[Manual] Olej w skrzyni
[Manual] Olej w skrzyni
Witam,
jaki olej w skrzyni biegów manualnej polecacie, A6 C6 2.7TDI? I ile tam w ogóle wchodzi??
jaki olej w skrzyni biegów manualnej polecacie, A6 C6 2.7TDI? I ile tam w ogóle wchodzi??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do skrzyni manualnej przy napędzie na przód i silniku 2.7 TDI wchodzi ok. 3 litry oleju. Oryginalny olej ma numer G 052 911 A2 (A2 oznacza pojemność) i kosztuje ok. 175 zł za litr. Oczywiście można zalać jakimś Motulem albo Castrolem, ale zima sprawdzi czy to był dobry wybór
. Aby upewnić się co do numeru oleju, to musiałbyś podać oznaczenie skrzyni, które znajdziesz na wlepce.

A co to za różnica w zimie jak zalewasz olej o takich samych parametrach tylko bez napisu ASO?mat1324 pisze:Do skrzyni manualnej przy napędzie na przód i silniku 2.7 TDI wchodzi ok. 3 litry oleju. Oryginalny olej ma numer G 052 911 A2 (A2 oznacza pojemność) i kosztuje ok. 175 zł za litr. Oczywiście można zalać jakimś Motulem albo Castrolem, ale zima sprawdzi czy to był dobry wybór. Aby upewnić się co do numeru oleju, to musiałbyś podać oznaczenie skrzyni, które znajdziesz na wlepce.
Ja zalałem Castrola do manuala i jest gitara


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A skąd wiesz, że oleje ma takie same parametry
. Często oleje produkowane są na zamówienie pod konkretne zastosowanie. Jak poczytasz trochę forum, to dowiesz się, że jedynie oryginalny olej zapewnia swobodną pracę skrzyni w bardzo niskiej temperaturze. Na oryginale nie ma problemów ze zmianą biegów, a na zamienniku czasami już tak
.


Zgadza się, pod konkretne zastosowanie a skrzynia manualna to jest konkretnie zastosowanie. Tak się składa, że każda manualna skrzynia biegów jest zbudowana w mniej więcej ten sam sposób, który to wymusza używanie olejów o odpowiednich parametrach pracy. Tutaj mowa o lepkości i klasie API czyli dodatków uszlachetniających. Nie wyobrażam sobie sytuacji, kiedy wlałeś olej bez etykiety ASO za to z odpowiednią klasą lepkości i oraz klasą dodatków uszlachetniających i masz jakiekolwiek problemy w wrzucaniem biegów zimą (jeśli wcześniej też ich nie miałeś:)). Oczywiście ASO poleca wyłącznie swój produkt, to oczywiste ale mając przynajmniej pobieżną wiedzę o przekładniach w skrzyni nie trzeba być inżynierem by uznać, że skrzynia na oleju innym niż ASO będzie działała w sposób identyczny 
