Zmiana biegów w S-Tronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Zmiana biegów w S-Tronic
Cześć,
To mój pierwszy post na forum, zatem chciałem się przywitać:)
Jeżdżę autem od pół roku. Do tej pory sprawowało się bardzo dobrze. Ostatnio jednak musiałem wymienić w nim mechatronikę w nieautoryzowanym warsztacie, który ma dobre opinie.
Po wymianie mechatroniki (duży zestaw), zalaniu nowym olejem (+ filtry itd.) i aktualizacji oprogramowania z wersji 0002 (fabryczna) na 0004 okazało się, że zmiana biegów w samochodzie zaczęła być odczuwalna - tzn. do tej pory samochód zmieniał biegi w taki sposób, że nie było czuć zmiany, a jedynie było widać przeskakujące cyfry obok trybu jazdy na zestawie wskaźników.
Po wymianie w aucie delikatnie czuć zmianę przełożeń - brak jest stuków czy szarpnięć, ale mimo wszystko wiem kiedy bieg jest zmieniany. Wróciłem do serwisu, w którym dokonywałem naprawy i tam wgrano mi kolejną wersję oprogramowania skrzyni - tym razem 0006. Niestety, niewiele to pomogło - dalej czuć moment zmiany biegu, przy czym może odrobinę subtelniej niż na 0004...
W związku z tym mam do Was pytania:
1. Czy u Was także odczuwalna jest zmiana przełożeń? Szczególnie 1-2 i 2-3?
2. Czy możliwy jest downgrade oprogramowania (w moim przypadku do 0002)?
3. Co może być inną przyczyną takiego stanu rzeczy jeżeli nie soft?
To mój pierwszy post na forum, zatem chciałem się przywitać:)
Jeżdżę autem od pół roku. Do tej pory sprawowało się bardzo dobrze. Ostatnio jednak musiałem wymienić w nim mechatronikę w nieautoryzowanym warsztacie, który ma dobre opinie.
Po wymianie mechatroniki (duży zestaw), zalaniu nowym olejem (+ filtry itd.) i aktualizacji oprogramowania z wersji 0002 (fabryczna) na 0004 okazało się, że zmiana biegów w samochodzie zaczęła być odczuwalna - tzn. do tej pory samochód zmieniał biegi w taki sposób, że nie było czuć zmiany, a jedynie było widać przeskakujące cyfry obok trybu jazdy na zestawie wskaźników.
Po wymianie w aucie delikatnie czuć zmianę przełożeń - brak jest stuków czy szarpnięć, ale mimo wszystko wiem kiedy bieg jest zmieniany. Wróciłem do serwisu, w którym dokonywałem naprawy i tam wgrano mi kolejną wersję oprogramowania skrzyni - tym razem 0006. Niestety, niewiele to pomogło - dalej czuć moment zmiany biegu, przy czym może odrobinę subtelniej niż na 0004...
W związku z tym mam do Was pytania:
1. Czy u Was także odczuwalna jest zmiana przełożeń? Szczególnie 1-2 i 2-3?
2. Czy możliwy jest downgrade oprogramowania (w moim przypadku do 0002)?
3. Co może być inną przyczyną takiego stanu rzeczy jeżeli nie soft?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Sugerujesz wadę wymienionej mechatroniki (fabrycznie nowa) czy to, że nowa mechatronika może tak działać w skrzyni, która ma już jakiś swój przebieg?
EDIT: Z tymi aktualizacjami chyba nie jest do końca tak różowo. Na motor-talk.de są tematy, w których ludzie borykają się z różnymi wersjami softów do skrzyń 05B, które to różnie (nie zawsze korzystnie) wpływają na pracę skrzyni.
[ Dodano: 2017-08-15, 20:15 ]
Mały update do moich perypetii z odczuwalną zmianą biegów...
Odnośnie pytania o możliwość downgrade'u oprogramowania, bo może komuś się przyda - tak, jest możliwość "zejścia" z wersją softu (w moim przypadku z 0006 na 0002).
Auto trafiło do znanego podpoznańskiego serwisu, gdzie skrzynia została zdjęta celem wymiany kompletnego sprzęgła (na nowe oryginalne), selektora biegu (ten na górze skrzyni) oraz została przejrzana cała skrzynia.
Niestety, zmiana biegów jest wciąż odczuwalna...
Reasumując, po wystąpieniu awarii wymienione zostały:
- zestaw naprawczy mechatroniki (duży) tj. 0B5398048C
- zawór ciśnienia głównego w skrzyni - N472
- kompletne sprzęgło
- selektor biegu
W międzyczasie poczyniłem dwie obserwacje związane z moim problemem:
- w sytuacji, gdy w trakcie zwalniania (np. dojazdu do skrzyżowania) auto zredukuje bieg do 2 to w przypadku ponownego przyspieszania "wbicie" 3-go biegu jest niezauważalne (takie jak powinno być)
- w sytuacji, gdy przed spodziewaną zmianą biegu (w górę) delikatnie odpuszczę pedał gazu to zmiana biegu następuje nieodczuwalnie
Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną tego, że biegi nie są zmieniane płynnie, skoro przed awarią skrzynia robiła to bezproblemowo?
Być może to kwestia adaptacji i należałoby się udać do ASO? Co prawda wszystkie serwisy ją przeprowadzały, ja także robiłem to za pomocą VCDS'a, ale być może ASO resetuje dane w szerszym zakresie?
EDIT: Z tymi aktualizacjami chyba nie jest do końca tak różowo. Na motor-talk.de są tematy, w których ludzie borykają się z różnymi wersjami softów do skrzyń 05B, które to różnie (nie zawsze korzystnie) wpływają na pracę skrzyni.
[ Dodano: 2017-08-15, 20:15 ]
Mały update do moich perypetii z odczuwalną zmianą biegów...
Odnośnie pytania o możliwość downgrade'u oprogramowania, bo może komuś się przyda - tak, jest możliwość "zejścia" z wersją softu (w moim przypadku z 0006 na 0002).
Auto trafiło do znanego podpoznańskiego serwisu, gdzie skrzynia została zdjęta celem wymiany kompletnego sprzęgła (na nowe oryginalne), selektora biegu (ten na górze skrzyni) oraz została przejrzana cała skrzynia.
Niestety, zmiana biegów jest wciąż odczuwalna...
Reasumując, po wystąpieniu awarii wymienione zostały:
- zestaw naprawczy mechatroniki (duży) tj. 0B5398048C
- zawór ciśnienia głównego w skrzyni - N472
- kompletne sprzęgło
- selektor biegu
W międzyczasie poczyniłem dwie obserwacje związane z moim problemem:
- w sytuacji, gdy w trakcie zwalniania (np. dojazdu do skrzyżowania) auto zredukuje bieg do 2 to w przypadku ponownego przyspieszania "wbicie" 3-go biegu jest niezauważalne (takie jak powinno być)
- w sytuacji, gdy przed spodziewaną zmianą biegu (w górę) delikatnie odpuszczę pedał gazu to zmiana biegu następuje nieodczuwalnie
Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną tego, że biegi nie są zmieniane płynnie, skoro przed awarią skrzynia robiła to bezproblemowo?
Być może to kwestia adaptacji i należałoby się udać do ASO? Co prawda wszystkie serwisy ją przeprowadzały, ja także robiłem to za pomocą VCDS'a, ale być może ASO resetuje dane w szerszym zakresie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
- Imię: Amiszewski
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Mi wymienili mehatronike w ASO za 5400 zl nie zrobili adaptacji ale biegi zmienial plynnie po tem jeszcze wymienili mi tarcze sprzegla za jedyne 10 tys zl bo mialem opoznienie z wlaczaniem sie biegu D ale biegi zmienial plynnie i teraz jest git - moze zle u ciebie robia ta adaptacje podjedz do innego mechanika
Re: Zmiana biegów w S-Tronic
Jest odczuwalna 1-2, 2-3 - przebieg 226 tys.grzesiek1978 pisze: 1. Czy u Was także odczuwalna jest zmiana przełożeń? Szczególnie 1-2 i 2-3?
Odczuwalne jest też zejście z 1 na niewyprzęganie.
Diagnoza komputerowa w serwisie - uszkodzony sterownik.
Re: Zmiana biegów w S-Tronic
No i jaka opcja naprawy tego sterownika coś udało się naprawić?manxon pisze:Jest odczuwalna 1-2, 2-3 - przebieg 226 tys.grzesiek1978 pisze: 1. Czy u Was także odczuwalna jest zmiana przełożeń? Szczególnie 1-2 i 2-3?
Odczuwalne jest też zejście z 1 na niewyprzęganie.
Diagnoza komputerowa w serwisie - uszkodzony sterownik.
U mnie nie wysprzęgla przy redukcji z 3 na 2 poza tym ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sporo ludzi na tym forum ma A7 i ich nie wyrzucamy, ponieważ A6 C7 i A7 są identyczne, a różnią się głównie wyglądem.
Na pewno nie ma A7 ?
Na pewno nie ma A7 ?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2018, 12:27 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Podepne sie pod ten temat. Mialem wymieniany duzy zestaw naprawczy i adaptacje skrzyni robiona(s-tronic). Po tym zabiegu zauwazylem ze jak auto juz sie troche zagrzeje to chcac delikatnie podjechac z miejsca,sprzeglo jak by pozno bralo i troche nerwowo ten podjazd wyglada. Wczesniej tego nie bylo. Wczesniej na zimnym silniku nerwowo ruszal a teraz na zimnym jest ok. Do tego chcac szybko ruszyc z miejsca,po zdjeciu nogi z hamulca i szybszym wcisnieciu gazu jest jal by szarpniecie(skrzyniarz twierdzi,ze to poduszka silnika walnieta i dlatego). I ostatnia rzecz,to czesto czuje ze przy zmianie na 3 bieg tez jest lekkie szarpniecie. Reszta biegow niezauwazalnie sie wbija. Moze to byc wina zlej adaptacji i jeszcze raz trzeba by ja powtorzyc?przed wymiana zestawu szarpniec nie bylo i sprzeglo szybciej lapalo,dalo sie podjezdzac po kawalku bez problemu na cieplym silniku. Bledow zadnych nie ma ani w silniku ani w skrzyni. Czy moze trzeba pojezdzic troche zeby sie skrzynia przyuczyla?takie tematy tez widzialem,ze po jakims tysiacu km takie szarpniecia ustepowaly.
Czy ktoś w końcu napisze, że po naprawie skrzyni wszystko działa idealnie? Ceny za części i robociznę w tym wątku z górnej półki, a efekt średni. Zastanawiam się czy rzetelnie była robiona adaptacja bo o ile zmianę softu można sprawdzić to z adaptacjami (których jest kilka - sprzęgła, zawory itp) już gorzej. Zmiana softu trwa z 5minut, adaptacji w godzinę się nie zrobi.
Tu aktualizuję sobie 0B5 do 0015 https://www.youtube.com/watch?v=aLSqyxSt79I
Tu aktualizuję sobie 0B5 do 0015 https://www.youtube.com/watch?v=aLSqyxSt79I