Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASG 4.2 299 KM] błąd powietrza wtórnego, olej w wezyku odma

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Keero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 2016, 15:02
Lokalizacja: Podkarpacie

[ASG 4.2 299 KM] błąd powietrza wtórnego, olej w wezyku odma

Post autor: Keero » 26 mar 2017, 17:59

Witam wszystkich,
po kupnie audi a6 4,2 2001 r kod silnika asg mam dwa problemy, a konkretnie pierwszy z niech to komputer pokazuje dwa bledy, które brzmia tak :
Układ doprowadzania wtórnego powietrza, rząd 1 za mały przepływ
Układ doprowadzania wtórnego powietrza, rząd 2 za mały przepływ

Czytając forum zrobiłem podstawowe czynnosci tj: sprawdzenie pompy (działa około minuty na zimnym silniku - wyje glosno jak odkurzacz - mam nagrane)
U mechanika sprawdzali węzyki i podobno wszystko jest ok.


Drugi problem to taki, ze mialem glosne piszczenie z silnika po otwarciu korka oleju, był pekniety wezyk z płynu chlodnicy i rurka od odmy była dziurawa(olej był w srodku). Po wymianie chodzi ok, natomiast po rozgrzaniu gdy zrobie z 15 km trasy to zaczyna piszczec juz nie tak glosno, i piszczy tylko na wolnych obrotach- jak wrzucam drive lub r na skrzyni przestaje piszczec




Gdzie szukac przyczyny dwóch problemów ? Zastanawiam sie nad odpieciem pompy powietrza bo ten check na desce wkurza....
a piszzenie to pewnie jakas nieszczelnosc?
/olej w wezyku od odmy swiadczy ze silnik swoje najlepsze lata ma za soba.. ale moze zrobi jeszcze z 60-80 tys km ;d
o dziwo pracuje cichutko jedynie na wolnych obrotac lekko trzesie buda

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 26 mar 2017, 19:00

<rotfl>
Keero pisze:Witam wszystkich,
po kupnie audi a6 4,2 2001 r kod silnika asg mam dwa problemy, a konkretnie pierwszy z niech to komputer pokazuje dwa bledy, które brzmia tak :
Układ doprowadzania wtórnego powietrza, rząd 1 za mały przepływ
Układ doprowadzania wtórnego powietrza, rząd 2 za mały przepływ

Po wyeliminowaniu podstaw obstawiam na nieszczelność układu podciśnienia sterujacego zaworami do SAI (metalowe grzybki) pewnie do końca się nie otwierają.

Czytając forum zrobiłem podstawowe czynnosci tj: sprawdzenie pompy (działa około minuty na zimnym silniku - wyje glosno jak odkurzacz - mam nagrane)
U mechanika sprawdzali węzyki i podobno wszystko jest ok.

Pompa jak tak wyje to na już ostatki jej. Sprawa naturalna, rzecz eksploatacyjna, która tak AUDI skonstruowało żeby nie dało się wykonać przy niej obsługi konserwacyjnej (Zanitowana obudowa). Żadne łożysko nie da rady 150tys. bez dodania smaru prócz fabrycznego. Wyją już łożyska w pompie. Da się to zregenerować widziałem na forum temat, gdzie dobry człowiek zrobił opis rozwiercania nitów i regeneracji pompy. Po tym jak zacząłeś temat po sprawdzeniu podstaw to dasz rade go znaleźć:)

drugi problem to taki, ze mialem glosne piszczenie z silnika po otwarciu korka oleju, był pekniety wezyk z płynu chlodnicy i rurka od odmy była dziurawa(olej był w srodku). Po wymianie chodzi ok, natomiast po rozgrzaniu gdy zrobie z 15 km trasy to zaczyna piszczec juz nie tak glosno, i piszczy tylko na wolnych obrotach- jak wrzucam drive lub r na skrzyni przestaje piszczec.

Kwestia jaki to pisk. Zacierania się metalu czy dmuchania przez ciasną szczelinę (zjawisko gwizdka)?
Odpowiedz pierwsza ------> remont silnika ( życzę oby nie to)
Odpowiedz druga:
Po tych 15km na pewno dochodzi już do "zjawiska fizycznego" jakim jest skurczenie sie stopów metalu. A co za czym idzie miro nieszczelność powiększa się co może powodować "gwizd" lecz gwizd nie jest z silnika na zewnątrz a pozostaje w środku bo go słyszysz po otwarciu korka.
Nie wiem szczerze w którym miejscu szczelina może wytwarzać gwizd. Lecz zastanawiam mnie skąd się pojawi ciśnienie które tak napiera na nieszczelność? Coś musi dmuchać na pewno do silnika. Sprawdź zawory które idą od odmy do kolektora dolotowego i dolotu. Odepnij je i z całej siły spróbuj w nie dmuchnąć. Zrób test na zimnym i ciepłym silniku. Jak dasz rade dmuchnąć to to jest problemem zawór zwrotny nie trzyma.




Gdzie szukac przyczyny dwóch problemów ?
Zastanawiam sie nad odpieciem pompy powietrza bo ten check na desce wkurza....

Zacznie pokazywać pewnie błąd w tedy otwartego obwodu pompy.

a piszczenie to pewnie jakas nieszczelność?
/olej w wężyku od odmy świadczy ze silnik swoje najlepsze lata ma za soba.. ale moze zrobi jeszcze z 60-80 tys km ;d

Na pewno świadczy o tym że coś robi podciśnienie i potrafi zassać tam olej.

o dziwo pracuje cichutko jedynie na wolnych obrotac lekko trzesie buda

Keero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 2016, 15:02
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Keero » 27 kwie 2017, 14:29

Dzięki za pomoc. Jeżeli chodzi o układ powietrza wtórnego rozebrałem i gdy pompa dmuchała dość solidnie zabrałem sie za dwa węzę. Ten który idzie od filtra powietrza dobrze zaciągał powietrze natomiast ten który pcha powietrze do silnika był zapchany, gdyż był odłączony dłuzszą chwile badz się odłączył ( poprzedni własciciel) a gdy przepchałem grudy brudu wypadły :D
Jeżeli chodzi o piszczenie to wężyk od EGR był na końcu przetarty. Po wymianie nie piszczy, więc mam nadzieje ze tak już zostanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga