Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zgrzyty podczas skręcania - wymiana torsena

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
gtr88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 08 lis 2012, 11:54
Lokalizacja: Nowogard

Zgrzyty podczas skręcania - wymiana torsena

Post autor: gtr88 » 23 kwie 2017, 19:59

Witam,
Problem pojawia się głównie na parkingu, mała prędkość, koła skręcone na max i auto jakby podskakuje, ewidentnie słychać i czuć drgania z napędu.
Diagnoza padła na torsen. Auto to a6 c6 3,0 tdi 233KM, skrzynia 6HP19 JML.
Pytanie czy muszę szukać torsena dokładnie od takiej skrzyni czyli JML-a czy mogę użyc np. z GZW. Niby w etce przy tym mechanizmie wymienieni są wszyscy producenci, ale wolę się upewnić.
Mechanik skontrolował olej w torsenie: stan ok, kolor ok ale były w nim opiłki. Czy wymiana oleju pomoże czy szkoda zachodu i lepiej wymienić cały mechanizm? (olej oczywiście oryginał z serwisu nr. G 055 145 A2, cena ok 470zł/l ;/ )

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 kwie 2017, 21:58

Mam ten sam objaw, ale dodatkowo występują u mnie drgania w czasie jazdy, które pojawiły się trochę później. Wszystko mam już wykluczone lub wymienione (opisałem wszystko w swoim temacie) i nic nie pomogło. Na liczniku mam blisko 361 tysięcy km i jest to oryginalny przebieg. W czwartek będę wymieniał olej w obu dyfrach i torsenie. Kupiłem już oryginalne oleje w ASO i zobaczę czy będzie lepiej. Za oleje oraz korki płaciłem w ASO 810 zł i jest to cena już po moich zniżkach i z gratisową przesyłką (znajomości <luzik> ).
Jeśli chodzi o torsen, to ważne, aby numer się zgadzał. Przed liftem ma numer 09L 409 751, a po lifcie 09L 409 755.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 27 kwie 2017, 17:01

Akurat dokonałem odkrycia, wymieniłem olej w skrzyni na Castrol Syntrans V FE 75W-80. Zniknęło zgrzytanie, wymieńcie olej w skrzyni / torsenie (przy automacie) i temat powinien być załatwiony.

haribo.pl

Olej w torsenie

Post autor: haribo.pl » 28 kwie 2017, 12:25

mat694 pisze:Akurat dokonałem odkrycia, wymieniłem olej w skrzyni na Castrol Syntrans V FE 75W-80. Zniknęło zgrzytanie, wymieńcie olej w skrzyni / torsenie (przy automacie) i temat powinien być załatwiony.
Jesli zalales tosena olejem 75w80 to skruciles jego zywotnosc,do torsena podchodzi tylko olej z aso cena za 1l 400zl

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 28 kwie 2017, 12:39

Tak jak wspominałem, zmieniłem jedynie olej w skrzyni manualnej. Z tego co wiem to w manualu nie zalewa się torsena osobno?

[ Dodano: 2017-04-28, 12:39 ]
W automacie osobno. Przypuszczam, że zalewasz tym:

Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 - Skrzynia rozdzielcza z przekładni automatycznej.

W ASO kupujesz za 400, w sklepie za 50.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 kwie 2017, 14:41

Olej z ASO ma specjalny dodatek, którego nie ma w zwykłym Castrolu.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 28 kwie 2017, 15:39

Może nie ma tego konkretnego, za to ma inny równie skuteczny ;)
Olej do przekładni to olej do przekładni, wiadomo są dodatki uszlachetniające ale to nie tak, że zaraz wszystko szlag trafi jak sie wleje olej nie z ASO ;) Jestem odważnym inżynierem i zalałem Castrol :) Jak coś się zje**e to poinformuję, ale obecnie jest cisza :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 kwie 2017, 16:24

We wtorek wymieniam na oryginał z ASO i też napiszę czy jest lepiej, czy nie :).

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 28 kwie 2017, 16:36

Obstawiam że będzie gitara :)

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 13 maja 2017, 11:39

mat1324 i jak po zmianie oleju?
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 maja 2017, 21:28

Wszystko już opisałem na forum. Zerknij tutaj << link >>.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga