Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BPP 2.7 180KM] Po naprawie głowicy ECU zalewa cylindry

Silniki wysokoprężne
Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

[BPP 2.7 180KM] Po naprawie głowicy ECU zalewa cylindry

Post autor: Dawid_Szczecin » 29 mar 2017, 18:11

Witam,

Dwa miesiące temu oddałem auto do mechanika by naprawił uszkodzoną głowicę. Zrobiłem odrazu regenerację wtrysków. Po naprawie auto pali wtrysk na 6 cylindrze.

Auto zmontowano, odpalono po kilkunastu kilometrach spalił się wtrysk. Wszystkie wróciły do na stół probierczy tam stwierdzono, że jeden wtrysk uszkodzony elektrycznie - spalona cewka nie podlega gwarancji. Naprawiono uszkodzony wtrysk. Mechanik zamontował kolejny raz i po kilku kilomentrach znowu spalił się wtrysk na 6 cylindrze. Znowu wróciły do regeneracji.

Szukam sobie info na forach i znalazłem, że przyczyną mogą być źle złożone wałki rozrządu. ECU prubuje ratować czym może źle ustawione mechanicznie elementu silnika i przesterowuje wtryski uszkadzając je. Silnik ma kompresję prawidłową. Czy możecie coś koledzy podpowiedzieć bo mechanik załamał ręce.

Dodam, że nie ma żadnych błędów w sterowniku - kompletnie nic.
Silnik pracuje jak żyleta na wolnych obrotach - równo. Gdy pomału dodaje się gaz jest ok. Gwałtowne dodanie gazu powoduje wypadanie zapłonów i zalanie cylindra wachą tego 6 cylindra.

[ Dodano: 2017-03-29, 18:11 ]
NOWE INFO! PROSZĘ O POMOC.

Auto oddałem do serwisu zajmującego się elektroniką samochodową - podejrzany był sterownik silnika. Szczególnie, że zrobiony został "chip tjuning" przez Janusza z garażu (przyznał się do tego poprzedni właściciel auta). Kupiono nową sztukę sterownika silnika. Wymieniono instalację elektryczną wtryski - sterownik. Nic nie pomogło, na oryginalnym programie na nowym sterowniku i z nową instalacją zachowuje się tak samo, mianowicie zalewa wachą cylinder numer 6 lub numer 4, przy gwałtownym dodaniu gazu.
NIE BYŁO PALENIA WTRYSKÓW! Kłamstwo ma krótkie nogi. Firma która regeneruje wtryski kłamała by naciągać na koszty. Współpraca z tą firmą została zakończona. To prawda, że wtrysk przestaje "działać", natomiast nie jest uszkadzany. Z jakiegoś powodu ECU nagle zwiększa dawkę paliwa tak mocno, że zalewa cały cylinder i potrzeba czasu by znów poprawnie zaczął pracować silnik po puszczeniu gazu. FIRMA jednoznacznie stwierdziła, że elektrycznie auto jest sprawne.

Zwracam się tu do was koledzy o poradę co może być nie tak. Nie szukam diagnozy czy wróżenia z fusów. Bez auta ciężko stwierdzić co może być nie tak. Proszę jedynie o podpowiedz co zrobić lub co sprawdzić by mechanicznie dojść co jest nie tak w silniku.

Auto chodziło prawidłowo przed wymianą głowicy, samo dojechało do zakładu i chodziło naprawdę "dobrze" (oprócz wcinania płynu). Po naprawie głowicy przejechało ~150 km i się zaczęła ta zabawa z zalewaniem cylindrów. Mechanik wykonujący naprawę zarzeka się, że to nie jego wina (co jest wiadome bo mówimy tu o tysiącach złotych), bo auto jak wyjechało od niego to te 150 km przejechało.

Dajcie znać co można zrobić, by zdiagnozować. Na pewno zdejmę pokrywę głowicy i sprawdzę dokładnie położenie wałków. Co jeszcze można zrobić?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2017, 13:55 przez Dawid_Szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 30 mar 2017, 00:18

Łopatologiczne podchodząc do tematu, albo komputer daje za dużo paliwa na ten cylinder, albo po prostu z powrotem paliwa z wtryskiwacza jest problem. Chodzi mi o to, że układ paliwowy jest układem wyrównawczym i w przewodach ciągle jest jego dużo, sterownik dawkuje tyle ile potrzebuje, reszta z powrotem trafia do zbiornika i tak obieg jest powtarzany. Może tutaj jest problem. Niedrożność przewodów wysokiego ciśnienia, jakieś zagięcie?

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 31 mar 2017, 06:33

Sprawdzimy te przewody, powiem mechanikowi. Pytanie dlaczego sterownik miałby przelewać? Na jakiej podstawie decyduje on o ilości wstrzykiwanego paliwa? Następne pytanie, czy źle ustawione walki na głowicy od rozrządu (przesuniecie nawet o jeden ząbek) mogłyby coś takiego powodować?

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 01 kwie 2017, 12:48

Może ten wtryskiwacz nie jest dobrze zaprogramowany/zaadaptowany? Wydaje mi się, że źle ustawiony rozrząd spowodowałby złą pracę zaworów na wszystkich 3 cylindrach, a nie tylko 1.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 09 kwie 2017, 20:42

Wtryski były zamieniane miejscami i programowane/adaptowane za każdym razem. Dodatkowo w dwóch niezależnych zakładach mechanicznych wykonane adaptacje, raczej mało możliwe by dwa zakłady zrobiły to źle. Zmieniony także sterownik silnika +instalacja wtryski - ECU i dalej to samo. Czyli na dwóch sterownikach i dwóch instalacjach elektrycznych ten sam problem. Czasem zalewa 4, czasem 6 cylinder tak jak pisałem. Czyli problem dotyczy jednej głowicy.

[ Dodano: 2017-04-09, 20:42 ]
Po ponownym zdjęciu głowicy okazało się, że jest pęknięta sprężyna jednego zaworu dolotowego/ssącego na cylindrze 6. To był problem.

Temat do zamknięcia.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 16 kwie 2017, 23:40

Miałeś jakieś problemy z kopceniem, głośniejszą pracą zanim namierzyłeś pękniętą sprężynę? Korekty w blokach 013 i 014 obserwowałeś? Kompresja była mierzona?

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 11 paź 2017, 07:41

Kompresja była mierzona na wszystkich cylindrach. Wszystko wydawało się być w normie (na przykład na uszkodzonym cylindrze było 24 bary). Podczas odpalania i pracy na biegu jałowym silnik pracował idealnie, korekty na wszystkich cylindrach takie same, tak jakby silnik pracował bez żadnej wady. Przy delikatnym dodawaniu gazu silnik także pracował prawidłowo. Dopiero przy nagłym dodaniu gazu robiła się kaszana, korekty na tym jednym cylindrze szły w kosmos tak, że otwierało wtrysk jak kran i zalewało cylinder wachą. Dopiero po odjęciu gazu i daniu mu chwili wszystko wracało do normy. Sprężyna miała pęknięcie na 1 może 1,5 zwoju.

[ Dodano: 2017-10-11, 07:41 ]
Teraz po czasie wiem, że przyczyną wszystkich moich problemów był, źle ustawiony rozrząd. Tych tutaj opisanych też.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja