Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Dziwne zachowanie skrzyni po wymianie oleju i adapt

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

[ TIP+Q] Dziwne zachowanie skrzyni po wymianie oleju i adapt

Post autor: Adxs » 31 mar 2017, 21:50

Witam,

Kupiłem dwa tygodnie temu samochód i zauważyłem, że skrzynia przy zmianie biegów na niskich obrotach przed zmianą biegu "uślizgnie" się o 200rpm i wtedy przerzuci wyżej. Myślałem, że tak może sie dziać na wyższym momencie obrotowym jak dam mu w palnik :)

Wymieniłem olej na oryginał ZF 8HP (podobno lepszy) z filtrem, zrobiłem sobie jazdę adaptacyjną zgodnie z serwisowym VASem. Oprócz tego, że nic to nie pomogło, to dzisiaj po jeździe po mieście, nagle dałem mu "but" do podłogi i tak po przerzuceniu 2-3 biegów - chyba na 4 albo 5 nagle samochod stracił "ciąg", samochod przestał reagować na pedał gazu i gdy juz włączyłem awaryjne bo samochod zaczął sam zwalniać - zbił bieg do 2 biegu i zaczął reagować na gaz i szedł jak nigdy nic ;/

Efekt był taki - tak jakby miał za duże ciśnienie i skrzynia czekała aż się uspokoi i puści napęd dalej...

Jutro jadę w długą trasę i jeszcze raz po tym zajściu dałem mu w "palnik", żeby zobaczyć czy to był jednorazowy wybryk - i już problem się nie powtórzył - ale wolałbym wiedzieć czy takie coś mogło mieć miejsce jako pierwszy strzał zaraz po zakończonej adaptacji, czy lepiej jechać jutro zachowawczo a po powrocie oddać skrzynię do kogoś "kumatego", żeby ją naprawił do stanu idealnego?

Co ciekawe, skrzynia nie szarpie, płynnie przerzuca biegi, rusza płynnie po puszczeniu hamulca. Ciekawe cóż to za cholerstwo...
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, 22:04 przez Adxs, łącznie zmieniany 1 raz.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 mar 2017, 22:04

Nie wiem jaki masz przebieg ale jeżeli jest ponad 200k a olej nigdy wcześniej nie był wymieniany to mozna spodziewać się takich efektów... . ZF 8HP to nie typ oleju, a ty powinieneś zalać olejem ZF LIFEGUARD FLUID 8.

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 31 mar 2017, 22:06

[quote="MaTyS"]ZF 8HP to nie typ oleju, a ty powinieneś zalać olejem ZF LIFEGUARD FLUID 8.[/quote]
Samochód ma nalatane 150k km a tak jak napisałeś - dokładnie taki olej został wczoraj zalany.
Dzisiaj na hamowni wykonałem jazdę adaptacyjną z wykasowaniem wszystkich wartości adaptacyjnych. No nic - jutro nie będę szalał - może przez 400km na autostradzie nauczy się jak trzeba :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 kwie 2017, 00:26

150 tysięcy km w 10-letnim aucie <figielek> . W swojej A6 (patrz rocznik obok) mam 356 tysięcy km, ale jest to skutek robienia rocznie 60-70 tysięcy km :) .

Jeśli chodzi o zachowanie skrzyni, to wszystko jest w porządku :] . Pamiętaj, że Twoja skrzynia jest już trochę podjechana, ponieważ swoje już przejechała. Zalałeś ją olejem, który ma lepsze właściwości niż ZF Lifeguard Fluid 6, który lany jest fabrycznie. Dodatkowo wykonałeś adaptację. Teraz skrzynia zaczyna uczyć się od zera, a z racji przebiegu i innego oleju nauka przebiega w dość gwałtowny sposób. Dlatego przez kilka tysięcy kilometrów pojawiać się będą takie sytuacje. W końcu skrzynia i tak wróci do stanu przed wymianą, ponieważ nic oprócz oleju się nie zmieniło :).

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 19 kwie 2017, 17:49

Przy wymianie na 8hp trzeba zrobić update softu skrzyni.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 kwie 2017, 18:03

Gdzie słyszałeś o oleju 8hp, jeżeli zaś chodzi ci o LF8 to olej stosowany od wielu lat i auto z tego rocznika już go ma zalane... .

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 19 kwie 2017, 18:59

MaTyS pisze:Gdzie słyszałeś o oleju 8hp, jeżeli zaś chodzi ci o LF8 to olej stosowany od wielu lat i auto z tego rocznika już go ma zalane... .
Wybacz oczywiście chodzi o zf lg8 który. Tak naprawdę przeznaczony był dla skrzyń 8hp i audi nie zalewalo nim c6 W 2007 roku.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 kwie 2017, 19:15

Ja w swojej C6 z 2007 mam zielony, olej z tego co wiem nigdy nie zmieniany...

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 20 kwie 2017, 01:16

No to dziwne bo ja w swojej mam Słomkowy ;/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 kwie 2017, 11:03

Na początku lany był żółty (ZF Lifeguard Fluid 6), potem przez krótki czas niebieski (ZF Lifeguard 6 plus), a teraz jest tylko i wyłącznie zielony (ZF Lifeguard Fluid 8).

niedzial1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 lip 2015, 23:49
Lokalizacja: UK

Post autor: niedzial1983 » 01 maja 2017, 22:27

chyba zly olej wybrales

G 055005 A? (yellow) = ZF LifeGuard 6 approx from production dates 2004 IMO Link:- G-055-005 - Synthetic Oil Europe

G 055162 A? ATF (blue) = ZF LifeGuard 6+ (From February 2005 production) Link:- G-055-162 - Synthetic Oil Europe

G 060162 A? ATF (green) = ZF LifeGuard 8 (From March 2008 production) Link:- G-060-162 - Synthetic Oil Europe

przy Lifeguard 8 wymagany jest upgrade softu w skrzyni

Ja w mam 3.0 tdi quattro s line le mans Tiptronic , 192tys i zastanawiam sie juz od roku czy wymienic czy nie .....
2006 Audi A6 3.0 TDI Quattro S-Line Le Mans
Sport front seats, wheels 8.5J x 19, Sport suspension/shocks, daytona grey perl,VAG COM Mods, ...

RafałA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: RafałA6 » 14 wrz 2017, 09:11

Cześć Adam

I jak uporałeś się ze skrzynią czy nadal Ci świruje ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga