[ TIP+Q] Dziwne zachowanie skrzyni po wymianie oleju i adapt
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
[ TIP+Q] Dziwne zachowanie skrzyni po wymianie oleju i adapt
Witam,
Kupiłem dwa tygodnie temu samochód i zauważyłem, że skrzynia przy zmianie biegów na niskich obrotach przed zmianą biegu "uślizgnie" się o 200rpm i wtedy przerzuci wyżej. Myślałem, że tak może sie dziać na wyższym momencie obrotowym jak dam mu w palnik
Wymieniłem olej na oryginał ZF 8HP (podobno lepszy) z filtrem, zrobiłem sobie jazdę adaptacyjną zgodnie z serwisowym VASem. Oprócz tego, że nic to nie pomogło, to dzisiaj po jeździe po mieście, nagle dałem mu "but" do podłogi i tak po przerzuceniu 2-3 biegów - chyba na 4 albo 5 nagle samochod stracił "ciąg", samochod przestał reagować na pedał gazu i gdy juz włączyłem awaryjne bo samochod zaczął sam zwalniać - zbił bieg do 2 biegu i zaczął reagować na gaz i szedł jak nigdy nic
Efekt był taki - tak jakby miał za duże ciśnienie i skrzynia czekała aż się uspokoi i puści napęd dalej...
Jutro jadę w długą trasę i jeszcze raz po tym zajściu dałem mu w "palnik", żeby zobaczyć czy to był jednorazowy wybryk - i już problem się nie powtórzył - ale wolałbym wiedzieć czy takie coś mogło mieć miejsce jako pierwszy strzał zaraz po zakończonej adaptacji, czy lepiej jechać jutro zachowawczo a po powrocie oddać skrzynię do kogoś "kumatego", żeby ją naprawił do stanu idealnego?
Co ciekawe, skrzynia nie szarpie, płynnie przerzuca biegi, rusza płynnie po puszczeniu hamulca. Ciekawe cóż to za cholerstwo...
Kupiłem dwa tygodnie temu samochód i zauważyłem, że skrzynia przy zmianie biegów na niskich obrotach przed zmianą biegu "uślizgnie" się o 200rpm i wtedy przerzuci wyżej. Myślałem, że tak może sie dziać na wyższym momencie obrotowym jak dam mu w palnik
Wymieniłem olej na oryginał ZF 8HP (podobno lepszy) z filtrem, zrobiłem sobie jazdę adaptacyjną zgodnie z serwisowym VASem. Oprócz tego, że nic to nie pomogło, to dzisiaj po jeździe po mieście, nagle dałem mu "but" do podłogi i tak po przerzuceniu 2-3 biegów - chyba na 4 albo 5 nagle samochod stracił "ciąg", samochod przestał reagować na pedał gazu i gdy juz włączyłem awaryjne bo samochod zaczął sam zwalniać - zbił bieg do 2 biegu i zaczął reagować na gaz i szedł jak nigdy nic
Efekt był taki - tak jakby miał za duże ciśnienie i skrzynia czekała aż się uspokoi i puści napęd dalej...
Jutro jadę w długą trasę i jeszcze raz po tym zajściu dałem mu w "palnik", żeby zobaczyć czy to był jednorazowy wybryk - i już problem się nie powtórzył - ale wolałbym wiedzieć czy takie coś mogło mieć miejsce jako pierwszy strzał zaraz po zakończonej adaptacji, czy lepiej jechać jutro zachowawczo a po powrocie oddać skrzynię do kogoś "kumatego", żeby ją naprawił do stanu idealnego?
Co ciekawe, skrzynia nie szarpie, płynnie przerzuca biegi, rusza płynnie po puszczeniu hamulca. Ciekawe cóż to za cholerstwo...
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, 22:04 przez Adxs, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
[quote="MaTyS"]ZF 8HP to nie typ oleju, a ty powinieneś zalać olejem ZF LIFEGUARD FLUID 8.[/quote]
Samochód ma nalatane 150k km a tak jak napisałeś - dokładnie taki olej został wczoraj zalany.
Dzisiaj na hamowni wykonałem jazdę adaptacyjną z wykasowaniem wszystkich wartości adaptacyjnych. No nic - jutro nie będę szalał - może przez 400km na autostradzie nauczy się jak trzeba
Samochód ma nalatane 150k km a tak jak napisałeś - dokładnie taki olej został wczoraj zalany.
Dzisiaj na hamowni wykonałem jazdę adaptacyjną z wykasowaniem wszystkich wartości adaptacyjnych. No nic - jutro nie będę szalał - może przez 400km na autostradzie nauczy się jak trzeba
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
150 tysięcy km w 10-letnim aucie . W swojej A6 (patrz rocznik obok) mam 356 tysięcy km, ale jest to skutek robienia rocznie 60-70 tysięcy km .
Jeśli chodzi o zachowanie skrzyni, to wszystko jest w porządku . Pamiętaj, że Twoja skrzynia jest już trochę podjechana, ponieważ swoje już przejechała. Zalałeś ją olejem, który ma lepsze właściwości niż ZF Lifeguard Fluid 6, który lany jest fabrycznie. Dodatkowo wykonałeś adaptację. Teraz skrzynia zaczyna uczyć się od zera, a z racji przebiegu i innego oleju nauka przebiega w dość gwałtowny sposób. Dlatego przez kilka tysięcy kilometrów pojawiać się będą takie sytuacje. W końcu skrzynia i tak wróci do stanu przed wymianą, ponieważ nic oprócz oleju się nie zmieniło .
Jeśli chodzi o zachowanie skrzyni, to wszystko jest w porządku . Pamiętaj, że Twoja skrzynia jest już trochę podjechana, ponieważ swoje już przejechała. Zalałeś ją olejem, który ma lepsze właściwości niż ZF Lifeguard Fluid 6, który lany jest fabrycznie. Dodatkowo wykonałeś adaptację. Teraz skrzynia zaczyna uczyć się od zera, a z racji przebiegu i innego oleju nauka przebiega w dość gwałtowny sposób. Dlatego przez kilka tysięcy kilometrów pojawiać się będą takie sytuacje. W końcu skrzynia i tak wróci do stanu przed wymianą, ponieważ nic oprócz oleju się nie zmieniło .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 lip 2015, 23:49
- Lokalizacja: UK
chyba zly olej wybrales
G 055005 A? (yellow) = ZF LifeGuard 6 approx from production dates 2004 IMO Link:- G-055-005 - Synthetic Oil Europe
G 055162 A? ATF (blue) = ZF LifeGuard 6+ (From February 2005 production) Link:- G-055-162 - Synthetic Oil Europe
G 060162 A? ATF (green) = ZF LifeGuard 8 (From March 2008 production) Link:- G-060-162 - Synthetic Oil Europe
przy Lifeguard 8 wymagany jest upgrade softu w skrzyni
Ja w mam 3.0 tdi quattro s line le mans Tiptronic , 192tys i zastanawiam sie juz od roku czy wymienic czy nie .....
G 055005 A? (yellow) = ZF LifeGuard 6 approx from production dates 2004 IMO Link:- G-055-005 - Synthetic Oil Europe
G 055162 A? ATF (blue) = ZF LifeGuard 6+ (From February 2005 production) Link:- G-055-162 - Synthetic Oil Europe
G 060162 A? ATF (green) = ZF LifeGuard 8 (From March 2008 production) Link:- G-060-162 - Synthetic Oil Europe
przy Lifeguard 8 wymagany jest upgrade softu w skrzyni
Ja w mam 3.0 tdi quattro s line le mans Tiptronic , 192tys i zastanawiam sie juz od roku czy wymienic czy nie .....
2006 Audi A6 3.0 TDI Quattro S-Line Le Mans
Sport front seats, wheels 8.5J x 19, Sport suspension/shocks, daytona grey perl,VAG COM Mods, ...
Sport front seats, wheels 8.5J x 19, Sport suspension/shocks, daytona grey perl,VAG COM Mods, ...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga