[BES 2.7 250 KM] Błąd za uboga mieszanka, system too lean
[BES 2.7 250 KM] Błąd za uboga mieszanka, system too lean
Auto to Audi A6 C5 2.7 T 250 KM BES - Seria, jedyna modyfikacja to wycięte katalizatory, sondy zostały wszystkie 4. Benzyna BEZ LPG.
Błędy zbyt ubogiej mieszanki na dwóch bankach, najpierw pojawił się na jednym, potem po jakimś czasie na drugim, muszę to ogarnąć bo chce założyć lpg.
Filtr paliwa świeży Knecht, świecie też NGK przejechane jakieś 7 tyś km, sondy przed katem nowe po obu stronach Bosch.
LOGI:
002, 032 statyczne
033 statyczne
002, 031 dynamiczne
003, 020 dynamiczne
002, 118 dynamiczne
003, 118 dynamiczne
003, 115 dynamiczne
003, 112 dynamiczne tutaj są 3 pomiary, 1 robiony na 3 biegu, drugi pomiar na 4 biegu niestety nie dokończony bo mam stare opony z indeksem predkosci 210 km/h, 3 pomiar na 3 biegu (wszystkie poprzednie logi robione na 3 biegu)
Błędy zbyt ubogiej mieszanki na dwóch bankach, najpierw pojawił się na jednym, potem po jakimś czasie na drugim, muszę to ogarnąć bo chce założyć lpg.
Filtr paliwa świeży Knecht, świecie też NGK przejechane jakieś 7 tyś km, sondy przed katem nowe po obu stronach Bosch.
LOGI:
002, 032 statyczne
033 statyczne
002, 031 dynamiczne
003, 020 dynamiczne
002, 118 dynamiczne
003, 118 dynamiczne
003, 115 dynamiczne
003, 112 dynamiczne tutaj są 3 pomiary, 1 robiony na 3 biegu, drugi pomiar na 4 biegu niestety nie dokończony bo mam stare opony z indeksem predkosci 210 km/h, 3 pomiar na 3 biegu (wszystkie poprzednie logi robione na 3 biegu)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: stargard szcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Ja mam troche inne zdanie na ten temat, co mają usunięte katalizatory do błędu ubogiej mieszanki na wolnych obr? Moim zdaniem nic, zajmij się sprawdzeniem dolotu, podciśnień i odmy bo prawdopodobnie ciągnie gdzieś lewizne na wolnych, potwierdzało by to troche małe wskazania przepływki na wolnych( ciągnie gdzieś powietrze omijając przepływke).
CO do reszty logów dynamicznych wyglądają ok, oprócz dużej korekcji zapłonów w 020, przez to pewnie też rośnie egt pod koniec loga, świece założyłeś takie jak fabryka przewidziała? oleju troche podbiera to auto?
CO do reszty logów dynamicznych wyglądają ok, oprócz dużej korekcji zapłonów w 020, przez to pewnie też rośnie egt pod koniec loga, świece założyłeś takie jak fabryka przewidziała? oleju troche podbiera to auto?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
kolczyk21002100, Mauros88, nie wiem co jest wstawione zamiast katów bo auto tak już kupiłem ale na 99% to nie jest przyczyną ponieważ przez parę miesięcy jeździłem tak i nie było błędów, pojawiły się dopiero później.
Łukasz13, świecie takie jak fabryka czyli NGK, auto nie bierze praktycznie wcale oleju (może 0,5l na 10kk). Co do nieszczelności to próbowałem dmuchać w dolot (a dokladnie w rure Y) kompresorem ale nie mogłem uszczelnić połączenia kompresor - rura Y i odpuściłem temat. Co może być przyczyną dużej korekcji zapłonów?
daw2, w jaki sposób sprawdzić czy to pompa paliwa?
Dodam że wymieniłem jeszcze zawór odpowietrzający przy listwie wtryskowej (nr czesci: 078 133 517 H - nówka z ASO)
Łukasz13, świecie takie jak fabryka czyli NGK, auto nie bierze praktycznie wcale oleju (może 0,5l na 10kk). Co do nieszczelności to próbowałem dmuchać w dolot (a dokladnie w rure Y) kompresorem ale nie mogłem uszczelnić połączenia kompresor - rura Y i odpuściłem temat. Co może być przyczyną dużej korekcji zapłonów?
daw2, w jaki sposób sprawdzić czy to pompa paliwa?
Dodam że wymieniłem jeszcze zawór odpowietrzający przy listwie wtryskowej (nr czesci: 078 133 517 H - nówka z ASO)
daw2, w jaki sposób sprawdzić czy to pompa paliwa?
Potrzebny ci będzie tester ciśnienia. Zmierz nim ciśnienie przy listwie wtryskowej na początek tego przewodu z metalową nakrętka ( dopływ paliwa) powinno do około 5-6 Bar być. Da to podgląd na stan pompki.
Dodam że wymieniłem jeszcze zawór odpowietrzający przy listwie wtryskowej (nr czesci: 078 133 517 H - nówka z ASO)
I tu sądzę że jest problem. Możliwe że zaczyna puszczać paliwo na powrót przy ciśnieniu mniejszym niż 3 Bar. On jest blokowany taka spinka może za słabo został wepchnięty? Spróbuj przy nim pogrzebać, poruszać. Często w tym silniku błahostki stwarzają ogromne problemy:)
Potrzebny ci będzie tester ciśnienia. Zmierz nim ciśnienie przy listwie wtryskowej na początek tego przewodu z metalową nakrętka ( dopływ paliwa) powinno do około 5-6 Bar być. Da to podgląd na stan pompki.
Dodam że wymieniłem jeszcze zawór odpowietrzający przy listwie wtryskowej (nr czesci: 078 133 517 H - nówka z ASO)
I tu sądzę że jest problem. Możliwe że zaczyna puszczać paliwo na powrót przy ciśnieniu mniejszym niż 3 Bar. On jest blokowany taka spinka może za słabo został wepchnięty? Spróbuj przy nim pogrzebać, poruszać. Często w tym silniku błahostki stwarzają ogromne problemy:)
Problem nareszcie został rozwiązany. Okazało się że to nie pompa ani nie regulator, tylko pęknięty zaworek zwrotny od podciśnienia. Żeby było śmieszniej przy pełnym bucie auto chodziło idealnie, na jałowym korekty sond 25% i czasem wypadanie zapłonu. Okazało się że przy pełnym bucie podciśnienie składało pęknięty zaworek zwrotny do kupy i był szczelny a na jałowym nie było podciśnienia i się rozszczelniał :D
No i tak jak podejrzewałem katalizatory nie miały nic do tego
No i tak jak podejrzewałem katalizatory nie miały nic do tego
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga