Czy potrzeba kolejny raz wymienić olej w skrzyni ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Czy potrzeba kolejny raz wymienić olej w skrzyni ?
Witam
Proszę o poradę.Auto ma 178 tys przebiegu.Przy 53 tys ASO wymieniał olej, następnie przy 122 tys także w ASO, a przy 167 tys była już wymiana w innym serwisie ale była to wymiana STATYCZNA i był to olej Febi ( taki jak w załączniku ). Pytanie czy to wystarczy na jakiś czas czy jednak należy zrobić wymianę dynamiczną już teraz o ile takową się w mojej skrzyni robi.
Druga prośba to czy ktoś po VIN mógłby sprawdzić jaką dokładne posiadam skrzynię multitronic?
Pozdrawiam.
Proszę o poradę.Auto ma 178 tys przebiegu.Przy 53 tys ASO wymieniał olej, następnie przy 122 tys także w ASO, a przy 167 tys była już wymiana w innym serwisie ale była to wymiana STATYCZNA i był to olej Febi ( taki jak w załączniku ). Pytanie czy to wystarczy na jakiś czas czy jednak należy zrobić wymianę dynamiczną już teraz o ile takową się w mojej skrzyni robi.
Druga prośba to czy ktoś po VIN mógłby sprawdzić jaką dokładne posiadam skrzynię multitronic?
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Z tego co wiem, to w multitronicu olej spuszcza się jak w zwykłej manualnej skrzyni, czyli prawie wszystko
. W tiptronicu dużo (ok. połowa) oleju zostaje wewnątrz skrzyni. Dlatego nie rozumiem po co robić dynamiczną wymianę
. Regularna statyczna wymiana jest wystarczająca do prawidłowej pracy skrzyni.
Zrób zdjęcie wlepki, to powiem Ci jaką masz skrzynię oraz jaki olej potrzebujesz. Dodatkowo dorzucę instrukcję wymiany
. Po VINie to tylko w ASO można sprawdzić, ponieważ serwery zostały zablokowane dla innych.
Na pewno do skrzyni nie lałbym Febi
. Jeśli ktoś ma C7, to raczej nie jest dla niego problemem wydać kilka stówek więcej na olej
. Po drugie nie robi się tego co pół roku, tylko co ok. 60 tysięcy km. Gdybym miał taką skrzynię, to wymieniałbym olej częściej niż co rok
. A to dlatego, że robię ok. 70 tysięcy km rocznie.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Zrób zdjęcie wlepki, to powiem Ci jaką masz skrzynię oraz jaki olej potrzebujesz. Dodatkowo dorzucę instrukcję wymiany

Na pewno do skrzyni nie lałbym Febi



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Na pewno do skrzyni nie lałbym Febi . Jeśli ktoś ma C7, to raczej nie jest dla niego problemem wydać kilka stówek więcej na olej . Po drugie nie robi się tego co pół roku, tylko co ok. 60 tysięcy km. Gdybym miał taką skrzynię, to wymieniałbym olej częściej niż co rok . A to dlatego, że robię ok. 70 tysięcy km rocznie.
Dzięki za odpowiedź. Na dobór oleju do ostatniej wymiany wpływu nie miałem bo to robił poprzedni własciciel. Jaki zatem olej jest polecany do mojej skrzyni ?
I co teraz radzisz? wymienić raz jeszcze z lepszym olejem , czy np. zrobic ze 30 tys i wówczas kolejną wymianę?
Pozdrawiam
Wyświetl posty z ostatnich:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie wiem jakie masz podejście do tematu, ale na Twoim miejscu wymieniłbym olej na oryginał z ASO. Do tego nowe części z ASO:
- korek z uszczelką,
- rurka olejowa z oringiem,
- filtr oleju,
- dwa oringi na przewody olejowe przy filtrze.
Na upartego można też wymienić śruby, którymi przykręca się filtr (zalecenie Audi). Łączny koszt części z ASO to ok. 1000 zł. Taka wymiana co 60 tysięcy km i skrzynia nie ma prawa nie działać prawidłowo
.
[ Dodano: 2017-03-19, 22:02 ]
Jak poprosisz w ASO, to może dostaniesz rabat
.
- korek z uszczelką,
- rurka olejowa z oringiem,
- filtr oleju,
- dwa oringi na przewody olejowe przy filtrze.
Na upartego można też wymienić śruby, którymi przykręca się filtr (zalecenie Audi). Łączny koszt części z ASO to ok. 1000 zł. Taka wymiana co 60 tysięcy km i skrzynia nie ma prawa nie działać prawidłowo

[ Dodano: 2017-03-19, 22:02 ]
Jak poprosisz w ASO, to może dostaniesz rabat

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz skrzynię multitronic o oznaczeniu NSL i kodzie ogólnym 0AW. Jeśli chcesz mogę zrobić Ci zestawienie części wraz z numerami z ASO oraz przesłać instrukcje wymiany oleju.
Tak dla informacji, masz auto z roku modelowego 2013, ponieważ w VINie masz literkę D, która oznacza 2013 rok.
[ Dodano: 2017-03-20, 22:51 ]
W ASO również wymieniają statycznie olej w tej skrzyni
.
Tak dla informacji, masz auto z roku modelowego 2013, ponieważ w VINie masz literkę D, która oznacza 2013 rok.
[ Dodano: 2017-03-20, 22:51 ]
W ASO również wymieniają statycznie olej w tej skrzyni

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Dzięki.Bardzo proszę o to zestawienie jeśłi można. Coś więcej wiadomo o tej skrzyni? zawodność?mat1324 pisze:Masz skrzynię multitronic o oznaczeniu NSL i kodzie ogólnym 0AW. Jeśli chcesz mogę zrobić Ci zestawienie części wraz z numerami z ASO oraz przesłać instrukcje wymiany oleju.
Tak dla informacji, masz auto z roku modelowego 2013, ponieważ w VINie masz literkę D, która oznacza 2013 rok.
[ Dodano: 2017-03-20, 22:51 ]
W ASO również wymieniają statycznie olej w tej skrzyni.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
dowiedziałem się o koszt wymiany kompleksowy oleju w ASO..nieco poniżej 1200 zł.mat1324 pisze:Części podeślę wieczorem, ponieważ teraz piszę z telefonu. Jeśli chodzi o skrzynię, to lepszy jest tiptronic, ale jeśli ktoś regularnie (czyt. co 60 tysięcy km) wymienia olej, to skrzynia jest nawet w porządku
.
Jak pisałem do tej pory była skrzynia serwisowana tak jak trzeba.Oby to uchroniło ją od jakiś awarii.
Trochę jestem zawiedziony spalaniem..daleko odbiega to od tego co producent podawał...
Kiedyś miałem A6 C5 2.5 TDi tiptronic, spalenie też było duże, Później przez 10 lat manual 2.0 TDI a6 c6 i spalanie było rewelacyjnie niskie....teraz niestety trochę zawód..

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
odpowiedź taka była :"Zestaw rozrządu w Pana samochodzie przewidziany jest do wymiany maksymalnie przy 210000km. Jeżeli chodzi o całościowy koszt wymiany oleju w skrzyni biegów to wynosi on 1180zł brutto."mat1324 pisze:Części wraz z olejem kosztują niecałe 1000 zł i pewnie 200 zł biorą za niecałą godzinę pracy. Mówili Ci cenę brutto? Często podawają netto, a potem jest zdziwienie
.
[ Dodano: 2017-03-21, 20:03 ]
Moja A6 pali 8,2 litra.
te 8,2 to średnie spalanie?
u mnie teraz średnie jest 8,0....ale to dużo wg. mnie.