[a6 c5 2.4 aga] amortyzatory + co jeszcze?
[a6 c5 2.4 aga] amortyzatory + co jeszcze?
witam,
byłem ostatnio w SKP i polecili mi wymienić amortyzatory. przebieg 197.000 audi a6 c5 2.4 kod silnika aga, automat + LPG
z racji, że od nowości samochodu nie było tam nic robione chciałbym zapytać co wymienić jeszcze?
zawieszenie - wahacze, drążki były robione, firma lemforder. + przeguby.
także:
1. amortyzatory przód + tył
2. jakieś tuleje?
3. sprężyny również?
4. na co tam pod spodem zwrócić uwagę?
5. koszyki jakieś?
proszę wytłumaczcie na co tam zwrócić uwagę. jeśli mam tam już coś robić, rozbierać to wolę raz a porżądnie, niż co jakiś czas wymieniać i rozbierać.
byłem ostatnio w SKP i polecili mi wymienić amortyzatory. przebieg 197.000 audi a6 c5 2.4 kod silnika aga, automat + LPG
z racji, że od nowości samochodu nie było tam nic robione chciałbym zapytać co wymienić jeszcze?
zawieszenie - wahacze, drążki były robione, firma lemforder. + przeguby.
także:
1. amortyzatory przód + tył
2. jakieś tuleje?
3. sprężyny również?
4. na co tam pod spodem zwrócić uwagę?
5. koszyki jakieś?
proszę wytłumaczcie na co tam zwrócić uwagę. jeśli mam tam już coś robić, rozbierać to wolę raz a porżądnie, niż co jakiś czas wymieniać i rozbierać.
hej, dzięki za odpowiedzi. kasa nie gra roli, ma być zrobione porządnie. samochodem planuję jeszcze trochę pojeździć
czy źle się jeździ? ... nie, ale jest już miękki, byłem w SKP i powiedzieli, że amortyatory już nadają się na wymianę.
obecnie są oryginały - od 97 roku produkcji, przebiegu 197.000km + sprężyny i te części, które się tam znajdują.
[ Dodano: 2017-05-09, 12:03 ]
Ściągłem koła i zobaczyłem co tam mam fabrycznie:
PRZÓD:
numer 3B0413031A
sprężyna: brązowa - zielona
TYŁ:
numer 3B5513031B
sprężyna: szary - różowy - różowy - różowy
czy źle się jeździ? ... nie, ale jest już miękki, byłem w SKP i powiedzieli, że amortyatory już nadają się na wymianę.
obecnie są oryginały - od 97 roku produkcji, przebiegu 197.000km + sprężyny i te części, które się tam znajdują.
[ Dodano: 2017-05-09, 12:03 ]
Ściągłem koła i zobaczyłem co tam mam fabrycznie:
PRZÓD:
numer 3B0413031A
sprężyna: brązowa - zielona
TYŁ:
numer 3B5513031B
sprężyna: szary - różowy - różowy - różowy
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Akurat jestem bieżąco w temacie, jeśli chodzi o tył. Drugi raz robię, bo poprzednio dałem chyba Krafty(!). Teraz przyszły Sachsy, niecałe 150 zł/szt i po zdjęciu szrotów, jak pisze repek, okazje się, że nie ma do czego nowych przymocować, bo obudowy poduszek w proch się obróciły. Dosłownie! Się sproszkowały. A że była niedziela, to całkiem wywaliłem i wczoraj do pracy na samej sprężynie - jednej, drugiego nie robiłem, ale widać, że też zgnity. Ale wtedy jest dopiero komfort jazdy! Czułem się jak w kubańskim krążowniku! Na domiar złego, wczoraj okazało się, że na miejscu w sklepie mieli jedną sztukę poduszki, więc drugą odbieram dzisiaj.
Tylko też się zastanawiam, czy wymieniać podkładki sprężyn? Co je kwalifikuje do wymiany? Na nowe nie wyglądają.
Tylko też się zastanawiam, czy wymieniać podkładki sprężyn? Co je kwalifikuje do wymiany? Na nowe nie wyglądają.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
To co trzeba. Zagladasz pod nadkole i oglądasz u góry mocowanie z poduszką. Jak OK, to wymieniasz same amory. Jak są zgnite, to również poduszki. Do 50 zł szt. Raczej mogą być z niższej półki, to tylko kawałek gumy w aluminiowej obudowie. Moje zgniły, bo miały 19 lat a mimo chęci, nie sądzę, że auto pożyje drugie tyle. Poduszki sprężyn mam trochę sfatygowane, ale całe, więc zostały. Jak pisze repek, sprężyny całe, to zostają. Nie ma co wymyślać, nie przestały sprezynowac. Tyle w kwestii tyłu. Przednich amorów jeszcze nie ruszalem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
To polecam jeszcze przyjrzeć się przewodom hamulcowym. Też ostatnio robiłem zapobiegawczo i okazało się że na jednym gumowym miałem balonik! A już jakiś czas temu jeden mi strzelił! Na szczęście przy 2 km/h stając pod domem! Wymieniony cały zestaw.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga