyłem falowanie obrotów w przedziale 1,5 - 2k obr/m. Najczęściej zauważalne podczas jazdy na wysokim biegu przy niskich obrotach bez gazowania. Czym to może być spowodowane?
Dziękuję za każdą odpowiedź. Nie spodziewam się, że pomożecie mi wszystko naprawić. Chcę się zorientować co skrzyni dolega żebym mniej więcej wiedział o czym rozmawiać z mechanikiem i żeby zaspokoić swoją ciekawość.
[ TIP+Q] Wstępna diagnoza (Tryb serwisowy na R)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 gru 2016, 11:44
- Lokalizacja: E-g
Wyciek ze skrzyni na łączeniu to prawdopodobnie uszczelnienie pompy oleju w skrzyni, radzę wymienić bo jak siądzie na amen to nie dojedziesz do domu.
Falowanie obrotów na wysokim biegu i małej prędkości to najprawdopodobniej kończące się sprzęgło. Tryb awaryjny skrzyni o którym mówisz przy wrzucaniu R mozę dotyczyć uszkodzonego elektrozaworu który pewnie się zacina. Reasumująć podjedź do specó od ASB na diagnoze żeby nie było za późno
Falowanie obrotów na wysokim biegu i małej prędkości to najprawdopodobniej kończące się sprzęgło. Tryb awaryjny skrzyni o którym mówisz przy wrzucaniu R mozę dotyczyć uszkodzonego elektrozaworu który pewnie się zacina. Reasumująć podjedź do specó od ASB na diagnoze żeby nie było za późno

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 gru 2016, 11:44
- Lokalizacja: E-g