Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Wstępna diagnoza (Tryb serwisowy na R)

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
discavery3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 gru 2016, 11:44
Lokalizacja: E-g

[ TIP+Q] Wstępna diagnoza (Tryb serwisowy na R)

Post autor: discavery3 » 02 maja 2017, 19:14

Witam serdecznie,
chciałbym się poradzić osób z doświadczeniem.

Mam kilka problemów z moją skrzynia ZF5HP-19AFL. Audi A6 C5 3.0 ASN Q

Błędy Vag: 17090 (P0706) Przetwornik położenia biegu - Uszkodzenie mechaniczne

1. Sporadycznie skrzynia nie przełącza biegów. Tutaj prawdopodobnie został uszkodzony lub zabrudzony sterownik skrzyni po ostatniej wymianie oleju metodą dynamicznie. Znalazłem poradnik jak rozebrać, wyczyścić i poskładać spowrotem sterownik.
Może ktoś ma pomysł co jeszcze może być przyczyną? Ew ile wołają w serwisie za naprawę tej usterki?

2. Bardzo często podczas przełączania biegu na R (wsteczny) skrzynia wskakuje w tryb awaryjny, następuje mocne szarpnięcie i dopiero załącza się bieg. Ten problem zmotywował mnie do wymiany oleju co nie pomogło i dodatkowo wygenerowało nowy problem z punktu pierwszego.
Tutaj pytanie do Was, czym może być spowodowane to co w punkcie 2.? Nie wymieniałem jeszcze przetwornika.

3. Zauważyłem drobny wyciek oleju od spodu auta, prawdopodobnie wyciek ze skrzyni, ale nie mogę go dokładnie zlokalizować (to nie wyciek z misy). Wyciek ten jest w okolicach łączenia skrzyni z silnikiem, czy ktoś wie skąd mogą się pokazywać te wycieki?

4. Zauważyłem falowanie obrotów w przedziale 1,5 - 2k obr/m. Najczęściej zauważalne podczas jazdy na wysokim biegu przy niskich obrotach bez gazowania. Czym to może być spowodowane?

Dziękuję za każdą odpowiedź. Nie spodziewam się, że pomożecie mi wszystko naprawić. Chcę się zorientować co skrzyni dolega żebym mniej więcej wiedział o czym rozmawiać z mechanikiem i żeby zaspokoić swoją ciekawość.

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 16 maja 2017, 20:59

Wyciek ze skrzyni na łączeniu to prawdopodobnie uszczelnienie pompy oleju w skrzyni, radzę wymienić bo jak siądzie na amen to nie dojedziesz do domu.
Falowanie obrotów na wysokim biegu i małej prędkości to najprawdopodobniej kończące się sprzęgło. Tryb awaryjny skrzyni o którym mówisz przy wrzucaniu R mozę dotyczyć uszkodzonego elektrozaworu który pewnie się zacina. Reasumująć podjedź do specó od ASB na diagnoze żeby nie było za późno ;)

discavery3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 gru 2016, 11:44
Lokalizacja: E-g

Post autor: discavery3 » 25 maja 2017, 12:35

Dziękuję za odpowiedź.
Zrobię jak mówisz, podjadę na diagnozę do jakiegoś speca.
Obawiam się, że naprawa może nie być opłacalna i jeżeli tak będzie to zrobię swap na manual :)

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 29 maja 2017, 13:00

Błędy Vag: 17090 (P0706) Przetwornik położenia biegu - Uszkodzenie mechaniczne
Ja bym zaczął od wymiany tego pozycjonera wybieraka przy skrzyni. Miałem podobne objawy i po wymianie ustało. A na wyświetlaczu dobrze wskazuje wybrany bieg? U mnie wrzuciłeś na D a na liczniku pokazywało raz D a raz N.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja