Wymiana zawieszenia na wyższe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
podepnę się pod temat
kupiłem dzisiaj koła 19 cali z oponami 255/40 i przy nierównościach bądź hopkach tylne obcierają o . nadkole. zauważyłem również, że szczelina między nadkolem i kołem z przodu jest większa niż z tyłu. Przy poprzednich kołach (245/40/r18) było to samo ale nie obcierały i za bardzo mi to nie przeszkadzało.
Chciałbym tą szczelinę z tyłu powiększyć, czyli podnieść trochę tył.
Moje auto to C6 3.0 TDI SE, w którym jakiś rok temu założyłem armortyzatory i sprężyny z S-line'a.
Czy wystarczy jak wymienię sprężyny na jakieś inne, żeby podwyższyć auto?
Wybaczcie ale jestem zielony w tym temacie.
Jakie konkretnie sprężyny powinienem włożyć, poproszę najlepiej numer części.
poniżej foto jak to wygląda, chciałbym żeby z tyłu było podobnie jak z przodu
dzieki
Przód
Tył
kupiłem dzisiaj koła 19 cali z oponami 255/40 i przy nierównościach bądź hopkach tylne obcierają o . nadkole. zauważyłem również, że szczelina między nadkolem i kołem z przodu jest większa niż z tyłu. Przy poprzednich kołach (245/40/r18) było to samo ale nie obcierały i za bardzo mi to nie przeszkadzało.
Chciałbym tą szczelinę z tyłu powiększyć, czyli podnieść trochę tył.
Moje auto to C6 3.0 TDI SE, w którym jakiś rok temu założyłem armortyzatory i sprężyny z S-line'a.
Czy wystarczy jak wymienię sprężyny na jakieś inne, żeby podwyższyć auto?
Wybaczcie ale jestem zielony w tym temacie.
Jakie konkretnie sprężyny powinienem włożyć, poproszę najlepiej numer części.
poniżej foto jak to wygląda, chciałbym żeby z tyłu było podobnie jak z przodu
dzieki
Przód
Tył
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 08:01 przez Adacho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
Właśnie się dowiedziałem, ze przyczyną tego, że tak nisko siedzi jest to, ze zawias Sline, który włozyłem pochodził z Sedana. Moje auto to Avant i dlatego tak nisko siedzi.
Pytanie brzmi, czy muszę wymienić tylko tylne sprężyny czy też sprężyny i amortyzatory, zeby było tak jak powinno
Poniżej wlepka z bagażnika, jeżeli mało czytelna to postaram się zrobić lepszą fotkę.
Dzięki
Pytanie brzmi, czy muszę wymienić tylko tylne sprężyny czy też sprężyny i amortyzatory, zeby było tak jak powinno
Poniżej wlepka z bagażnika, jeżeli mało czytelna to postaram się zrobić lepszą fotkę.
Dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zawieszenie standardowe 1BA:
1) przód:
- sprężyna: 4F0 411 105 BK - 1 pasek szary, 2 paski pomarańczowe;
- amortyzator: 4F0 413 031 AM;
2) tył:
- sprężyna: 4F0 511 115 BT - 1 pasek żółty, 1 pasek zielony, 2 paski różowe;
- amortyzator: 4F0 513 032 H.
Zawieszenie sportowe 1BE:
1) przód:
- sprężyna: 4F0 411 105 CH - 1 pasek zielony, 3 paski szare;
- amortyzator: 4F0 413 031 AP;
2) tył:
- sprężyna: 4F0 511 115 BG - 1 pasek żółty, 2 paski zielone;
- amortyzator: 4F0 513 032 AG.
Nie wiem jak dokładnie zachowa się auto, ponieważ zakładając np. używane sprężyny mogą być już one nieco zgniecione i auto może inaczej usiąść. Na początku to sprawdź jakie masz oznaczenia sprężyn z tyłu. Wtedy zobaczymy co lepiej wybrać, ponieważ mam jeszcze jedną propozycję dla tylnych sprężyn, ale wszystko zależy od tego co teraz masz.
[ Dodano: 2017-05-21, 01:31 ]
Najlepiej jakby ktoś napisał jakie ma klasy wagowe przy takim sam aucie jak Ty, ale z zawieszeniem 1BE.
[ Dodano: 2017-05-21, 01:58 ]
Opona o szerokości 255 powinna mieć profil 35, a nie 45 .
1) przód:
- sprężyna: 4F0 411 105 BK - 1 pasek szary, 2 paski pomarańczowe;
- amortyzator: 4F0 413 031 AM;
2) tył:
- sprężyna: 4F0 511 115 BT - 1 pasek żółty, 1 pasek zielony, 2 paski różowe;
- amortyzator: 4F0 513 032 H.
Zawieszenie sportowe 1BE:
1) przód:
- sprężyna: 4F0 411 105 CH - 1 pasek zielony, 3 paski szare;
- amortyzator: 4F0 413 031 AP;
2) tył:
- sprężyna: 4F0 511 115 BG - 1 pasek żółty, 2 paski zielone;
- amortyzator: 4F0 513 032 AG.
Nie wiem jak dokładnie zachowa się auto, ponieważ zakładając np. używane sprężyny mogą być już one nieco zgniecione i auto może inaczej usiąść. Na początku to sprawdź jakie masz oznaczenia sprężyn z tyłu. Wtedy zobaczymy co lepiej wybrać, ponieważ mam jeszcze jedną propozycję dla tylnych sprężyn, ale wszystko zależy od tego co teraz masz.
[ Dodano: 2017-05-21, 01:31 ]
Najlepiej jakby ktoś napisał jakie ma klasy wagowe przy takim sam aucie jak Ty, ale z zawieszeniem 1BE.
[ Dodano: 2017-05-21, 01:58 ]
Opona o szerokości 255 powinna mieć profil 35, a nie 45 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
żle napisałem opona ma profil 40 nie 45 :P
[ Dodano: 2017-05-21, 10:42 ]
oprócz kolorowych kółek na spręzynach nic innego nie znalazłem. są to sprężyny z modelu sline, przynajmniej powiny byc jak je kupowałem
a oznaczenie wagowe jest opisane na tej naklejce co wklejałem czy to ta tabliczka obok tej naklejki ?
[ Dodano: 2017-05-21, 10:42 ]
oprócz kolorowych kółek na spręzynach nic innego nie znalazłem. są to sprężyny z modelu sline, przynajmniej powiny byc jak je kupowałem
a oznaczenie wagowe jest opisane na tej naklejce co wklejałem czy to ta tabliczka obok tej naklejki ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz sprężynę od lżejszego auta i dlatego tak mocno siadło. Musisz kupić o 2-3 klasy wagowe wyżej. Przykładowa sprężyna na tył jest o 3 klasy większa, więc auto pójdzie wyżej. Jeśli chcesz o dwie to sprężyna ma wtedy numer 4F0 511 115 BF - 1 pasek żółty, 1 pasek fioletowy, 2 paski zielone. Klasy wagowe są podane na wlepce jako kody: 0JM (przód) i 0YK (tył). Te klasy są dobre, ale pod fabryczne zawieszenie, czyli 1BA. Jeśli ktoś chce przejść na sportowe, to musi kupić sprężyny o takich samych klasach wagowych, ale dla zawieszenie 1BE albo nawet zejść o jedną klasę niżej. Sportowe sprężyny są twardziejsze i auto nie siada jak powinno, więc trzeba kombinować .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na pewno auto pójdzie do góry, ale nie wiem na ile .
[ Dodano: 2017-05-21, 15:44 ]
Osoba posiadająca takie samo auto jak Ty, ale z zawieszeniem 1BE musiałaby podać klasy wagowe. Wtedy idealnie można byłoby dobrać sprężyny, aby auto równo stało. Załóż taki temat na forum, a może ktoś poda co trzeba .
[ Dodano: 2017-05-21, 15:44 ]
Osoba posiadająca takie samo auto jak Ty, ale z zawieszeniem 1BE musiałaby podać klasy wagowe. Wtedy idealnie można byłoby dobrać sprężyny, aby auto równo stało. Załóż taki temat na forum, a może ktoś poda co trzeba .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga