Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania silnika 1.8t AWT

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Drgania silnika 1.8t AWT

Post autor: Krzysiek93ZS » 02 kwie 2015, 20:02

Witam,
mam taki problem falują obroty, i szarpie raz na jakiś czas, a jak coś mu odbije to drga silnik strasznie i na budę drgania się przenoszą. Wiem,że mam do wymiany hydrauliczny napinacz paska rozrządu, bo pasek za luźno leży ale nie wiem czy to od tego może być. Check Engine świeci ciągle a jak zaczyna tak drgać to świeci pulsacyjnie wtedy. Może ktoś mógłby jakąś diagnozę postawić wstępną co mu dolega. Niestety nie mam możliwości sczytać błędów i zrobić logów. Z góry dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 2015-04-02, 20:02 ]
Jeśli to dwumas +docisk+ sprzęgło to mogiła :/

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 kwie 2015, 23:55

siema , wiesz jeśli masz napinacz paska rozrządu do wymiany to nie lekceważ tego bo dopiero będzie mogiła , jeden but i może przeskoczyć , jeśli chodzi o drgania , to mogą to być " wypadanie zapłonów " lub lewe powietrze , padnięte świece lub jeszcze coś innego ,wiesz bez diagnozy kompem bo pewnie coś by powiedział jest to nie wykonalne , każdy mechanik ma kabel do VAG lub KTS możesz sobie sam taki zakupić i sprawdzić , przykro mi ale niestety bez odczytu kompa nie jestem nic w stanie więcej powiedzieć ale to prawie na pewno nie sprzęgło .


obroty mogą falować ze względu na nieszczelność w dolocie ,kabelek na alllego to koszt 25zł a program na mejla mogę Ci wysłać .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Krzysiek93ZS » 03 kwie 2015, 07:31

Wiem, wiem maiłem kabel ale się spalił i oddałem na gwarancję. Jak uda mi się pożyczyć to zrobię logi i wrzucę.

chuckborys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
Lokalizacja: keflavik

Post autor: chuckborys » 22 maja 2017, 12:59

czołem :) mam problem, na biegu jalowym obroty potrafią spadać jakby się dusil, raz tak robi raz nie, a w trakcie jazdy często zaczynają na sekundę czy dwie podskoczyć o 200 i wrócić do normy a za kilka sekund znowu , w regularnych odstępach czasu. ktoś ma jakiś pomysł? :|

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 22 maja 2017, 17:02

Do usunięcia.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 maja 2017, 22:16

chuckborys pisze:czołem :) mam problem, na biegu jalowym obroty potrafią spadać jakby się dusil, raz tak robi raz nie, a w trakcie jazdy często zaczynają na sekundę czy dwie podskoczyć o 200 i wrócić do normy a za kilka sekund znowu , w regularnych odstępach czasu. ktoś ma jakiś pomysł? :|
Proponuję sprawdzić cały układ odmy , odpowietrzenia skrzyni korbowej , wszystkiej podciśnienia itd.

Jakie masz korekty w Vag?

chuckborys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
Lokalizacja: keflavik

Post autor: chuckborys » 22 maja 2017, 22:44

Dzięki za odpowiedź :) w vagu zrobiłem logi :
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-118_115_Helcg.html
Grupy 002, 115, 118: http://vaglog.pl/log-002_115_118_rHF4hYK.html
z informacji na forum wynika, że to po tych wykarze nieszczelność[sam sie na tym ni cholery nie znam]. Zrobić jakieś jeszcze? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 maja 2017, 23:29

przepływka za mało pokazuje , na 3 biegu robione?

w zeszłym tygodniu dokupiłem mniejszą siostrę A4 B5 z AWT właśnie ale Tiptronikiem - u mnie tez bieg jałowy jest daleki od ideału , potrafi zgasnąć nawet , koledzy co mają 1.8T od razu zalecili wymianę kolanek odmy, odpowietrzenia itd. ,

[ Dodano: 2017-05-22, 23:29 ]
masz opisy bloków pomiarowych?

chuckborys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
Lokalizacja: keflavik

Post autor: chuckborys » 22 maja 2017, 23:47

Tak na 3 biegu staralem sie dawac jak najwiecej gazu ale bez kickdowna. Czyli jednak muszę sprawdzić ręcznie wszystko, a najpierw się dowiedzieć gdzie i co:P opisy bloków- nie mam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 maja 2017, 00:16

chuckborys pisze:Tak na 3 biegu staralem sie dawac jak najwiecej gazu ale bez kickdowna. Czyli jednak muszę sprawdzić ręcznie wszystko, a najpierw się dowiedzieć gdzie i co:P opisy bloków- nie mam.
masz w załączniku , rozpakuj i wrzuć w katalog label w folderze VCDS/VAG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

chuckborys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
Lokalizacja: keflavik

Post autor: chuckborys » 23 maja 2017, 00:20

No ok, zrobię jutro dziś już nie dam rady, a co jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 maja 2017, 00:28

musiałbyś jeszcze log 002+033 ale skasuj błędy przed nim zeby wyzerowac korekty ( przed skasowaniem zrób screen bloku 032 )

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 23 maja 2017, 14:38

bendzji pisze:masz w załączniku , rozpakuj i wrzuć w katalog label w folderze VCDS/VAG
mógł byś napisać co ten plik daje bo też go sobie wgrałem ale nie wiem co to <lol>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 maja 2017, 21:09

jest to label z opisami bloków , akurat AWT VCDS lite ma żle przekierowane i nie ma opisów - sprawdź jaki masz numer ECU i zmień nazwę tego pliku na numer z myślnikami , będziesz miał wszystkie opisy

W mojej B5 2000 rok numer Ecu 4b0906018R VCDS lite nie wczytywał opisów - poszukałem ręcznik plik z opisami i zmieniłem jego nazwę na numer ECU i voila!

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 24 maja 2017, 23:24

bendzji pisze:sprawdź jaki masz numer ECU i zmień nazwę tego pliku na numer z myślnikami , będziesz miał wszystkie opisy
Tak zrobiłem i działa super , teraz wiadomo co jest co , dzięki wielkie <okok>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja