Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wspawać nową ćwiartkę czy wymienić budę ?

Off Top, linkownia, ciekawostki, przywitania, pogawędki niezwiązane z 'techniczną stroną' forum Audi A6 / A7.
Play
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 lis 2015, 09:29
Lokalizacja: Radom

Wspawać nową ćwiartkę czy wymienić budę ?

Post autor: Play » 25 mar 2017, 17:44

Witajcie, rok temu kupiłem audi a6 c5 z 1999roku w tiptronic, zbyt szybko się pośpieszyłem, no i auto było szpachlowane, niestety prawy tyl jest dość kiepsko zaszpachlowany bo jest szpara miedzy klapa a lampa no i drzwi sanie równo wpasowane.


http://screenshot.sh/m7WA5yFUr57tf
http://screenshot.sh/oeYF62LZI6hJn

Chciałbym zostawić już to auto na dłużej ale mam dylemat, wymieniłem ostatnio dość sporo części w samochodzie m.i.n rozrząd, no i właśnie nie do końca wiem co zrobić czy wspawać nową ćwiartkę, poprawić drzwi czy kupić samą budę, nie bitą jak się uda i zrobić przekładkę ? Jaki to koszt. wgl ?

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 26 mar 2017, 07:45

Wtym roczniku auta, tak szeroki zakres prac (wstawienie ćwiartki) staje się nieopłacalny. Podobnie z przekładką budy. Kupno zarejestrowanego nadwozia to spory koszt, a przekładka do budy sprowadzonej bez opłat jest przestępstwem.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 26 mar 2017, 08:49

Ale przestępstwem nie jest kupno i zarejestrowanie Anglika, a części do przeszczepu na Europę kolega już ma. Ten rocznik w angolu to raczej tania sprawa. Fakt, że co by kolega nie zrobił to i tak kasa się nie zwróci.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 26 mar 2017, 15:44

ale trzeba sobie strzelić w kolano a nie przekładać anglika w tym modelu !!!!
jaka różnica przespawać cały tył czy cały przód ??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 mar 2017, 19:06

Jak trafisz naprawdę ładną budę zarejestrowaną i opłaconą w bdb stanie to możesz się bawić w przekładki, ale ładna buda mimo wszystko będzie swoje kosztować.

Play
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 lis 2015, 09:29
Lokalizacja: Radom

Post autor: Play » 26 mar 2017, 21:12

Że wydam sporą ilość gotówki to wiem, ale jak pisałem autem zamierzam pojeździć dłużej niż go mieć na rok/dwa.

Tylko co będzie lepsze:
Koszt ćwiartki koszt jakieś 300zł, całkowita robota z wycięciem, wstawieniem, pomalowaniem, itp. koszt to myślę że do 1500zł.

Ale jak wiemy to będzie już auto takie "spawane", nic orginalnego.

Przekładka
Za budę trzeba zapłacić jakieś 2 tyś i też liczę na ori w dobrym stanie.
Przekładka, tu ciężko powiedzieć, teoretycznie za wymianę silnika liczą jakieś 1000zł, nie mówiąc o wnętrzu który sam sobie mogę poskładać.

Co będzie lepszym wariantem ? czy jest sens się bawić w to wszystko ? Ktoś już przekładkę budy robił ?

Znalazłem kilka ogłoszeń
https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c5-ka ... d;promoted

https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c5-2- ... 1dddc7b5fa

https://www.olx.pl/oferta/karoseria-aud ... 1dddc7b5fa

http://allegro.pl/karoseria-audi-a6-c5- ... ml#thumb/2
Ostatnio zmieniony 26 mar 2017, 21:25 przez Play, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 mar 2017, 21:23

Z jednego zgniłka w następnego. Moim zdaniem bez sensu, ale to Twoja kasa.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 26 mar 2017, 22:34

Po pierwsze: dlaczego to niby strzał w kolano?
Po drugie : czemu kolego szukasz budy kombi jak masz sedana?
Po trzecie : ja bym szukał angola z silnikiem który Ci odpowiada, tak żeby jego nie przekładać , oczywiście inna sprawa czy znajdziesz w dobrym stanie. Środek, instalacje, lampy, lusterka I inne graty przełożysz ze swojego auta.
Co zrobisz to twoja sprawa i twoja kasa ale spawanie ćwiartki <mysli> , no nie wiem... dla mnie to jest właśnie ulep. Jeszcze zależy jak to ci pospawają.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 mar 2017, 22:39

Dlaczego angola? To jest kompletnie bez sensu.

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 27 mar 2017, 07:38

Play pisze:Koszt ćwiartki koszt jakieś 300zł, całkowita robota z wycięciem, wstawieniem, pomalowaniem, itp. koszt to myślę że do 1500zł.
No jeśli w ten sposób obliczasz koszty, to w zasadzie nie ma o czym gadać.
Wstawienie świartki wiąże się z wypruciem uszkodzonej części, przy okazji uszkodzisz powłoki antykorozyjne kilku sąsiadujących elementów, zdejmujesz tapicekrę, wiązki kabli, wygłuszenie, szyby i uszczelki. Po wszystkim (po wstawieniu ćwiartki) robisz te czynności w kolejności odwrotnej. Jeśli chcesz się zmieścić w kwocie jaką sobie wyznaczyłeś, to będziesz robił w stodole z pomocą wuja Janusza i wyjdzie z tego kotlet pomalowany farbą w sprayu, bo samo lakierowanie w profesjonalnym warsztacie dwukrotnie przekroczy twój budżet.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 mar 2017, 10:03

hak64 pisze:Jeśli chcesz się zmieścić w kwocie jaką sobie wyznaczyłeś, to będziesz robił w stodole z pomocą wuja Janusza i wyjdzie z tego kotlet pomalowany farbą w sprayu, bo samo lakierowanie w profesjonalnym warsztacie dwukrotnie przekroczy twój budżet.
Nie wiem gdzie masz blacharzy liczących 3k za pomalowanie jednego elementu.

Obrazek

Części były kupione we własnym zakresie, a cała robocizna zrobienia tego na gotowo (w sumie 6 elementów) wyszła 3000zł.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 27 mar 2017, 12:30

nie myśl nawet o wykorzystaniu budy z angola

Play
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 lis 2015, 09:29
Lokalizacja: Radom

Post autor: Play » 27 mar 2017, 16:45

hak64 pisze:
Play pisze:Koszt ćwiartki koszt jakieś 300zł, całkowita robota z wycięciem, wstawieniem, pomalowaniem, itp. koszt to myślę że do 1500zł.
No jeśli w ten sposób obliczasz koszty, to w zasadzie nie ma o czym gadać.
Wstawienie świartki wiąże się z wypruciem uszkodzonej części, przy okazji uszkodzisz powłoki antykorozyjne kilku sąsiadujących elementów, zdejmujesz tapicekrę, wiązki kabli, wygłuszenie, szyby i uszczelki. Po wszystkim (po wstawieniu ćwiartki) robisz te czynności w kolejności odwrotnej. Jeśli chcesz się zmieścić w kwocie jaką sobie wyznaczyłeś, to będziesz robił w stodole z pomocą wuja Janusza i wyjdzie z tego kotlet pomalowany farbą w sprayu, bo samo lakierowanie w profesjonalnym warsztacie dwukrotnie przekroczy twój budżet.
Kolego nie wiem z jakiej ty choinki się urwałes czy też upiles się może piwem bez alkoholowym no ale, po pierwsze nigdzie nie napisałem ile chce wydać na to. Druga sprawa, za malowanie ćwiartki 3tysiące to mało ? To ty liczysz chyba jak ASO.

PS. Nie chce całej tylnej budy pruć tylko prawa tylną cwiartke także nw o jakim wygluszeniu mówisz.

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 27 mar 2017, 17:09

Mazdomania pisze:Nie wiem gdzie masz blacharzy liczących 3k za pomalowanie jednego elementu.
Ja z kolei nie wiem, co nazywasz ćwiartką, chyba że dla was jest to blacha poszycia tylnego błotnika.
Play pisze: drzwi sanie równo wpasowane.
Wymiana błotnika w takim przypadku raczej nie pomoże.
Dla mnie ćwiartka oznacza to, co oznacza, że do lakierowania będzie więcej niż jeden element
Obrazek
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 27 mar 2017, 21:51

Gosia, a dlaczego nie? Kupując samą budę Europejczyka jest ryzyko że wyprute będzie wszystko, łącznie z instalacją więc sporo roboty przy przekładaniu gratów. W przypadku angola teoretycznie mniej roboty no i sporo części zostanie które można sprzedać i jakieś koszty się zwrócą. Minus taki że przy odsprzedaży takiego samochodu trzeba będzie się natlumaczyc potencjalnemu kupcowi, dlaczego jest tak a nie inaczej. Dla mnie problemem jest grodź, bo nie wiem, czy w przypadku c5 nie trzeba jej przespawać od europy, czy też może jest już przystosowana...?
To tyle w temacie przekładki ale padło ciekawe pytanie: co kto uważa za ćwiartkę. Jeżeli miałoby być to tylko poszycie, jak pokazane jest na zdjęciu, to jednak dałbym to wspawac w jakimś konkretnym warsztacie, tak aby było wszystko dobrze zrobione, łącznie z masami bitumicznymi i wygluszeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga