Sprzęgło 3.0 tip
Sprzęgło 3.0 tip
Panowie jaki koszt naprawy sprzęgła w tip 3.0 quattro. I jakie objawy są żeby kwalifikowalo się do naprawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: Sprzęgło 3.0 tip
Pytasz poważnie? :shock: w tiptronicu nie ma sprzęgłafinek84 pisze:Panowie jaki koszt naprawy sprzęgła w tip 3.0 quattro. I jakie objawy są żeby kwalifikowalo się do naprawy

Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
W tiptronicu jest konwerter sprzęgło hydrokinetyczne i jego zużycie objawia się drganiami, szarpaniami, mrowieniem, problemem zrzucenia biegu na niższy przy wyhamowywaniu auta silnikiem oraz w odwrotną stronę. Falują obroty itp. objawów jest mnóstwo wiele tematów na forum wyczerpują bardzo obszernie wiedzę na ten temat. Koszty wymiany samego konwertera to w zależności od tego kto co wkłada w środek. 3/4 tys. przynajmniej tyle sobie liczą Serwisy ASB ale zawsze możesz podzwonić i się dowiedzieć. Tutaj raczej nie ma sensu wymieniać samego konwertera bo do zabieg krótko trwały i tak wszystko powróci. Wiele osób wie o czym pisze. Bo przechodzili przez to. Generalnie zalecany jest remont całej skrzyni 

project by dziii
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Uszkodzony konwerter oznacza, że również cała skrzynia swoje już przejechała i powoli prosi o remont. Wymienisz konwerter wraz z olejem, ale reszta będzie nadal zużyta i za jakiś czas się odezwie. Jeśli robisz kilkanaście tysięcy kilometrów w ciągu roku, to pojeździsz na nim kilka lat, ale jak robisz kilkadziesiąt, to za rok skrzynia i tak padnie. Wtedy zapłacisz kilka tysięcy złotych za remont, a zapewne serwis ASB i tak wymieni konwerter na nowy, ponieważ starego nie użyje. Robię rocznie ok. 70 tysięcy km i jeśli padłby u mnie konwerter, to na pewno nie bawiłbym się w jego wymianę, tylko od razu w pełny remont skrzyni. Koszt nie jest dużo większy, a mam pewność, że skrzynia będzie pracować jak powinna.
Zapewne to zalezy w jakim stanie jest skrzynia i czy widziała wymiane oleju, ja robie audi max 15tys na rok i bede robił sam konwerter bo wsumie bede robił jeszcze mniej a jak padnie skrzynia wtedy bedziemy sie zastanawiac czy uzywka czy remont chociaz remont skrzyni tez ryzyku wydania kilku tys i duzo sie słyszy ze po roku skrzynia pada wystarczy polukac tu na foruma6rider pisze:dziii, a dlaczego twierdzisz ze wymiana konwertera nic nie daje? W sensie ze to krótko trwały zabieg?

Przeróbki - rzeźby to JA 

Byłem przerazony jak mi zaczelo swirowac, tzn falować obroty drgawki itp. ale bede sam wyciagał skrzynie i dawał konwerter do zrobienia , przy tym zabiegu sprawdze wszystko. olej zmieniałem w skrzyni i po zabiegu zaleje nowym oczywiscie. Jezeli wszytsko bedzie ok to koszt wyjdzie ok 1000-1200 max + moja robota . Tyle mi powiedzieli za samą regeneracje konwertera jesli go dostarcze bez auta z gwarancja chyba rok lub nawet dwa lata ale przekonam sie co i jak wyjdzie niebawem 

Przeróbki - rzeźby to JA 
