Auto 378 tys, km 1995 r, silnik AEL, pompa 046 130 108 D 140 KM.
Objawy zimny silnik: po uruchomieniu na wolnych obrotach czasami wpada w nierówną pracę jak ciągnik (traktor). Normalna jazda, osiągi zadawalające. Natomiast po wyłączeniu silnika słychać BUCZENIE w obudowie filtra (przepływomierzu). Przestaje po zdjęciu przewodu gumowego z "zaworu" górnego przewodu który łączy się z "gruszką" słychać ujście powietrza. Ponowne normalne uruchomienie możliwe przy zimnym silniku. Natomiast przy dogrzanym silniku normalne uruchomienie nie możliwe tylko tryb awaryjny. Po włączeniu zapłonu słychać przerywaną pracę zaworu zamontowanego na przegrodzie kabiny.
Zapalają się cztery kontrolki + kontrolka świec, kontrolka z kluczykiem która po krótkim czasie gaśnie. Po uruchomieniu zadymi z rury i wchodzi na obroty, obrotomierz nie działa, kontrolki świecą i inspekcja "0". Jazda możliwa ale ruszanie utrudnione należy dodać gazu mocniej, szarpanie. Mechanicy twierdzą, że nastawnik pompy ale żaden nie podłączył pod komputer.
Jeżeli jest ktoś z klubowiczów z wiedzą na ten temat to bardzo proszę o radę. Obawiam się, że diagnoza postawiona przez mechaników zakończy się metodą prób i błędów co się wiąże z czasem, błędami i kosztami.
Pozdrawiam