Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana zawieszenia na wyższe

Zawieszenie
Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 20 maja 2017, 21:49

podepnę się pod temat
kupiłem dzisiaj koła 19 cali z oponami 255/40 i przy nierównościach bądź hopkach tylne obcierają o . nadkole. zauważyłem również, że szczelina między nadkolem i kołem z przodu jest większa niż z tyłu. Przy poprzednich kołach (245/40/r18) było to samo ale nie obcierały i za bardzo mi to nie przeszkadzało.
Chciałbym tą szczelinę z tyłu powiększyć, czyli podnieść trochę tył.
Moje auto to C6 3.0 TDI SE, w którym jakiś rok temu założyłem armortyzatory i sprężyny z S-line'a.
Czy wystarczy jak wymienię sprężyny na jakieś inne, żeby podwyższyć auto?
Wybaczcie ale jestem zielony w tym temacie.
Jakie konkretnie sprężyny powinienem włożyć, poproszę najlepiej numer części.
poniżej foto jak to wygląda, chciałbym żeby z tyłu było podobnie jak z przodu
dzieki
Obrazek

Przód

Obrazek

Tył

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 08:01 przez Adacho, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 maja 2017, 22:35

Zrób zdjęcie wlepki z bagażnika, to dopasuję sprężyny :). Jeśli możesz, to sprawdź jakie mają obecne oznaczenie (kolorowe kropki).

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 20 maja 2017, 22:58

Właśnie się dowiedziałem, ze przyczyną tego, że tak nisko siedzi jest to, ze zawias Sline, który włozyłem pochodził z Sedana. Moje auto to Avant i dlatego tak nisko siedzi.
Pytanie brzmi, czy muszę wymienić tylko tylne sprężyny czy też sprężyny i amortyzatory, zeby było tak jak powinno

Poniżej wlepka z bagażnika, jeżeli mało czytelna to postaram się zrobić lepszą fotkę.
Dzięki
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 maja 2017, 23:11

Zrób wyraźniejsze zdjęcie. Nie ma różnicy czy to jest sedan czy avant. Ważne są klasy wagowe przedniej i tylnej osi.

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 20 maja 2017, 23:32

Mam nadzieję, że te są lepsze :)
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2017-05-20, 23:32 ]
też nie wiem czy zawias sline, który mam pochodzi z napetu quattro czy ośki, podobno też robi różnice

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 maja 2017, 01:58

Zawieszenie standardowe 1BA:
1) przód:
- sprężyna: 4F0 411 105 BK - 1 pasek szary, 2 paski pomarańczowe;
- amortyzator: 4F0 413 031 AM;
2) tył:
- sprężyna: 4F0 511 115 BT - 1 pasek żółty, 1 pasek zielony, 2 paski różowe;
- amortyzator: 4F0 513 032 H.

Zawieszenie sportowe 1BE:
1) przód:
- sprężyna: 4F0 411 105 CH - 1 pasek zielony, 3 paski szare;
- amortyzator: 4F0 413 031 AP;
2) tył:
- sprężyna: 4F0 511 115 BG - 1 pasek żółty, 2 paski zielone;
- amortyzator: 4F0 513 032 AG.

Nie wiem jak dokładnie zachowa się auto, ponieważ zakładając np. używane sprężyny mogą być już one nieco zgniecione i auto może inaczej usiąść. Na początku to sprawdź jakie masz oznaczenia sprężyn z tyłu. Wtedy zobaczymy co lepiej wybrać, ponieważ mam jeszcze jedną propozycję dla tylnych sprężyn, ale wszystko zależy od tego co teraz masz.

[ Dodano: 2017-05-21, 01:31 ]
Najlepiej jakby ktoś napisał jakie ma klasy wagowe przy takim sam aucie jak Ty, ale z zawieszeniem 1BE.

[ Dodano: 2017-05-21, 01:58 ]
Opona o szerokości 255 powinna mieć profil 35, a nie 45 :p.

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 21 maja 2017, 10:42

żle napisałem opona ma profil 40 nie 45 :P

[ Dodano: 2017-05-21, 10:42 ]
oprócz kolorowych kółek na spręzynach nic innego nie znalazłem. są to sprężyny z modelu sline, przynajmniej powiny byc jak je kupowałem :)

a oznaczenie wagowe jest opisane na tej naklejce co wklejałem czy to ta tabliczka obok tej naklejki ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 maja 2017, 12:07

Masz sprężynę od lżejszego auta i dlatego tak mocno siadło. Musisz kupić o 2-3 klasy wagowe wyżej. Przykładowa sprężyna na tył jest o 3 klasy większa, więc auto pójdzie wyżej. Jeśli chcesz o dwie to sprężyna ma wtedy numer 4F0 511 115 BF - 1 pasek żółty, 1 pasek fioletowy, 2 paski zielone. Klasy wagowe są podane na wlepce jako kody: 0JM (przód) i 0YK (tył). Te klasy są dobre, ale pod fabryczne zawieszenie, czyli 1BA. Jeśli ktoś chce przejść na sportowe, to musi kupić sprężyny o takich samych klasach wagowych, ale dla zawieszenie 1BE albo nawet zejść o jedną klasę niżej. Sportowe sprężyny są twardziejsze i auto nie siada jak powinno, więc trzeba kombinować :).

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 21 maja 2017, 12:33

czyli wystarczy jak kupie 2 spręzyny o numerze 4F0 511 115 BF bedzie wyżej ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 maja 2017, 13:41

Albo o oznaczeniu 4F0 511 115 BG. Musisz wypróbować i zobaczyć :).

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 21 maja 2017, 14:33

a jest tam jakiś podział na lewą czy prawą, czy na obie strony idą takie same ?
która z wymienionych podwyższy tył na tyle, żeby szczelina była najbardziej podobna do tej z przodu?
dzieki serdeczne za pomoc

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 maja 2017, 15:31

Nie ma żadnej różnicy pomiędzy lewą a prawą stronę danej osi. Która z nich podwyższy auto, aby była odpowiednia szczelina, to Ci nie powiem :(. Nie wiadomo jaka sprężyna jest z przodu <mysli>.

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 21 maja 2017, 15:41

jeżeli nie ma pewności, że któraś z nich podwyższy to raczej nie ma sensu niepotrzebnie sie pchać w koszta

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 maja 2017, 15:44

Na pewno auto pójdzie do góry, ale nie wiem na ile :(.

[ Dodano: 2017-05-21, 15:44 ]
Osoba posiadająca takie samo auto jak Ty, ale z zawieszeniem 1BE musiałaby podać klasy wagowe. Wtedy idealnie można byłoby dobrać sprężyny, aby auto równo stało. Załóż taki temat na forum, a może ktoś poda co trzeba <okok> .

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 24 maja 2017, 15:16

Ja mam 1BE fabrycznie w avancie. Kropki czy tam paski mogę sprawdzić :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga