Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

3.0 TFSi - przeguby lub kompletne półosie

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

3.0 TFSi - przeguby lub kompletne półosie

Post autor: damos » 13 kwie 2017, 14:25

Witam!
Zaczynam słyszeć u siebie dziwne dźwięki sugerujące zużycie przegubów wewnętrznych (stukot/grzechot przy delikatnym ruszaniu, niezależnie od skręcenia kół.
Nie znalazłem zamienników w zadnej sieci, jedynie w Intercars jakieś regenerowane półosie, ale mechanik odradza mi zakup ze względu na słąbą opinie o firmie regenerującej.
W wątku dotyczącym stuków w zawieszeniu pneumatycznym:
stuki-zawieszenia-pneumatyka-vt73744,15.htm
kolega
barteg10gg pisze:rozmawiałem z.gościem co handluje oryginalnymi półosiami i jego zdaniem przyczyną tego ze tak szybko padają jest stosowanie jednego rodzaju w różnych wersjach silnikowych i po prostu przy dużych obciążeniach momentu obrotowego one tego nie wytrzymują.Mój przebieg 36000 km.
U mnie przebieg sięga 140 tys. km...

W związku z tym mam pytanie: czy jest jakaś przetarta, "właściwa" droga rozwiązania tego problemu? Po słowach kolegi powinienem sądzić, iż nie jest to nic nowego, jednak na Forum nie znalazłem informacji. Mogę próbować to załatwić w ASO, ale jakość obsługi, której doświadczyłem, mocno mnie zniechęca.

Auta z modelu C7 nie są nowością - więc zamienniki powinny się już pokazać...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 kwie 2017, 18:06

Niestety, ale nie ma zamienników przegubów wewnętrznych do nowszych modeli. Miałem również taki problem, ponieważ podczas gwałtownego dodawania i ujmowania gazu w czasie jazdy wyczuwalne były szarpnięcia. Na początku sprawdź czy w ogóle są to uszkodzone przeguby. Można to sprawdzić szarpiąc półosią góra-dół lub kręcąc ją przód-tył. Ogólnie półoś nie może mieć luzu poprzecznego. Może mieć tylko delikatny luz wzdłużny. Sprawdzanie najlepiej wykonywać na kanale, ponieważ wtedy półosie są w normalnym położeniu. Szarpnięcia mogą być oznaką padniętych poduszek skrzyni.
Jeśli zdecydujesz się na zakup przegubów w ASO to są dwie możliwości: kupno fabrycznie nowych albo kupno regenerowanych, ale z pełną gwarancją. W drugim przypadku trzeba oddać stare. Dodam, że przegub regenerowany sprzedawany w ASO jest jakościowo na równi z fabrycznie nowym, ale kosztuje połowę jego ceny. Wybrałem drugą opcję z wymianą w ASO. Od wymiany (wrzesień 2015) przejechałem prawie 110 tysięcy km i wszystko jest <okok>.
Jak chcesz mogę podać Ci numery przegubów oraz ceny w ASO.

[ Dodano: 2017-04-13, 18:06 ]
Zrób zdjęcie wlepki, wtedy będzie łatwiej znaleźć mi numery w ETCE.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 14 kwie 2017, 01:30

Witam,
oto fota wlepki chętnie dowiem się po ile mam przeguby :)
Obrazek
Luz na przegubie wewnętrznym, prawym jest dość duży. Na lewym wyczuwalnie mniejszy.
Kompletne półoś regenerowana (z dwoma przegubami) w Intercars (?) to jakieś 700-800PLN Ale podobno jakość regeneracji pozostawia nieco do życzenia :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 kwie 2017, 09:59

Fabrycznie nowy przegub wewnętrzny do Twojego auta ma numer 4H0 498 103 A i kosztuje w ASO ok. 1360 zł. Natomiast opcja ze zwrotem starego ma numer 4H0 498 103 AX i kosztuje ok. 960 zł. Różnica wynosi ok. 400 zł na jednym przegubie. Oczywiście jest to zestaw wraz elementami do montażu. Fabrycznie nowa półoś kosztuje w ASO ok. 4000 zł i nie ma tańszej opcji. Dodam, że taki sam przegub używany jest we wszystkich odmianach A4, A5, A6, A7, A8 włącznie z wersjami RS, więc raczej potrafi sporo wytrzymać :). Oczywiście nie jest stosowany do każdego zestawienia silnik-skrzynia.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 maja 2017, 17:03

Właśnie okazało się, ze to raczej nie przeguby. Fakt - maja luz, ale po wymianie stuki i grzechotanie pozostały.
Wszystko wskazuje na skrzynię biegów...
Wklejka mówi: silnik: CGWB, skrzynia: MNB NHG.
Pytanie: (mati1324 - liczę na twoją rozległą wiedzę popartą ETKĄ) czy to skrzynia 0B5: DL501 7Q?
Pytanie drugie: czy przy okazji "robienia" skrzyni można ją wzmocnić pod przyszły tuning? Jakieś mocniejsze płytki sprzęgłowe itp?

Jutro skrzynia będzie ściągana...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2017, 18:09

Skrzynia do Twojego auta ma numer: 0B5 300 055 P (001) &#187; 0B5 300 056 (001) &#187; 0B5 300 061 D (004) &#187; 0B5 300 062 (004). Kilka razy ją modernizowali :). Ogólne oznaczenie tej skrzyni to 0B5Q, przynajmniej tak pokazuje ELSA.
Jeśli chodzi o wzmocnienie skrzyni, to na pewno się da, ponieważ wystarczy dać wytrzymalsze tarczki.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 maja 2017, 19:16

Dzięki, mati1324!
Jak zwykle - konkretne info! <okok>

Wiesz może, czy ta skrzynia ma dyfer centralny:
a) "na zwykłym torsenie" (chyba raczej nie)
b) "na kole koronowym" z tarczkami (wydaje mi się że na 99% to ten wariant)
c) "na torsenie CSM" (raczej nie)

to już tak z czystej ciekawości - dla pogłębienia wiedzy (choć możliwe, że to własnie dyfer padł)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2017, 23:07

Twój torsen ma numer 0B2 409 755 K &#187; 0B2 409 755 L i wygląda tak: << link >>. Mam nadzieję, że już teraz wiesz jaki masz torsen ;) .

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 01 cze 2017, 11:16

:) dzięki
To na fotce wygląda jak kawałki torsena :)
Ma ktoś może namiary na wzmocnione tarczki sprzęgłowe do mojej skrzyni? W Polsce nie mogę znaleźć :(
Grzechot jest ewidentnie na 2-gim biegu oraz na wstecznym. Ludzie piszą, że pomagała im wymiana mechatroniki a dla mnie to brzmi bardzo... mechanicznie. Coś tam o siebie stuka - ale co? Jak stuka i zahacza - to się może uszkodzić/zużyć.

Z innej beczki - ma ktoś zdjęcie wtyczki do skrzyni? U mnie wygląda tak:
Obrazek
i zastanawiam się, czy jest to stan fabryczny? (żadnej gumowej osłony wodoszczelnej?) Ochrona przed wodą i korozją wydaje się tam czysto iluzoryczna. Ale - może jestem w błędzie?

[ Dodano: 2017-06-01, 10:16 ]
Update:
Gwoli informacji - winne okazały się spalone sprzęgła w skrzyni. To one powodowały szarpanie i stukania przy powolnej jeździe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja