Drgania silnika 1.8t AWT
Czytając cie to odnoszę wrażenie jakby opisywane problem już narobił strasznych szkód a auto już naprawione kosztem paru tysięcy.
Twardo głosisz że napinacz do wymiany.. To wymień go skoro pasek luźny i nie szukaj dalej problemów jak nawet znane nie rozwiązane.
Piszesz ze Check się pali, a nawet potrafi migać co robi w krytycznych sytuacjach, do tego w towarzystwie ogromnej nierównej pracy. Takie dolegliwości potrafią nowy rozrząd uszkodzić rozrywając pasek. Jak auto jeszcze jeździ? Bez wiedzy na temat błędów, strzelam że podczas tych krytycznych momentów dochodzi, że pasek dostaje na napinaczu drgań. Nagłe przyspieszenie skutkuje szarpnięciem paska i delikatnym wciśnięciem tłoczyska napinacza, który nie pracuje jak amortyzator. Nie wykonuje odwrotną prace do działających na niego sił. Napinacz nie walczy z naciskiem jaki wywiera na niego pasek, tylko utrzymuje siłę z jaką napięta została rolka po wymianie. Najczęściej przyczyną ich awarii jest nagłe wciśniecie tłoczyska i wyciek oleju przez uszczelniacz na tłoku.
Twardo głosisz że napinacz do wymiany.. To wymień go skoro pasek luźny i nie szukaj dalej problemów jak nawet znane nie rozwiązane.
Piszesz ze Check się pali, a nawet potrafi migać co robi w krytycznych sytuacjach, do tego w towarzystwie ogromnej nierównej pracy. Takie dolegliwości potrafią nowy rozrząd uszkodzić rozrywając pasek. Jak auto jeszcze jeździ? Bez wiedzy na temat błędów, strzelam że podczas tych krytycznych momentów dochodzi, że pasek dostaje na napinaczu drgań. Nagłe przyspieszenie skutkuje szarpnięciem paska i delikatnym wciśnięciem tłoczyska napinacza, który nie pracuje jak amortyzator. Nie wykonuje odwrotną prace do działających na niego sił. Napinacz nie walczy z naciskiem jaki wywiera na niego pasek, tylko utrzymuje siłę z jaką napięta została rolka po wymianie. Najczęściej przyczyną ich awarii jest nagłe wciśniecie tłoczyska i wyciek oleju przez uszczelniacz na tłoku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
- Lokalizacja: keflavik
Cholera zapomniałem zrobić screen, ale logi mam - przepraszam, że zajęło to tyle ale nawał pracy.bendzji pisze:musiałbyś jeszcze log 002+033 ale skasuj błędy przed nim zeby wyzerowac korekty ( przed skasowaniem zrób screen bloku 032 )
http://vaglog.pl/log-113_002_033_BO43f4.html
a co do błędów widzę, że nie napisałem, iż wyskakuje mi błąd : camshaft intake advanced point not reached. Ostatnio czyszczono w autku smoka, bo pojawiał się raz na dłuuugi czas błąd ciśnienia oleju [teraz mam z tym spokój], kupiłem nowy napinacz tylko jeszcze nie wymieniłem, ale widzę że tu jest takie małe sitko to może się przytkało tylko? z tym napinaczem to raz jeżdżę tydzien i nic, a raz ledwo skasuję i wyskakuje.
A i dzięki za opisy bloków !

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
- Lokalizacja: keflavik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
- Lokalizacja: keflavik
No ciśnienie oleju wyskakiwało, ale po wyczyszczeniu smoka mogę go kręcić i nic się nie dzieje więc może i ten napinacz uszkodzony. Mam już nowy leży w szufladzie, koszt po zniżce od znajomego to chyba coś ponad 300 zł było [dobrze sam nie wiem trochę wtedy tego zamawiałem]. W przyszłym tygodniu ma się tym zająć mechanik. A co do przepływomierza podobno nie warto ładować nic poza ori, ale to się chyba nada? :
http://allegro.pl/bosch-przeplywomierz- ... 46839.html
[ Dodano: 2017-06-17, 13:58 ]
http://allegro.pl/bosch-przeplywomierz- ... 46839.html
[ Dodano: 2017-06-17, 13:58 ]
Dzieńdobry. Wypada powiedzieć co się działo. może komuś się przyda. Padła pompa paliwa, trochę to potrwało ale części z Polski doleciały, przepływka i pompa wymienione, chwilę się tylko przejechałem ale falowania chyba ustały, zrobię później logi. no i parę minut muszę znaleźć na wymianę filtra paliwa:P napinacza jeszcze nie robiłem dalej pokazuje błąd sporadyczny [mechanik nie miał czasu :P ]bendzji pisze:Tak bez zmian , po ogarnięciu trzeba sprawdzić co z paliwem jeszcze bo za mało go dostaje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
- Lokalizacja: keflavik
Mały update : wymieniono w końcu napinacz, syf pod pokrywą zaworów był spory. Dodatkowo wałki były przestawione o 2 mm od położenia. Niestety napinacz który miałem nie jest do końca tym który być powinien ponieważ jest bez wtyczki. Ale coś trzeba było tam włożyć gdyż tamten się już nie nadawał. Co ciekawe nie moge takie znaleźć nawet po numerze vin wychodzi że bez wtyczki. Falowania minimalne są, na vagu widzę że jest to ok 10 obrotów, może gdzieś jakaś nieszczelność ale będę montował tip więc wtedy się okaże. a gdzieś za 2 miesiące dopiero downpipe więc też sprawdzę odmę. zastanawia mnie czy skrzyni się nie kończy, wiesz może jak to sprawdzić? bo mam wrażenie jakby się ślizgał na biegu czasem
a no i wgrałem mapę silnika - idzie jak burza :D
a no i wgrałem mapę silnika - idzie jak burza :D
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
multitronic z reguły oddaje wrażenie że się ślizga - jak nie szarpie w czasie jazdy czy ruszania , nie wibruje to raczej OK
a mapę to co jakiegoś gotowca?
co do napinacza to raczej powinien być z wtyczką - eg ETKI 058109088K , ale z opini na A4klub niektórzy wymienieniają na taki bez zmiennej fazy i widzą różnicy
a mapę to co jakiegoś gotowca?
co do napinacza to raczej powinien być z wtyczką - eg ETKI 058109088K , ale z opini na A4klub niektórzy wymienieniają na taki bez zmiennej fazy i widzą różnicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
- Lokalizacja: keflavik
moje multi kiedyś szarpało ale wymieniono olej w skrzyni i jest ok.
co do mapy to zgrano moją, wprowadzono do niej jakieś zmiany [chyba ciśnienie na turbinie i coś z dawka paliwa] a następnie wgrano z powrotem.
a ten napinacz to rzeczywiście jest ten o który chodzi, różnicy w pracy silnika nie ma, może poza taką że po tych wszystkich zabiegach lepiej i ciszej chodzi, ale co jakiś czas wywala mi check engine bo napinacz nie podpięty:P
co do mapy to zgrano moją, wprowadzono do niej jakieś zmiany [chyba ciśnienie na turbinie i coś z dawka paliwa] a następnie wgrano z powrotem.
a ten napinacz to rzeczywiście jest ten o który chodzi, różnicy w pracy silnika nie ma, może poza taką że po tych wszystkich zabiegach lepiej i ciszej chodzi, ale co jakiś czas wywala mi check engine bo napinacz nie podpięty:P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
- Lokalizacja: keflavik
A mógłbyś na to spojrzeć? Generalnie jest po chipie więc daje więcej paliwa/powietrza, i druga sonda jest wyłączona. Ale chyba da radę rozpoznać czy jest prawidłowo;p martwi mnie to że podczas jazdy ze stałą prędkością obroty na chwilę podskakują :
Grupy 030, 031, 032: http://vaglog.pl/log-030_031_032_Y4DSGHh.html
Grupy 002, 115, 118: http://vaglog.pl/log-118_115_002_4v33g.html
Grupy 002, 033, 113: http://vaglog.pl/log-113_002_033_kXe9H.html
Grupy 002, 015, 016: http://vaglog.pl/log-015_016_002_aMW6s.html
Grupy 030, 031, 032: http://vaglog.pl/log-030_031_032_Y4DSGHh.html
Grupy 002, 115, 118: http://vaglog.pl/log-118_115_002_4v33g.html
Grupy 002, 033, 113: http://vaglog.pl/log-113_002_033_kXe9H.html
Grupy 002, 015, 016: http://vaglog.pl/log-015_016_002_aMW6s.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Szczerze to ta mapa jest baardzo kiepska, to przeładowanie na 1.3 bar przy wstawaniu turbiny jest zupełnie nie potrzebne, obciąża tylko skrzynie która chyba nie na nalezy do jakiś wyjątkowo bezawaryjnych 
Druga sprawa od 4 tys obr silnik jest zalany całkowicie paliwem, powoduje to wieksze spalanie i zamulenie auta.
Trzecia sprawa sprawdz czy w kanale 032 wogóle zmieniają się te wartosci czy ciągle są same zera, jesli ciągle są zera to znaczy że druga sonda jest nieprawidłowo wyłaczona i ecu nie wprowadza korekt długoterminowych.

Druga sprawa od 4 tys obr silnik jest zalany całkowicie paliwem, powoduje to wieksze spalanie i zamulenie auta.
Trzecia sprawa sprawdz czy w kanale 032 wogóle zmieniają się te wartosci czy ciągle są same zera, jesli ciągle są zera to znaczy że druga sonda jest nieprawidłowo wyłaczona i ecu nie wprowadza korekt długoterminowych.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit