Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BLB 2.0 140km] błąd przeładowania

Silniki wysokoprężne
fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

[BLB 2.0 140km] błąd przeładowania

Post autor: fosis » 23 mar 2017, 19:20

Witam,

Jechałem około 130km i nagle samochó stracił moc.
Sprawdziłem VCDSem błędy na silniku i pokazał mi się taki:

Kod: Zaznacz cały

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BLB.clb
   Part No SW: 03G 906 016 BF    HW: 028 101 185 0
   Component: R4 2,0L EDC 0000SG  9553  
   Revision: 12345678    Serial number:               
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 32590 126 63510
   VCID: 68C6A863C2732E42B770AE5-803C

1 Fault Found:
16618 - Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
             Freeze Frame:
                    RPM: 2541 /min
                    Torque: 132.0 Nm
                    Speed: 128.0 km/h
                    Load: 36.9 %
                    Voltage: 13.76 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Absolute Pres.: 1693.2 mbar
                    Absolute Pres.: 2009.4 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0 
Turbina do regeneracji czy jednak to coś mniej poważnego?
Forum Audi A6

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 24 mar 2017, 07:00

Zrób logi dynamiczne przepływki + turbiny

fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: fosis » 24 mar 2017, 23:31

Pierwszy raz robiłem logi, więc mam nadzieje, że są ok.

Grupa 011
Grupa 010
Grupa 008
Grupa 003
Grupa 001

Za każdym razem, przy poziomie 3500-3800 turbina się wyłączała. Raz się zapalił check engine.
Forum Audi A6

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 29 mar 2017, 07:09

Sprawdź dolot powietrza oraz podciśnienia. Jeśli nie to, to obstawiałbym przepływke. Ale ja dopiero raczkuje, lepiej żeby ktoś bardziej obeznany w temacie też się wypowiedział :)

fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: fosis » 03 kwie 2017, 22:47

Pogrzebałem trochę i sprawdziłem to do czego udało mi się jako tako dostać.
Dolot powietrza i podciśnienie najpewniej jest ok (szczelny).
Co mnie zdziwiło to od turba odchodzi wąż do intercoolera i na nim, z zewnątrz na łączeniu z turbiną, było pełno takiego zaschniętego nagaru oraz wewnątrz tego węża jest pewnie pełno oleju.
Obudowa filtra powietrza nie była dobrze zamocowana.
W dolocie powietrza na ściankach jest troche oleju, zapewne od odmy, więc też przeczyściłem przepływówkę. Przydałoby się wymienić pokrywę zaworów lub zamontować catch oil tank (co pewnie uczynie)
Nie sprawdzałem jeszcze pomiarów w VCDS, ale:
Świstu prawie nie słychać.
Wcześniej turbina przy 3,5 tys obrotów się wyłaczała i pojawiał się błąd przeładowania, tak teraz normalnie szła 4 tys. Niestety przy kilku próbach, raz turbina się wyłaczyła, gdy wrzuciłem przy 80km/h 6-ty bieg i się rozpędzałem.
Nadal występuje taki dziwny dżwięk, gdy się zmienia bieg na wyższych obrotach (nie jest to swiszczenie turbiny).
Forum Audi A6

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 04 kwie 2017, 12:06

Witam
Kolego masz ewidentne przeładowanie powyżej 1900obr - 2601 mbar (grupa 11).
Porównaj rzędy (specified - powinno być ciśnienie) i (actual - obecnie jest ciśnienie).
Sytuacja taka na 99% wynika z przycinającej się geometrii turbiny - bardzo typowa dolegliwość. Nagar ze spalin blokuje kierownice spalin co powoduje z kolei brak regulacji (zmniejszania/zwiększania) ciśnienia doładowania.
Czy jest tak rzeczywiście możesz poobserwować sztangę turbiny na wolnych obrotach nawet, ściągając przewód z gruszki i zakładając go. Pooglądaj filmy na you tube z poprawnej pracy sztangi turbiny (2.0 czy 1.9TDI) i porównaj ze swoją - czy nie przycina się i czy skok sztangi jest porównywalny.
Jeżeli to ta usterka j/w to należy wówczas zdemontować turbinę i wyczyścić jej część gorącą. Koszt takiej operacji z demontażem i montażem raczej nie przekroczy 300zł (tak myślę).


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja