Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Avant 2,5 TDI V6 180KM Quattro Lift

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ

Piwo?

Czas głosowania minął 06 cze 2017, 23:54

Tak!
2
100%
Nie!
0
Brak głosów
Oszalałeś.
0
Brak głosów
Nie wiem.
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 2

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

[A6 C5] Avant 2,5 TDI V6 180KM Quattro Lift

Post autor: PasjonatGT » 09 maja 2017, 22:18

Witam.

Kupiłem go osobiście w Niemczech 05.2017 prywatnie. Plan jest taki, żeby doprowadzić go do ładnego stanu. A przy tym małe modyfikacje.

Niedługo dodam nowe zdjęcia bo coś zepsuło się.


Silnik nie dymi, nie cieknie, nie grzechocze, odpala na dotyk ciepły i zimny. Ma moc, obroty nie falują, pali normalnie nie traci płynów.

Auto w czasie zakupu posiadało nowe tarczę hamulcowe Bosch x4, klocki Bosch, lampy przednie Hella, gruszkę turbiny. Widać, że wężyki co niektóre też zostały wymienione. Rozrząd wymieniony 02.2017. 307000km. (Sprawdzony przy wymianie na nowy). Mimo to został zmieniony ponownie.


Silnik fabryczny: 2,5 TDI V6 180KM 370Nm.
Kod silnika: AKE z odmą nowego rodzaju która się nie zatyka mimo to wałki wytarte były... Wydaje mi się, że złej jakości dawali fabrycznie lub co ostatnio odkryłem ten silnik nie lubi i niszczy sie od olei powyżej 0w30. I musi być min. Norma 505.00
Rok: 03.2003 LIFT.
Przebieg: Teraz 328000km.
Kraj Pochodzenia: Niemcy.
Zawieszenie: Febi przód, brak luzów.
Napęd fabryczny: Quattro. <- Coś pięknego.
Skrzynia biegów fabryczna: 6 biegowa manualna + tempomat.
Typ: Avant.
Alufelgi: Audi 8E0 601 025 E.
Opony: 225/50/17 Goodyear Vector 4 Seasons M+S całoroczne z 2017 przód nowe 8mm i tył 7mm 2015. (Bez łat itp).
Wnętrze fabryczne: Jasna skóra, całość w LED.
Nagłośnienie: Pioneer + Bose + Subwoofer Blaupunkt wraz z wbudowanym wzmacniaczem. 10 Głośników.
Lakier: Burgundrot Pearl LZ3K + listwy dolne w kolorze.
Bezwypadkowy. Sprawdzony VIN
Cała elektronika działa. Zderzaki i zawieszenie zostaje jak z fabryki.

&#171;&#171;&#171;&#171;&#171;&#171;&#171;&#171;Książka serwisowa i jakieś niemieckie dokumenty&#187;&#187;&#187;&#187;&#187;&#187;&#187;&#187;

Cały fabryczny komplet w bagażniku &#174; (Klucze, ucho, apteczka, koło zapasowe z nową oponą Michelin, hak, trójkąt i lewarek).


Wyposażenie:

&#8226;Pioneer +Bose + Subwoofer Blaupunkt wraz z wbudowanym wzmacniaczem. :]
&#8226;Podłączenie telefonu (możliwość prowadzenia rozmów)
&#8226;Komputer pokładowy
&#8226;FULL FIS + manetka
&#8226;Szyberdach
&#8226;Przeciwmgielne (przód i tył)
&#8226;Xenon (nowe lampy Hella)
&#8226;Spryskiwacze lamp
&#8226;Skórzana tapicerka
&#8226;Dwa podłokietniki skórzane
&#8226;Podgrzewane fotele
&#8226;Podgrzewane lusterka
&#8226;Podgrzewana szyba
&#8226;Podgrzewane spryskiwacze
&#8226;Elektryczne fotele
&#8226;Elektryczne szyby x4
&#8226;Elektryczne lusterka
&#8226;Domykanie szyb przednich i tylnych z pilota
&#8226;Trójramienna kierownica multimedialna obszyta skórą
&#8226;Tempomat
&#8226;Termometr
&#8226;Klimatyzacja dwustrefowa
&#8226;Wspomaganie kierownicy
&#8226;Regulacja kierownicy
&#8226;Dzielona kanapa
&#8226;Hak ściągany 1900kg + Kapturek
&#8226;LED w środku
&#8226;Relingi dachowe + bagażnik dachowy TAUNUS.
&#8226;Przyciemnione szyby
&#8226;Chrom listwy
&#8226;Listwy progowe "AUDI"
&#8226;Centralny zamek i piloty
&#8226;ESP i ABS
&#8226;Immobilizer
&#8226;Pokrywa pod silnikiem i skrzynią biegów
&#8226;Siatka oddzielająca, mata w bagażniku.
&#8226;EURO 4 (Zaślepiony EGR, Katalizator i Eberspacher x2)
&#8226;Akumulator Bosch 95Ah 850A
&#9827;Zaciski hamulcowe przednie dwutłoczkowe z A8 wersja 4 litrowa coś około.



Zmiany zrobione: <cwaniak>

05.2017


Filtr Odmy &#174;. Stara odma była z 2009 roku i w sumie wyglądała jak nowa (w środku czyściutka). Filtr Oleju, Powietrza, Paliwa i Kabiny. FILTRON i Kamoka.

Olej stary był czarny mocno, ale lepkość dobra. Płyn Chłodniczy Prestone + płukanka KLEEN-FLO (dobra jest) i płukanie wodą demineralizowaną 50L. Cały dzień poszedł.. Po tym preparacie do płukania układu wyszedł taki syf, że dwa razy myłem pojemnik wyrównawczy. Na końcu płukałem wodą bo takie drobinki kamienia bez przerwy leciały. Teraz jest spoko.


Olej skrzyni biegów, przód-dyfera, tył-dyfera i torsena CASTROL 75w90 Transaxel (TAF-X). W dyfer tylni poszło aż 1,5L, a stary olej był jak miód o barwie czarnej. A w skrzyni i torsenie olej miał dobrą lepkość, ale sporo micro drobinek metalu. (Coś jak farba miedziana niby to norma).


Płyn wspomagania zielony FEBI i płyn hamulcowy ATE SL6. Oba stare płyny bardzo ciemne były. Kierownice można teraz kręcić jednym palcem. Płyn do czyszczenia wtrysków, smar molibdenowy KLEEN-FLO na 1150C i cement do wydechu.


Preparaty do lakieru. Świece BERU x6. Stare też były BERU i w ładnym stanie.


Wycieraczki szyby Bosch. Kierownica taka jaka była od początku w aucie.


Przewody: paliwowe i podciśnienia.

2017

Odnowione Felgi.

Kable do Vaga. W czasie kupna sprawdzane były błędy. Parę naklejek i zawieszka.


Wymiana panela i przycisków klimatyzacji z takiej wersji gdzie nie było tej śmiesznej gumy. Nawet to całkiem dobrze wygląda i poszło sprawnie. Popielniczka też odnowiona.


Licznik z Full Fis i ramkami. Manetki do Fis + tempomat.


Czujnik wody i panel świateł.


Emblematy Bose.


Światło stopu:


Na klapę wleciały emblematy "V6" i "4x4". Wiem że zamiast 4x4 piszę się "Quattro" i mam taką na grilu i listwie w środku, ale na klapie chciałem takie mieć. <dokuczacz>


Preparaty: do odgrzybienia klimy (parownika), i do kokpitu.


07.2017

Żarówki H7 x3 + LED do środka i postojowe przednie. Kompletny rozrząd z rolkami INA, termostatem BEHR, pompą wody INA i paskami CONTITECH.


Ramie napinacza Ruville wraz z tulejami. Alternator Bosch 120A i rozrusznik Bosch = (zregenerowane, nowe łożyska INA, szczotki był jak nowe x2, nasmarowane smarem Kleen-flo do +1150C).


Zaciski dwutłoczkowe + nowe tłoczki, gumki tłoczków, twarde przewody, klocki hamulcowe i odpowietrzniki.


Mata wygłuszająca na pokrywy (skrzyni).

Koło zapasowe. Felga Audi 16 w idealnym stanie z nową oponą Michelin.


Wałki x4, popychacze, dżwigienki, podkładki FEBI i uszczelki Ering (wałków rozrządu i wału).


Bagażnik dachowy + Box Czarny TAUNUS.

1.12.2018


Opony : 225/50/17 Goodyear Vector 4 Seasons M+S całoroczne z 2017 przód 8mm i tył 7mm 2015. Wraz nowymi wentylkami krytymi.

Regeneracja zacisku hamulcowego z tyłu prawego. (Tłoczek, gumki, uszczelki, osłonki, klocki hamulcowe) Odpowietrznik w ładnym stanie to zostawiłem.

Wielowahacze... Po 28 tys km w Polsce (+300 tys km w Niemczech) stało się górne przednie wahacze. Wymienione na x4 Wahaczy FEBI + Łączniki Stabilizatora FEBI. (Lewa i prawa strona) Nikt mi nie powie, że Lmefordera co teraz można kupić to te same co fabryczne. ;p
Przykład? Śruba fabryczna z 2003 LMO do zwrotnicy 10.9 twardości, a kupiona od LMO z 2018 ma 8.8 tyle co FEBI.

