Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] BAU Allroad - brak mocy do 2tyś LOGI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
sainter84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:13
Lokalizacja: FSW

[ BAU 2.5 179 KM] BAU Allroad - brak mocy do 2tyś LOGI

Post autor: sainter84 » 13 kwie 2017, 19:15

Panowie,
Mam poważny problem z mocą silnika,założyłem już temat na bliźniaczym forum ale frekwencja słaba.

Użytkuję auto na co dzień i boję się wyprzedzać. bo jadąc do 2tyś obr nie ma szans,muł totalny.
Opiszę w skrócie co do tej pory zrobiłem:
-turbo spolerowane na błysk,zero luzów na wirniku,sztanga przetestowana chodzi gładko
-wężyki podciśnienia wymienione
-zaworek n75 wymieniony (używka),n18 przeczyszczony
-pompa vacum wyczyszczona, oringi wymienione
-egr wymieniony (używka)
-katalizator wymoczony w chemii,przepłukany karcherem
-dolot wyczyszczony szczelny
-kąt wtrysku ustawiony

Wygląda to tak,na wolnych obrotach wciskając gaz do dechy, zbiera się jakby ważył 20ton,
powyżej 2000obr dostaje kopa i ciągnie płynnie bez szarpnięć do końca.

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglog.com/log-000_Ti6Yz.html
Grupa 003: http://vaglog.com/log-003_9HSk874.html
Grupa 004: http://vaglog.com/log-004_7kre849.html
Grupa 011: http://vaglog.com/log-011_5D99T3.html

Dynamiczny:
Grupa 000: http://vaglog.com/log-000_omFxI.html
Grupa 001: http://vaglog.com/log-001_GM94fHI.html
Grupa 003: http://vaglog.com/log-003_3WRUa.html
Grupa 004: http://vaglog.com/log-004_XRZ1Tfj.html
Grupa 008: http://vaglog.com/log-008_Q95kWu.html
Grupa 010: http://vaglog.com/log-010_uP1heQ.html
Grupa 011: http://vaglog.com/log-011_VatC4A0.html

Statyczny:
Grupa 000: http://vaglog.com/log-000_HYpL1l4.html
Grupa 001: http://vaglog.com/log-001_M36gYu1.html
Grupa 003: http://vaglog.com/log-003_7293VM.html
Grupa 004: http://vaglog.com/log-004_xvZeG.html
Grupa 007: http://vaglog.com/log-007_eVswZd.html
Grupa 011: http://vaglog.com/log-011_4v7hDah.html
Grupa 013: http://vaglog.com/log-013_5U1U8.html
Grupa 014: http://vaglog.com/log-014_w479Y6.html
Grupa 018: http://vaglog.com/log-018_Uk5Pe.html

Czy ktoś poradzi co dalej czynić?
Jestem załamany bo nie wiem już gdzie szukać <nerwus>
W planie zakup nowego n75,nie poskutkuje kat do wywalenia.
Na sam koniec pompa....

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 kwie 2017, 19:43

Nie znam się ale turbo wstaje jak prawie jak u mnie. Dlaczego tak ociężale? Było regenerowane?

sainter84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:13
Lokalizacja: FSW

Post autor: sainter84 » 13 kwie 2017, 21:17

Autko kupiłem w DE miało robioną pompę paliwa,
A turbinę wyciągałem i czyściłem na dosłowne lustro spolerowałem bieżnię od strony gorącej i łopatki na błysk jedna po jednej, wirnik wyczyściłem do czystego metalu.
Turbo widać świeże data bo ma datę na ślimaku 11r. zero jakiegokolwiek luzu wzdłużnego i poprzecznego kręci się bardzo lekko,bez oporu.


Zamówiłem nowy N75 ,bo jak mi Bóg świadkiem takiego przypadku jeszcze nie miałem.
Miałem 9sztuk 1.9tdi objawy przeróżne ale z takim brakiem mocy do 2tyś się nie spotkałem.
Mój pierwszy 2.5tdi i totalny zonk.... <uoee>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 kwie 2017, 21:39

Jak miałeś wyciągnięte to trzeba było oddać już na wyważarkę na sprawdzenie, tak na chłopskie oko turbo to ciężko sprawdzić. A to że turbina z 2011 to świadczy o tym że ma 6 lat. Grucha szczelna, sprawdzałeś vagiem? Nie wiem czy tak w sumie mogłeś wykluczyć usterkę n75.

sainter84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:13
Lokalizacja: FSW

Post autor: sainter84 » 13 kwie 2017, 22:38

Turbo wygląda i działa jak nowe,chwilowo w mojej okolicy ciężko z zakładami od regeneracji pomp czy turbo.
W BS gr.011 turbina pracuje ładnie,zaworek też w procentach pokazuje że działa.
Ssa konkretnie po ściągnięciu węża.
Geometria nie ma prawa się przycinać bo jest gładka jak szklanka,do tego ciągnie do samego końca pod 5tyś obrotów.
Po prostu chodzi o przedział obrotów od 800-1800 do momentu załączenia turbiny.

Podejrzewam pompę bo słychać jak coś się przestawia od 1800 i silnik pracuje głośniej przy przyspieszaniu.
Taki sam dźwięk jak przy testowaniu kąta na pompie.
W dodatku była już regenerowana.

Spróbuję ostatniego nowy N75 jeżeli nie poskutkuje pompa i turbo pojadą do sprawdzenia

W necie sporo też podobnych tematów które skończyły się wymianą pompy niestety <zalamka>


Dodam,że przy odpalaniu rozrusznik musi z 2-4razy zakręcić zanim odpali,za każdym razem i przez chwilę z 3sek dymi na niebiesko... Do tej pory myślałem,że wystarczy strzał pół obrotu jak w 1.9tdi na pompie i chodzi.
Może to coś podpowie....

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 14 kwie 2017, 10:10

na logu sekcji 004 jest ten kąt ustawiony, masz na 1 stopień late jak widzę, dobrze widze ? ja sobie to inaczej ustawiłem, jeszcze wcześniej

ale zobacz jeszcze na jedną rzecz, czy masz prawidłowe wskazania czujnika temperatury oleju, tego przy turbinie, u mnie nie chciało autko zapalić bo widział -40 na tym czujniku,

spalanie jest w normie czy w kosmosie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja