[ TIP] wymiana skrzyni 2.5 tdi oznaczenie ETV :|
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 sty 2016, 21:21
- Lokalizacja: Poznań
[ TIP] wymiana skrzyni 2.5 tdi oznaczenie ETV :|
witam mam taki problem ze kupiłem sobie audi a6 2.5 tdi tip tronic 1999r , w której skrzynia szarpie na wstecznym a pod górke do tyłu to prawie ze wgl nie jedzie, do przodu delikatnie przeciaga... wymieniłem olej filtr uszczelke myslalem ze jej cos to pomoze ale lipa nic lepiej, chce wymienić skrzynie, tylko ze moja skrzynia ma oznaczenie ETV, rzadko spotykane... jakie inne oznaczenie skrzyni podeszło by do mojej audi ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Z tego co patrzyłem w ELSIE, to jedyny zamiennik pod względem sterowania, przełożeń to DEQ. Z tym wyjątkiem, że ta skrzynia posiada konwerter o innym oznaczeniu (sprawdzałem w ETCE), ale reszta jest taka sama. Skrzynia pochodzi z silnika 2.5 TDI, ale montowana była również w A4 i Passacie.
[ Dodano: 2017-04-02, 13:57 ]
Nie myślałeś o regeneracji skrzyni
. Koszt używanej to ok. 1300-1500 zł, do tego trzeba doliczyć olej, filtr, uszczelkę oraz wymianę. Jeśli okaże się, że konwerter jest jednak inny, to trzeba będzie go dokupić. Oczywiście wymiana na używaną wiąże się z możliwością taką, że jest ona w podobnym stanie do Twojej
.
Jesteś z Poznania, a w Swadzimiu masz Teo Motors, więc może warto najpierw podjechać na diagnozę
.
[ Dodano: 2017-04-02, 13:57 ]
Nie myślałeś o regeneracji skrzyni


Jesteś z Poznania, a w Swadzimiu masz Teo Motors, więc może warto najpierw podjechać na diagnozę

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 sty 2016, 21:21
- Lokalizacja: Poznań
Pozwolę sobie kontynułować temat 
Też mam słaby wsteczny czsem wyskoczy czasem trzeba 2 razy zapinać czasem iest ok.
Raczej na zimnym oleju jest lepiej ale niewiele
Stan oleju ok przebieg 230tys do przodu idzie jak trzeba nie przeciąga czuć opuźnienie przy zmianie manualnej na kierownicy ale w automacie do przodu jest super nie szarpie
Da się zdjagnozować jakoś czy to selenoid czy kosz pęknięty ?
Błędów brak można jakoś sprawdzić ciśnienie olju?

Też mam słaby wsteczny czsem wyskoczy czasem trzeba 2 razy zapinać czasem iest ok.
Raczej na zimnym oleju jest lepiej ale niewiele
Stan oleju ok przebieg 230tys do przodu idzie jak trzeba nie przeciąga czuć opuźnienie przy zmianie manualnej na kierownicy ale w automacie do przodu jest super nie szarpie
Da się zdjagnozować jakoś czy to selenoid czy kosz pęknięty ?
Błędów brak można jakoś sprawdzić ciśnienie olju?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jak moja skrzynia się rozpadła i nawet w VAG-u był błąd "incorrect gear ratio" to Skrzyniarz mi powiedział: "Pani kochana, aby powiedzieć co dokładnie jest do zrobienia to musimy skrzynię rozebrać, innej opcji nie ma", mimo, że ewidentnie w moim przypadku kosz FWD się uszkodził.
Jak tylko ze wstecznym masz problem to może być piston rewersu. Jeśli by tak było to część jest mega tania, ale na samym końcu skrzyni, więc robocizna to krocie, w porównaniu do ceny części.
Jak tylko ze wstecznym masz problem to może być piston rewersu. Jeśli by tak było to część jest mega tania, ale na samym końcu skrzyni, więc robocizna to krocie, w porównaniu do ceny części.