Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Przed zakupem

Silniki wysokoprężne
swiftkick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa

[ INNY] Przed zakupem

Post autor: swiftkick » 26 kwie 2017, 20:51

Witam,
Na wstępie tylko dodam, że na forum jestem świeży i poważnie zastanawiam się nad kupnem C6 w wersji polfitowej.
Ze względu na koszty eksploatacji samochodu rozważam kupno 2.0 136KM CR (czytałem, że są dużo lepsze niż poprzednie PD). Czytałem również, że dość dobre do LPG będzie 2.4 benzyna.
Z racji tego, że jestem zielony, jeśli chodzi o motoryzację, zdaję się na Wasze rady.
Chciałbym jeszcze dopytać, jak wyglądają koszty utrzymania takiego samochodu, np. wtryski, rozrząd, dwumasa, etc.
Poniżej dwa linki, jakie znalazłem, które są w miarę na moją kieszeń:
1) https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-2 ... 15317ac658
2)https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-2 ... 15317ac658

Dziękuję za cenne rady i zapraszam do dyskusji.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 26 kwie 2017, 22:23

Ja powiem tak, wszystko jest dobrze póki jest dobrze:) Nie wiem jak te mniejsze silniki, ale powyżej 2.0 koszty mogą zaskoczyć. Dziesiątki tysięcy złotych wydałem na swoje 2.7 TDI bo trafiłem na zaniedbany egzemplarz. Życzę by ten przez ciebie wybrany był ok!

W końcu to klasa premium to nie golf. To auto było drogie nowe i drogie w utrzymaniu. Teraz jest tanie w zakupie, ale dalej drogie w utrzymaniu.

Na marginesie to jest wygodne i jeździ się super:)
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2017, 08:46 przez Dawid_Szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.

swiftkick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: swiftkick » 26 kwie 2017, 22:34

W takim razie jakie są typowe usterki dla tego modelu?
I o jakich wkładach premium mówimy?
Czy to będzie rocznie ok. 4-5 tyś, czy więcej?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 27 kwie 2017, 06:29

Jeżeli auto "dojechane" to kolega mówiąc pewnie o kosztach miął na myśli to, że możesz mieć pecha i wtedy wtryski do wymiany, rozrząd i skrzynia do remontu ;)

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 29 kwie 2017, 21:17

Co ty z tym rozrządem wyskoczyłeś? To się wymienia praktycznie w każdym aucie.
To nieprawda, że te auta sie psują bardziej niż inne. Opinie taką wystawiają użytkownicy, którzy mają duzo więcej przejechane niż na blacie. Mój ma 260tys. i jeździ naprawdę super.
ale o każde autko trzeba zadbać i to zrobilem po zakupie. A czy CR jest lepszy od PD to sprawa dyskusyjna. Pompowtryski wytrzymują naprawdę wiele km, ale nie lubią brudnego paliwa. Na pewno nie ma się czego bac, ale egzemplarz musi być zadbany.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 kwie 2017, 21:33

U siebie na liczniku mam blisko 362 tysiące km (oryginalny przebieg) i też ma się bardzo dobrze <okok> . Licznik to tylko cyferki :) . Jeśli ktoś nie dbał o auto, to nawet 200 tysięcy na liczniku nie pomoże <uoee> .

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 29 kwie 2017, 22:49

To prawda.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 29 kwie 2017, 23:42

Ja swoją wypowiedzią chciałem zaznaczyć, że to auto jak każde inne można kupić dobre albo trafić na "mine". Z tym, że jak się w tym aucie z pojemnością powyżej 2.0 trafi na "mine" to się wyda duże pieniądze.

W sumie nie powinienem się wypowiadać w temacie, bo temat dotyczy 2.0 TDI i moje komentarze są pewnie nie trafione. Jak to mówią:

"Nie znam się więc wypowiadam się"

W dzisiejszych czasach bardzo ciężko kupuje się używane auta. Kręcone, kombinowane, wiele rzeczy tuszowane, czasem zakup to duże szczęście lub duży pech. Dotyczy on tego modelu jak i każdego innego. Finalnie nie chodzi o model auta tylko o egzemplarz.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2017, 09:07 przez Dawid_Szczecin, łącznie zmieniany 3 razy.

lukirks83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2016, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukirks83 » 30 kwie 2017, 00:42

ja mam a4 b7 2.0 tdi i już 1,5 roku i jakoś zero awarii, fakt zregenerowałem wtryski, wymieniona hydraulika i wałek rozrządu koszt coś ok 3000 zł ale jak narazie ok
do samego końca, mojego lub jej :)

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 30 kwie 2017, 10:24

Jak ktos serwisuje nie zwleka z naprawami to samochod pojezdzi gorzej jak ktos ostatnie pieniadze wyda na zakup .

boguki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 2016, 21:21
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: boguki » 05 maja 2017, 12:23

Tak jak koledzy mówią, jak będzie w miarę zadbany to i pakiet startowy nie będzie tak bolał :-)
Rozrząd chyba jakoś 700
Dwumasa że sprzęgłem 1800-2000
Klocki+tarcze przód 550
Wtryski to niewiem niestety lub stety:-)
Ogólnie koszty dużo mniejsze jak w 2,7 czy 3,0 tdi. ale i radości z jazdy mniej...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 maja 2017, 13:44

W 2.0 TDI brakuje około 100 dodatkowych KM :).

swiftkick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2017, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: swiftkick » 06 maja 2017, 14:44

W takim razie co by nie trafić na minę. Czy warto będzie wybrać z takim samochodem do ASO? Jaki jest średni koszt takiej wizyty? I czy sprawdzą tam wszystko? Mam na myśli silnik, zawieszenie, komputer, lakier, no i rzeczywisty przebieg. <okok>

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 06 maja 2017, 15:36

Ceny są różnie 500 - 800 zł sprawdzą praktycznie większość rzeczy ale na jakoś super sprawdzenia auta też bym nie liczył, wiadomo jak to jest z tymi naszymi serwisami :/
Auta nie kupiłbym w PL a Tym bardziej Audi.
Lepiej jakbyś Sobie podjechał z kimś kto siedzi w temacie bo jeśli sam nie masz pojęcia to nawet ASO bym nie ufał i tyle. Najpierw umówić się z kimś kto oceni wgl stan auta co do ceny i całej reszty która wyjdzie przy rozmowie z sprzedającym później jeśli auto będzie warte uwagi i godne to można pomyśleć o dodatkowym sprawdzeniu np. w ASO. Tutaj nie ma co się spieszyć itp. Co do wybranego silnika mam nadzieje że sprawę przemyślałeś dokładnie ? bo 2.0 136 km to tak jak kolega wyżej napisał to za mało i to dużo za mało auto swoje waży o momencie obrotowym nawet nie wspominam bo jest bardzo niski, auto nie jedzie i to najbardziej bym rozważył.
project by dziii

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 10 maja 2017, 20:01

Nie wiem jak jedzie 136KM. Mój ma 140KM i zbiera się i jedzie bardzo przyjemnie. Jak go kupilem tak nie bylo. ale wszystko dopracowalem i dobrze rusza i się porusza. :>
Na autostradze przyjemnie się wyprzedza. Wazne też zeby auto było sprawne bo egzemplarze o tym samym silniku mogą róznie jechać. Pewnie, że nie jest to 2,7 czy 3,0 ale za to koszty mam duzo dużo mniejsze i naprawdę wielką przyjemność z jazdy.
"Auto nie jedzie" to komentarz nie trafiony przynajmniej do silnika BRE.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja