[ TIP+Q] Drżenie na 3 i 4 biegu+szukam mechanika lubuskie/do
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 mar 2015, 20:13
- Lokalizacja: Żagań
[ TIP+Q] Drżenie na 3 i 4 biegu+szukam mechanika lubuskie/do
Witam wszystkich
Posiadam A6 3.0TDI ze skrzynią Tiptronic
Moim problemem są wibracje odczuwane w kabinie przy biegach 3 i 4 między 1500 a 1800 obr. podczas jazdy eco
Problem pojawił się 2 tyg. temu podczas wypadu w góry wtedy podczas podjeżdżania pod wzniesienie auto przy delikatnym dodawaniu gazu zaczęło drżeć na 3 biegu przy obrotach około 1600 aż do momentu zmiany biegów która nastąpiła po przekroczeniu 1800 obr.
Teraz podczas jazdy na płaskiej drodze są odczuwalne te wibrację gdy lekko przyspieszam (tzn żeby auto podczas zmian biegów nie przekraczało 2000 obr/min) odczuwam takie drgania na biegu 3 i 4 przy obrotach pomiędzy 1500 a 1800.
Gdy przyspieszam mocniej w aucie nie czuć wibracji (skrzynia zmienia wtedy biegi przy około 2000-2200 obr/min)
Takie objawy są podczas gdy auto jest rozgrzane
Olej i filtr w skrzyni wymieniałem ok rok temu i zrobiłem na nowym oleju 20 000 kilometrów
Na forum wyczytałem że wgranie nowego softu i adaptacja skrzyni na nowo powinno się zrobić.
Proszę o wypowiedź doświadczonych forumowiczów.
Proszę również o polecenie warsztatu z okolic Żagania (Zielonej Góry, Legnicy, Wrocławia Lubina, Polkowic itp.) który mógłby mi pomóc w tym temacie.
Posiadam A6 3.0TDI ze skrzynią Tiptronic
Moim problemem są wibracje odczuwane w kabinie przy biegach 3 i 4 między 1500 a 1800 obr. podczas jazdy eco
Problem pojawił się 2 tyg. temu podczas wypadu w góry wtedy podczas podjeżdżania pod wzniesienie auto przy delikatnym dodawaniu gazu zaczęło drżeć na 3 biegu przy obrotach około 1600 aż do momentu zmiany biegów która nastąpiła po przekroczeniu 1800 obr.
Teraz podczas jazdy na płaskiej drodze są odczuwalne te wibrację gdy lekko przyspieszam (tzn żeby auto podczas zmian biegów nie przekraczało 2000 obr/min) odczuwam takie drgania na biegu 3 i 4 przy obrotach pomiędzy 1500 a 1800.
Gdy przyspieszam mocniej w aucie nie czuć wibracji (skrzynia zmienia wtedy biegi przy około 2000-2200 obr/min)
Takie objawy są podczas gdy auto jest rozgrzane
Olej i filtr w skrzyni wymieniałem ok rok temu i zrobiłem na nowym oleju 20 000 kilometrów
Na forum wyczytałem że wgranie nowego softu i adaptacja skrzyni na nowo powinno się zrobić.
Proszę o wypowiedź doświadczonych forumowiczów.
Proszę również o polecenie warsztatu z okolic Żagania (Zielonej Góry, Legnicy, Wrocławia Lubina, Polkowic itp.) który mógłby mi pomóc w tym temacie.
Nie wiem czy Cię to pocieszy, ale jeżdżę z podobnym objawem już rok, zrobiłem 23 tys. Problem u mnie występuje tylko na gorącym oleju. Przez okres roku, za mocno sprawa się nie pogorszyła. Żeby nie dorżnąć całkiem skrzyni na ciepłym oleju z 3 na 4 bieg staram się przerzucać sam, korzystając z trybu manualnego. Winny jest konwerter. Miałem myśli, żeby od razu wymienić olej (czyli jakieś 22 tys temu), ale postanowiłem, że odłożę po prostu na remont. Sprawdź czy w trybie manualnym wibracje występują, jeżeli nie mamy bliźniacze awarie:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 mar 2015, 20:13
- Lokalizacja: Żagań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na 90% winny jest konwerter. Wymiana oleju pomoże tylko na kolejne kilka, może kilkanaście, tysięcy km, ponieważ mechanicznego uszkodzenia nie da się usunąć tylko nowym olejem. Adaptacja pomoże też na chwilę, ponieważ skrzynia po pewnym czasie wróci do tego samego stanu, w którym jest teraz. Później zaczną falować obroty przy stałej prędkości po zapięciu lockupa, ale to już jest objaw, który wskazuje na ślizgający się konwerter.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 mar 2015, 20:13
- Lokalizacja: Żagań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Co za bzduracreatorv7 pisze:Gdyby miał uszkodzony konwerter, to przy odpuszczaniu gazu falowały by obroty. Ja bym stawiał na przegub wewnętrzn, no ale głowy nie dam sobie uciąć. Najlepiej jak byś podjechał do jakiegoś ASB i za stówkę czy dwie zrobił diagnozę skrzyni. może uda się znaleźć przyczynę bez rozbierania.

Z konwerterem masz rację, ale z przegubami wewnętrznymi nie zawsze tak jest jak piszesz. U mnie zużyty przegub wewnętrzny nie wydawał zadnych uderzen, na kanale dalo wyczuć się spore luży, ale żadnych uderzeń nie było. U mnie objawiało się to rezonansem całej budy tak od 120 w góre.mat1324 pisze: Przeguby wewnętrzne podczas dodawania i ujmowania gazu powodują specyficzne uderzenia
mat1324 pisze:Co za bzduracreatorv7 pisze:Gdyby miał uszkodzony konwerter, to przy odpuszczaniu gazu falowały by obroty. Ja bym stawiał na przegub wewnętrzn, no ale głowy nie dam sobie uciąć. Najlepiej jak byś podjechał do jakiegoś ASB i za stówkę czy dwie zrobił diagnozę skrzyni. może uda się znaleźć przyczynę bez rozbierania.. Jeśli konwerter jest uszkodzony to auto ma wibracje i mogą falować obroty, ale tylko podczas przyspieszania i utrzymywania stałej prędkości. Po odpuszczeniu gazu konwerter nie jest napędzany i auto jedzie na 'luzie' (można tak to nazwać). Przeguby wewnętrzne podczas dodawania i ujmowania gazu powodują specyficzne uderzenia. Łatwo można je sprawdzić ruszając nimi np. na kanale.
Kolego, jestem świeżo po remoncie i wiem jakie miałem objawy i jakie objawy miały dziesiątki osób z którymi rozmawiałem. Przy padniętym konwerterze, po zdjęciu nogi z gazu, przed redukcją przy około 1300 obrotów zaczynają falować +- 100/200. Rozmawiałem z jednym, który miał na tyle wyrąbany konwerter, że przed redukcją bujało autem przód tył, jak na huśtawce.
Swoją drogą oprócz ASB długołęka masz jeszcze Mielnika na Rakowej (o opinię zapytaj kolegę Dziii, robił tam niedawno swoją). Nie polecam Łobody.
Z Wrocławia a w sumie okoli to tylko ASB Długołęka i nikt inny
Dalej Ciebie to Teomotors Swadzim
Nowy soft i adaptacja nic nie pomoże przez tydzień będziesz miał okej i problem powróci z podwojoną siłą. Tutaj niestety ale jeśli chcesz wiedzieć coś więcej to skrzynie trzeba rozebrać i sprawdzić nikt Ci nie powie na odległość.
Druga sprawa do popsutego konwertera nie trzeba tego oceniać na zasadzie falowania obrotów na zegarach totalna bzdura i tyle ! Konwerter w początkowej fazie uszkodzenia wewnętrznego nie będzie powodował falowania obrotów, Bo uszkodzenie jest związane z czymś innym a nie tak jak większość sądzi że winny jest konwerter.
Sprawdzanie półosi czy też przegubów tylko po wyciągnięciu na stół i sprawdzeniu inaczej to takie wróżenie z fusów.
Trzeba też jeszcze ocenić rodzaj tych drgań bo dla każdego z nas drgania mogą być inne.
Brać pod uwagę jest jeszcze warto TORSEN !

Nowy soft i adaptacja nic nie pomoże przez tydzień będziesz miał okej i problem powróci z podwojoną siłą. Tutaj niestety ale jeśli chcesz wiedzieć coś więcej to skrzynie trzeba rozebrać i sprawdzić nikt Ci nie powie na odległość.
Druga sprawa do popsutego konwertera nie trzeba tego oceniać na zasadzie falowania obrotów na zegarach totalna bzdura i tyle ! Konwerter w początkowej fazie uszkodzenia wewnętrznego nie będzie powodował falowania obrotów, Bo uszkodzenie jest związane z czymś innym a nie tak jak większość sądzi że winny jest konwerter.
Sprawdzanie półosi czy też przegubów tylko po wyciągnięciu na stół i sprawdzeniu inaczej to takie wróżenie z fusów.
Trzeba też jeszcze ocenić rodzaj tych drgań bo dla każdego z nas drgania mogą być inne.
Brać pod uwagę jest jeszcze warto TORSEN !
project by dziii
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 mar 2015, 20:13
- Lokalizacja: Żagań