Wymiana przewodu paliwowego na GATES 3,2mm zbrojony.

2019

Dystanse przód 12mm + nowe śruby M14x1.5x40mm KULA.

Olej silnika Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 + Filtr oleju + Czyszczenie komory filtra... Oleju weszło dosłownie 5L na "max" po 2 godzinach stania.

Końcówki drążków lewa i prawa. FEBI

CDN...


Plany:

&#8226;Wielowahacze przednie dolne bo czytałem, że pękają fabryczne.
&#8226;Do poprawki troszkę prawy przedni błotnik na samej krawędzi.
&#8226;Regeneracja zacisku hamulcowego tyl lewy.
&#8226;Dystanse tył=8mm + nowe śruby.
&#8226;Konserwacja podwozia.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2019, 15:50 przez PasjonatGT, łącznie zmieniany 240 razy.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 09 maja 2017, 22:45

<brawo> Widac wszystko będzie wymienione tak jak byc powinno. Ale ja na twoim miejscu do chlodnicy zalalbym koncentrat plynu o oznaczenii G12 czerwony. U siebie tez bede zmienial olej w dyfrze oraz torsenie ale bede lal oryginalny olej i do tego nowe korki. Zycze duzo przjechanych kilometrow. :)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 10 maja 2017, 14:18

Nie mogłem się doszukać w tych płynach informacji o temperaturze wrzenia płynu. Ten co wybrałem ma aż 129°C i bardziej na to patrzałem ponieważ będę w lato jeździł z lawetą w korkach. A co do oleju to zgodzę się. <luzik> Dzięki.

4ndrew
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 23 maja 2016, 00:02
Lokalizacja: Chełm

Post autor: 4ndrew » 10 maja 2017, 21:35

tak powinna wyglądać pierwsza wizyta u mechanika po zakupie :>
szkoda, że inni przy kupnie auta szukają oszczędności i pytają o to kiedy olej zmieniany był <uoee>

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Rocznik: 1999
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 10 maja 2017, 21:58

Kolor bardzo ciekawy, tak powinny wyglądać pierwsze kroki po zakupie, oby tak dalej <okok> .
Czekam na fotki wnętrza.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 14 maja 2017, 22:36

4ndrew pisze:szkoda, że inni przy kupnie auta szukają oszczędności i pytają o to kiedy olej zmieniany był
Niestety to prawda. Lepiej wymienić i mieć spokoju. A przy tym mieć frajdę przy wymianie.
Krix0 pisze:Czekam na fotki wnętrza.
Już dodałem, :)

Patryk667
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 07 lip 2016, 07:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Patryk667 » 22 maja 2017, 15:46

Zapał jest, oby został.
Dystanse zakładasz na ory felgi? pochwal się po zrealizowaniu :)

kamil90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:25
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: kamil90 » 06 cze 2017, 13:54

Sądząc po pakiecie startowym auto będzie miało u Ciebie bardzo dobrze. Dbaj o nią !
Moje auto:
E46 330XD

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 06 cze 2017, 23:20

Patryk667 pisze:Dystanse zakładasz na ory felgi? pochwal się po zrealizowaniu :)
Spoko dodam fotki. Będę zakładać jak ogarnę pakiet amortyzatorów.
Sądząc po pakiecie startowym auto będzie miało u Ciebie bardzo dobrze. Dbaj o nią !
Dbam i tak zostanie. <okok>

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 07 cze 2017, 21:26

graty z zakupu, taki porządny pakiet startowy to tylko pochwalić, powinna odwdzięczyć się za poszanowanie.

posadził bym ją trochę niżej, bo fajne alusy ale koza stoi wysoko ;]


bezawaryjnych kilometrów !

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 28 lis 2018, 19:29

Dzięki. :)
joter82 pisze: posadził bym ją trochę niżej, bo fajne alusy ale koza stoi wysoko ;]
Niestety mam do miasta offroad także zostaje seria. :]

[ Dodano: 2018-11-28, 19:29 ]
Zmiana oleju na 5w40 z 10w40 ze smarem. Przy 0* już prawie smarowania nie miał. Popychacze waliły w czasie jazdy. W obudowie filtra takie gluty, że olej stał tam zamiast spłynąć do miski. Dobrze, że dużo km na nim nie zrobiłem. Teraz samochód odżył. Ale kolejna zmiana będzie na 0w30

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja