Multitronic pare pytan
Multitronic pare pytan
Witam serdecznie mam pare pytan do specialistow od multitronicka. Kupilem a6c6 z ta skrzynia rok 2008. Sprzedawca sprzedal mi auto swiezo po generalnym remoncie skrzyni mam rachunek za 2100e. Jezdzi sie bardzo dobrze jest nie wyczowalna ta skrzynia to wniaskuje ze ktos sie znal. Powiedzcie mi jak mam dbac co ile km olej wymieniac ? Mam 140km i chcial bym zmienic mape auta i czy to nie zaszkodzi skrzyni ?
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam
Olej co 60k. To bardzo ważne w tej skrzyni aby przestrzegać wymiany oleju.
Co do modzenia, to musisz być ostrożny kolego, bo ta skrzynia ma ograniczenia jeśli chodzi o moment. Z tego co pamiętam, to chyba 400Nm max.
Nie lubi "palenia gumy" spod świateł i raczej ostrożnie z ciąganiem przyczep.
Skrzynia na długie komfortowe podróże.
Pozdrov
Olej co 60k. To bardzo ważne w tej skrzyni aby przestrzegać wymiany oleju.
Co do modzenia, to musisz być ostrożny kolego, bo ta skrzynia ma ograniczenia jeśli chodzi o moment. Z tego co pamiętam, to chyba 400Nm max.
Nie lubi "palenia gumy" spod świateł i raczej ostrożnie z ciąganiem przyczep.
Skrzynia na długie komfortowe podróże.
Pozdrov
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
olej wymieniać co 60.000 km
lać tylko oryginalny! żadne febi czy inne badziewia
chipsuj śmiało, tylko powiedz tunerowi jaką masz skrzynię, żeby Ci moment odpowiednio płasko poprowadził.
lać tylko oryginalny! żadne febi czy inne badziewia
chipsuj śmiało, tylko powiedz tunerowi jaką masz skrzynię, żeby Ci moment odpowiednio płasko poprowadził.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Darek, Do tiptronica jak najbardziej masz rację, to są pancerne skrzynie i tu bez dwóch zdań można.lać zamienniki.
Ale nie do multi...
Żaden szanujący się serwis ASB nie.zaleje do multi niczego innego niż olej do CVT ori
Ale nie do multi...
Żaden szanujący się serwis ASB nie.zaleje do multi niczego innego niż olej do CVT ori
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Wielka Brytania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
niekoniecznie skrzynia
sprawdź czy jak zapniesz wirtualny bieg, np bieg 2 i dodasz gazu do końca to czy też wyje
to może być wszystko, wydech, łożysko, cokolwiek
sprawdź czy jak zapniesz wirtualny bieg, np bieg 2 i dodasz gazu do końca to czy też wyje
to może być wszystko, wydech, łożysko, cokolwiek

Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przy regularnej wymianie co 60 tysięcy kilometrów nie wymienia się tego filtra, ponieważ nie ma takiej potrzeby. W przypadku multitronika podczas wymiany zostaje spuszczony prawie cały olej, więc teoretycznie nie ma ukrytych zanieczyszczeń w reszcie oleju. W skrzyni manualnej też nie ma żadnego filtra i wszystko jest dobrze
. Według instrukcji serwisowej filtr ten wymienia się podczas remontu skrzyni. Oczywiście jak chcesz, to możesz wydawać za każdym razem dodatkowe 1000 zł, ale to już Twój wybór
. Do Twojego multitronika wystarczy zalać oryginalny olej co 60 tysięcy km i będzie
.
[ Dodano: 2017-10-29, 20:15 ]
Wyprzedziłeś mnie predki
.
Jedynie nowsze multitroniki mają zewnętrzny filtr, który można wymieniać za każdym razem (według ASO nie jest to obowiązkowe), ponieważ kosztuje on tylko ok. 150 zł.



[ Dodano: 2017-10-29, 20:15 ]
Wyprzedziłeś mnie predki

Jedynie nowsze multitroniki mają zewnętrzny filtr, który można wymieniać za każdym razem (według ASO nie jest to obowiązkowe), ponieważ kosztuje on tylko ok. 150 zł.