Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARJ 2.4 165 KM] (a6 c5 v6 2.4 Pb + LPG) Ubytek płynu chłodn

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

[ARJ 2.4 165 KM] (a6 c5 v6 2.4 Pb + LPG) Ubytek płynu chłodn

Post autor: Łukasz1981 » 20 lut 2017, 20:48

Witam Kolegów


Mam dość poważny problem z płynem chłodniczym . Oto opis sytuacji , jak do tego doszło , a mianowicie :


Jakiś czas temu jechałem autem , i praktycznie ni stąd , ni zowąd na fisie wyskakuje mi alarm i sygnał wrzenie płynu chłodniczego. Dosłownie w oka mgnieniu kierunek w prawo i jestem na parkingu .. auto zgaszone . Zbiornik płynu chłodniczego pusty , .. pod autem widać , że płyn kapie sobie na ziemię . ... hmm ciekawie .... silnik wystygł , wlałem płyn i jakoś doturlałem się do domu .... oczywiście ten płyn co wlałem , też sobie wyciekł . U mechanika wyszło , że gość , który kładł instalkę lpg , nie zabezpieczył przewodów wodnych , i któryś przewód ocierał o kolektor , i się po prostu przepalił . Zamocował nowe przewody , dolał płyn i niby ok . Nie byliśmy pewni , czy silnik się zagotował na tyle , aby się uszkodził . Po pewnym czasie użytkowania auta nie zauważyłem , aby puchły przewody wodne -jak auto jest rozgrzane , to dają się ścisnąć . , nie widać aby płyn chłodniczy był zanieczyszczony olejem , na korku wlewu oleju nie ma "masła" ... olej ma raczej normalną konsystencje, nic podejrzanego . Z silnika nie dobiegają żadne niepokojące zgrzyty , czy stuki . Silnik normalnie pracuje , ma moc , przyspiesza itd .
Mechanik w swej wypowiedzi wykluczył raczej , abym zagotował silnik , .. tak aby go uszkodzić ..... ale .... ubywa mi płyn chłodniczy , nie będę tego usprawiedliwiał , że musi się silnik odpowietrzyć . Przejechałem już tyle dystansu , że na pewno jest odpowietrzony . "Niby" wszystkie wycieki zostały zlikwidowane , nic zbytnio nie widać aby gdzieś kapało ale płyn spiernicza . Teraz auta nie użytkowałem jakiś tydzień , byłem w szpitalu . Przed wyjściem do szpitala skontrolowałem poziom płyn na rozgrzanym silniku . Było ciut powyżej tej kreski dopuszczalnego stanu który jest umieszczony na zbiorniczku . Dziś , gdy podszedłem do auta , pierwszy raz od tygodnia ten płyn ubył w jakiś magiczny sposób tak około niecały centymetr poniżej tej kreski . Nie mam pomysłu , jak zabrać się za diagnozę .
Nie wiem czy mogę wykluczyć uwalenie uszczelki pod głowicą , czy może bardziej to , że przez tę zaistniałą sytuację , poprzez zbyt wysoką temperaturę dochodzi teraz do rozszczelnienia się układu chłodzącego , i na jakichś złączeniach wężów wodnych ten płyn sobie wycieka .
Czy po prostu , uwaliło się to w taki sposób , o jakim ja nie mam pojęcia .
Zakładając hipotetycznie , że yebła uszczelka pod głowicą , jakie mogą być jeszcze tego objawy - bo naprawdę nie mam pomysłów już , jak się z tym uporać .
Co o tym myślicie ??

Lorenz7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:59
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Lorenz7 » 21 lut 2017, 23:29

Sprawdź kompresję na cylindrach.
Ja miałem taką sytuację:

W moim poprzednim A6 C5 3.0 ASN jak padła uszczelka pod głowicą to najpierw po odpaleniu silnik chodził nierówno przez kilka sekund, a potem wszystko ok.
Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to uszczelka, bo wszyscy znajomi mechanicy pieprzyli głupoty, że stare auto, zima i tak to normalne (chociaż zaznaczałem, że nigdy tak się nie działo).

Po pewnym czasie zwróciło moją uwagę nadmierne kopcenie po odpaleniu, ale były mrozy i myślałem, że to przez to.
Dopiero jak samochód nie odpalił i się silnik zablokował, to po dwóch diagnozach u różnych mechaników wyszło, że uszczelka bo nie było kompresji na jednym z cylindrów i jak silnik stygnął to się wlało płynu do cylindra i dla tego nie mógł potem odpalić.

Płynu mi ubywało, ale był wyciek z węża wodnego przy reduktorze i czekałem na termin zrobienia tego w gazowni, a w między czasie auto się zablokowało i okazało się, że większość tego płynu po prostu przepalałem.

Generalnie to po tej akcji mam dość instalacji gazowych IV generacji bo technologia już jest na takim etapie, że jak minęły dawne problemy z wypalaniem gniazd zaworowych to głupie błędy montażowe prowadzą do problemów z układem chłodzenia.
Montowałem gaz premium w najlepszym zakładzie na śląsku i w ciągu roku dwa razy poprawiali łączenia układu chłodzenia - trójniki i reduktor.
Poza tym instalacja super, ale co z tego...

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 22 lut 2017, 16:11

Jak wcześniej sprawdzałeś stan na rozgrzanym silniku a po powrocie ze szpitala sprawdzałeś na zimnym to się nie dziw że poziomy płynu inne. Sprawdz połączenia tam gdzie się wpieli z parownikiem. Może uciekać przewodem który idzie do przepustnicy. Miałeś plamę pid samochodem po tym postoju?

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 22 lut 2017, 19:30

jakubczyk_7 pisze:Jak wcześniej sprawdzałeś stan na rozgrzanym silniku a po powrocie ze szpitala sprawdzałeś na zimnym to się nie dziw że poziomy płynu inne. Sprawdz połączenia tam gdzie się wpieli z parownikiem. Może uciekać przewodem który idzie do przepustnicy. Miałeś plamę pid samochodem po tym postoju?


A więc :

Wiem że płyn przy zmianie temperatury zmienia swą objętość . Ale jeżeli jeszcze kilka dni przed wyjściem do szpitala stan na zimnym silniku oscylował przy kresce stanu dopuszczalnego min - a dodam że były mrozy - 8 stopni u mnie wtedy , to jakim cudem teraz gdy mrozów nie ma i jest na plusie ten stan jest niższy niż wcześniej . Wczoraj go odpaliłem , pracował sobie jakąś godzinkę na postoju silnik się zagrzał do 90 stopni , pod silnik włożyłem duży czysty karton , .... płyn pod wpływem ciepła zwiększył swą objętość i wskazywał tuż przy granicy max . Karton bez żadnych plam , suchy , czysty .. nic a nic .. także zgłupiałem teraz

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 22 lut 2017, 19:40

Jeździj ,obserwój. Głowica daje znaki jak coś.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 22 lut 2017, 20:07

Podokręcaj wszystkie opaski ślimakowe. Walczyłem u siebie z ubytkiem przez miesiąc i dopiero 4 mechanik zdiagnozował niedokręcone opaski.

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 25 lut 2017, 18:09

jakubczyk_7 pisze:Jeździj ,obserwój. Głowica daje znaki jak coś.

Jeżeli się okaże , że to głowica .... to moja miłość dla tego auta się skończy w tym momencie . Pierwszy lepszy telefon do auto skupu , i po kłopocie :)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 26 lut 2017, 18:21

Nie dramatyzuj <okok>
Jak wcześniej pisali głowica da ci znaki. Jak teraz sprawa wygląda?

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 26 lut 2017, 23:03

jakubczyk_7 pisze:Nie dramatyzuj <okok>
Jak wcześniej pisali głowica da ci znaki. Jak teraz sprawa wygląda?

Teraz auta nie użytkowałem , ani nie zaglądałem po maskę . Auto stoi u kolegi na posesji , i czeka na małą korektę blacharską , i też w międzyczasie jest podczas wymiany tylnych tarcz i klocków .Zerknę jutro , jak wygląda sprawa z tym płynem , na jakim jest on teraz poziomie po ostatnim odpaleniu , i godzinnej pracy na postoju .

bartomir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2017, 11:26
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: bartomir » 14 mar 2017, 21:40

Łukasz1981 jak tam z Twoim problemem?

Chciałbym dołożyć sugestię:

Zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia pod spodem ma taką tutkę, jest to odpowietrzenie,
i w niektórych przypadkach lubi tamtędy płyn uciekać.
Pojeżdzij rozgrzej auto i pomacaj spód zbiorniczką-tą tutkę ewentualny wyciek tamtędy zauważysz odrazu na dłoni.

Przyczyny:
-korek zakrętka ta niebieska juz nie3ma ciśnienia w układzie a takie ma zadanie----->podmień pojeździj, popatrz..
-parownik lpg puszcza gaz do układu i zwiększa w nim ciśnienie, przez to leci, sprawny korek może puszczać. Zalezy jaki masz parownik ale jak coś z kme to one lubia to robić po 40-50tyśiacach..----->wymien parownik 2 stówki lepsze niż odrazu rozbierać motor.
-uszczelka pod wiemy czym....------->sprawdz odczynnikiem jest na aledrogo za 15 pln.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja