Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
gamling
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2016, 20:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gamling » 30 gru 2016, 18:02

Wielkie dzięki za pomoc.

Slawinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 mar 2014, 20:33
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Slawinio » 31 gru 2016, 10:33

KSYK pisze:Dzięki wielkie za szybką odp. Pomiary robiłem na nierozgrzanym silniku ponieważ po odpaleniu zaniepokoiło mnie kopcenie.

Tak było dzisiaj:

a tak kilka dni temu:

A to przypadkiem nie para wodna???

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 gru 2016, 11:28

Jeśli wtryski leją, to auto zaczyna dymić prawie cały czas i spaliny są dość drażniące.

stepcio88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 05 cze 2016, 15:47
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: stepcio88 » 08 sty 2017, 22:00

Potrzeba fachowej rady, powiedzcie mi w jakim stanie sa te wtryski...
za wszelka pomoc dziekuje :)
Milego wieczorku:)
Załączniki
15934276_1304779929581849_359630907_o.jpg
15935198_1304779742915201_1307997594_o.jpg
15966485_1304779862915189_961913700_o.jpg
15967058_1304779956248513_120054671_o.jpg
15966520_1304779879581854_1870477793_o.jpg

RafałA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: RafałA6 » 05 mar 2017, 19:52

Powitajcie :)

Proszę o ocenę wartości :

Grupa 013: -0.00 mg/str; -0.47 mg/str; -0.09 mg/str
Grupa 014: -0.09 mg/str; 0.05 mg/str; 0.85 mg/str

Grupa 072: 26.0 ms; 26.0 ms; 26.0 ms
Grupa 073: 14.0 ms; 30.0 ms; 10.0 ms
Grupa 074: 26.0 ms; 38.0 ms; 22.0 ms
Grupa 075: 20.0 ms; 36.0 ms; 22.0 ms
Grupa 076: 32.0 ms; 44.0 ms; 18.0 ms
Grupa 077: 36.0 ms; 42.0 ms; 20.0 ms

Pozdrawiam
Rafał

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 mar 2017, 22:58

Wtryski są trochę zapieczone. Warto byłoby dodać do paliwa dodatku, np. Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Najlepiej podawać go bezpośrednio do pompy, ale w naszych autach jest to trochę niebezpieczne. Lepiej dolać go do baku, gdy zapali się rezerwa i wyjechać paliwo prawie do zera.

karolekx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 cze 2016, 06:19
Lokalizacja: Warka

Post autor: karolekx » 14 mar 2017, 16:47

W instrukcji płynu jest że wlać do pełnego zbiornika (butelka na75 litrów paliwa) Czy jak wleje do rezerwy to nie zniszczy mi nic w silniku?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2017, 16:51

Ten płyn można stosować również podając go bezpośrednio do pompy, ale bezpieczniej jest do paliwa w baku. Przecież to nie zeżre Ci wtrysków <rotfl> .

karolekx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 cze 2016, 06:19
Lokalizacja: Warka

Post autor: karolekx » 17 mar 2017, 07:07

Ale napewno? Na opakowaniu jest że wlewamy do pełnego zbiornika a nie do rezerwy, nie bardzo chce wymieniać wtrysku i pompę w razie co bo to 5 tysięcy. U mnie objawem jest na zimnym silniku lekkie falowanie obrotów, widac to przy prędkości między 60-70km/h

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 mar 2017, 12:38

Na pewno <okok> . Środek ten można stosować podając bezpośrednio do pompy lub bezpieczniej wlewając go do baku (niekoniecznie pełnego). Na opakowaniu chyba jest napisane, że wystarcza na 75 litrów paliwa, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wlać go do baku po zapaleniu się rezerwy :). Kilka razy wlewałem go, gdy miałem rezerwę i nic się nie stało. Od pewnego czasu go nie używam, ponieważ BP wprowadziło dodatki czyszczące do paliw i nie ma już takiej potrzeby <lol> .
Falowanie obrotów nie jest skutkiem zapieczonych wtrysków, ponieważ wtedy sterownik nadrabia braki podając dłużej dawkę paliwa. Gdy ktoś ma lejące wtryski nie radzę stosować często tego środka, ponieważ może się pogorszyć <uoee>. Falowanie na zimnym u mnie też występuje przy tych prędkościach, ale mam już minimalnie podjechany konwerter w skrzyni, lecz nie opłaca się go jeszcze robić.

Awatar użytkownika
sudan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
Imię: RAFAL
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PARIS
Kontakt:

Post autor: sudan » 18 mar 2017, 08:36

Potwierdzam,tez wlalem DIESEL SPULUNG do powiedzmy 20 litrow ropy,wyjezdzilem i nic sie nie stalo.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 18 mar 2017, 10:07

Są dwa rodzaje preparatu do czyszczenia wtrysków, jeden stosujemy wlewając do zbiornika z paliwem np. liqui moly diesel spulung 2666. Drugi podajemy bezpośrednio do pompy wtryskowej np. liqui moly 5154.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 20 mar 2017, 19:26

Witam kolegów potrzebuje waszej pomocy
3.0 tdi bmk
jakie numery/symbole wtrysków do nie go podejdą by szukać. <mysli>
i czy przy wymianie trzeba je kodować czy wystarczy tylko podmienić

[ Dodano: 2017-03-20, 19:26 ]
ktoś pomoże byłbym wdzięczny :(
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 mar 2017, 21:31

Zaraz poszukam, tylko zmienię komputer :).

[ Dodano: 2017-03-20, 21:31 ]
Numery wtrysków do BMK, BNG, ASB:
&#187; 059 130 277 Q - wycofano 01/06/2005,
&#187; 059 130 277 AA - wycofano 01/06/2006,
&#187; 059 130 277 AB - wycofano 01/09/2006,
&#187; 059 130 277 AH - wycofano 01/04/2009,
&#187; 059 130 277 BD - aktualny numer, koszt w ASO ok. 3370 zł za sztukę.

Oczywiście występowały starsze wtryski, ale raczej nie są one godne polecenia ;) . Jeśli chodzi o tańszą opcję, to można kupić oryginalne wtryski Boscha o numerach 0445115078 lub 0445115079, które pakowane są w żółte opakowania (charakterystyczne dla Boscha) i odpowiadają wtryskom 059 130 277 BD. Na allegro krążą też wtryski w niebieskich opakowaniach, ale są wtryski po regeneracji i często trzeba oddać swoje stare.
Jeśli chodzi o wymianę to trzeba wymienić oring znajdujący się na wtrysku oraz płytkę dociskową. Warto też wymienić górną zaślepkę. Po wymianie trzeba obowiązkowo zakodować nowe wtryski <okok> .

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 21 mar 2017, 19:35

Dzięki wielkie czyli wtryski które wymieniłeś podejdą do mojego <okok> zgadza się ja będę szukał używki..
Mam u siebie w vcp już gotową procedure kodowania raczej mi się uda a ręcznie podpowiesz jak zakodować poprawnie <okok>
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja