Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Quattro dołączane automatycznie czy stałe

Układ napędowy i skrzynie biegów
Inter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2017, 16:18
Lokalizacja: Lublin

[ TIP+Q] Quattro dołączane automatycznie czy stałe

Post autor: Inter » 15 kwie 2017, 19:36

Witam zakupiłem audi a6 c6 3.0 TDI V6 silnik BMK 224 KM. Interesuje mnie w nim napęd Quattro czy jest on dołączany automatycznie czy stały nigdzie w doc nie mogę znaleźć info na ten temat czy można to jakoś indywidualnie sprawdzić ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 kwie 2017, 20:32

Masz stały napęd na cztery koła. W końcu jest to quattro <lol> .

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 kwie 2017, 10:26

Stały ale nie 50/50. ..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 kwie 2017, 12:41

Nie napisałem, że napęd jest symetryczny :p . Wszystko zależy od torsena i jego proporcji kół zębatych. Jeśli kolega Inter pierwszy raz ma quattro, to już więcej nie będzie chciał ośki :p. Niektórzy mówią, że napęd na cztery koła potrzebny jest tylko zimą <figielek> . Chyba nie jeździli z quattro trochę szybciej w zakrętach <okok> .

Inter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2017, 16:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Inter » 16 kwie 2017, 16:03

Wyczytalem ze sa dwa rodzaje napedu Haldex i torsen i nie wiem ktory dotyczy mojej audi xd

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 kwie 2017, 19:06

Napisałem że to nie jest 50/50 żeby potem właściciel psów nie wieszał na napędzie Q. Sam z doświadczenia wiem że nie ma co do końca ufać quattro...podstawa to dobre opony, i nie mówię tu tylko o marce ale też o wysokości bieżnika. Zimą, na oponach, moim zdaniem na 3+ , postawiło mnie bokiem, przy prędkości około 10-15 km/h... chyba w przypadku c6 to 70/30 tak mi się wydaje

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 kwie 2017, 22:34

W A6 C6 rozkład jest 40/60 (przód/tył) przy jeździe bez poślizgu żadnej z osi. Jeśli chodzi o obracanie bokiem, pamiętaj, że to auto waży blisko 2 tony :] . Obraca tylko na bardzo śliskiej powierzchni (np. lód na parkingu) podczas gwałtownego ruszania, ale głównie wtedy, gdy kierowca nie ma żadnej wyobraźni :|. Taką masę ciężko jest wyprowadzić z równowagi, ale gdy to zrobisz, to ciężko to opanować (fizyki nie oszukasz <uoee>). Gdy auto zaczyna uciekać wystarczy odpuścić gaz i w ciągu sekundy zaczyna odzyskiwać przyczepność. Ten sposób działa tylko przy niskich prędkościach, przy większych nawet najgłębszy bieżnik Ci nie pomoże.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 17 kwie 2017, 10:20

Masz racje z tym rozkładem, coś mi się pomyliło...
W audi c6 jest Toresen, Haldex jest w samochodach z silnikami umieszczonymi poprzecznie.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 18 kwie 2017, 17:35

Potwierdzam, zakręty da radę brać tak, że pasażer krzyczy " o ku**a 5G" :D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 kwie 2017, 18:11

Mając porządne szerokie opony o dość niskim profilu, które bardzo dobrze kleją, to w zakrętach jedziesz jak po szynach. Przy węższych oponach, które muszą mieć wyższy profil, aby zachować odpowiedni obwód, podczas szybszego pokonywania zakrętu odczuwalne jest pływanie za sprawą wysokiego boku opony :).

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 19 kwie 2017, 17:45

W c6 jest 50-50.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 19 kwie 2017, 20:15

Jest ale to się zmienia w zależności od tego co komputer pomyśli gdzie potrzeba więcej... w mocnym uproszczeniu

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 kwie 2017, 22:33

W wersji przed liftem jest 50:50, a wersja po lifcie ma inny torsen i jest 40:60. Elektronika w żaden sposób nie ingeruje w napęd. Jest to samoblokujący się dyfer (szczegóły na youtube). W nowszych wersjach quattro ingeruje tylko hamulec danego koła, ponieważ jeśli cała oś zawiśnie w powietrzu, to auto nie ruszy (zasada działania torsena). Dlatego jedno koło jest przyhamowane (udawana przyczepność) i moc jest przenoszona na drugą oś. Takie małe oszustwo, ale w 99,99% jest to napęd czysto mechaniczny.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 20 kwie 2017, 12:59

3cia generacja torsena jest już od 2005 roku, a tu jest 40/60

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 20 kwie 2017, 19:20

a to nowość ??? w torsenie podniesienie koła spowoduje że auto nie ruszy ???
to po co ten torsen ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga