Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BES 2.7 250 KM] Błąd za uboga mieszanka, system too lean

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[BES 2.7 250 KM] Błąd za uboga mieszanka, system too lean

Post autor: SoloZiP » 07 wrz 2016, 10:31

Auto to Audi A6 C5 2.7 T 250 KM BES - Seria, jedyna modyfikacja to wycięte katalizatory, sondy zostały wszystkie 4. Benzyna BEZ LPG.

Błędy zbyt ubogiej mieszanki na dwóch bankach, najpierw pojawił się na jednym, potem po jakimś czasie na drugim, muszę to ogarnąć bo chce założyć lpg.

Obrazek

Filtr paliwa świeży Knecht, świecie też NGK przejechane jakieś 7 tyś km, sondy przed katem nowe po obu stronach Bosch.

LOGI:

002, 032 statyczne

033 statyczne

002, 031 dynamiczne

003, 020 dynamiczne

002, 118 dynamiczne

003, 118 dynamiczne

003, 115 dynamiczne

003, 112 dynamiczne tutaj są 3 pomiary, 1 robiony na 3 biegu, drugi pomiar na 4 biegu niestety nie dokończony bo mam stare opony z indeksem predkosci 210 km/h, 3 pomiar na 3 biegu (wszystkie poprzednie logi robione na 3 biegu)

kolczyk21002100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: stargard szcz

Post autor: kolczyk21002100 » 18 wrz 2016, 13:01

może właśnie przez te katy masz błędy, wstawiłeś coś zamiast nich czy tylko rurę.

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 18 wrz 2016, 18:59

jak sama rure to sie nie dziw. Albo usun sondy w progranie albo daj tulejki dystansowe pod sondy za katami

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 wrz 2016, 08:53

Ja mam troche inne zdanie na ten temat, co mają usunięte katalizatory do błędu ubogiej mieszanki na wolnych obr? Moim zdaniem nic, zajmij się sprawdzeniem dolotu, podciśnień i odmy bo prawdopodobnie ciągnie gdzieś lewizne na wolnych, potwierdzało by to troche małe wskazania przepływki na wolnych( ciągnie gdzieś powietrze omijając przepływke).
CO do reszty logów dynamicznych wyglądają ok, oprócz dużej korekcji zapłonów w 020, przez to pewnie też rośnie egt pod koniec loga, świece założyłeś takie jak fabryka przewidziała? oleju troche podbiera to auto?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 20 wrz 2016, 11:27

Logi statyczne gr. 33 są ładne więc nieszczelnośc odpada. Ja bym się brał za pompe paliwa .
Pomogłem? Kliknij

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 18 mar 2017, 12:17

kolczyk21002100, Mauros88, nie wiem co jest wstawione zamiast katów bo auto tak już kupiłem ale na 99% to nie jest przyczyną ponieważ przez parę miesięcy jeździłem tak i nie było błędów, pojawiły się dopiero później.

Łukasz13, świecie takie jak fabryka czyli NGK, auto nie bierze praktycznie wcale oleju (może 0,5l na 10kk). Co do nieszczelności to próbowałem dmuchać w dolot (a dokladnie w rure Y) kompresorem ale nie mogłem uszczelnić połączenia kompresor - rura Y i odpuściłem temat. Co może być przyczyną dużej korekcji zapłonów?

daw2, w jaki sposób sprawdzić czy to pompa paliwa?

Dodam że wymieniłem jeszcze zawór odpowietrzający przy listwie wtryskowej (nr czesci: 078 133 517 H - nówka z ASO)

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 25 mar 2017, 07:51

daw2, w jaki sposób sprawdzić czy to pompa paliwa?

Potrzebny ci będzie tester ciśnienia. Zmierz nim ciśnienie przy listwie wtryskowej na początek tego przewodu z metalową nakrętka ( dopływ paliwa) powinno do około 5-6 Bar być. Da to podgląd na stan pompki.

Dodam że wymieniłem jeszcze zawór odpowietrzający przy listwie wtryskowej (nr czesci: 078 133 517 H - nówka z ASO)

I tu sądzę że jest problem. Możliwe że zaczyna puszczać paliwo na powrót przy ciśnieniu mniejszym niż 3 Bar. On jest blokowany taka spinka może za słabo został wepchnięty? Spróbuj przy nim pogrzebać, poruszać. Często w tym silniku błahostki stwarzają ogromne problemy:)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 mar 2017, 08:16

wegrzyn6 078133517H to zawór odpowietrzania par paliwa , a ty myślisz o regulatorze ciśnienia paliwa na listwie ;)

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 25 mar 2017, 09:19

Faktycznie mój błąd:) Po przeczytaniu "zawór i przy listwie wtryskowej"po prostu od razu on mi pojawił się w głowie :)

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 25 kwie 2017, 16:49

Problem nareszcie został rozwiązany. Okazało się że to nie pompa ani nie regulator, tylko pęknięty zaworek zwrotny od podciśnienia. Żeby było śmieszniej przy pełnym bucie auto chodziło idealnie, na jałowym korekty sond 25% i czasem wypadanie zapłonu. Okazało się że przy pełnym bucie podciśnienie składało pęknięty zaworek zwrotny do kupy i był szczelny a na jałowym nie było podciśnienia i się rozszczelniał :D

No i tak jak podejrzewałem katalizatory nie miały nic do tego :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga