Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Jak odróżnić wizualnie silnik 3.0tdi 240ps od 2.7tdi 190ps

Silniki wysokoprężne
Rzeznik633
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
Lokalizacja: Polska

Jak odróżnić wizualnie silnik 3.0tdi 240ps od 2.7tdi 190ps

Post autor: Rzeznik633 » 19 lut 2017, 15:07

Pnaowie tak jak w temacie jak odróżnic te silniki od siebie bo patrząc na nie od góry wyglądaja tak samo a pytam ponieważ kolega kupił a6 c6 zaprowadził do tunera i na hamowni auto wypluło tylko 208ps i 403niuta po tym wyniku można powiedziec ze to 2.7 ale w dowodzie po numerze win jest to 3.0tdi osprzęt też jest z 3.0tdi bynajmniej turbina i przepływomierz bo ja to wymieniałem, jest jakiś numer na bloku bądź głowicy po ktorym można stwierdzic pojemnośc silnika?
dodam ze auto nie ma dpf wyłaczony egr brak kata po programie wyszło 255ps i 493niuta czyli prawie tyle co seria 3,0tdi tuner stwierdził ze sa 4 opcje brak kompresji na cylindrach, wyciągniety łancuch, zle wyłaczony dpf i egr przez poprzedniego tunera, a czwarta opcja to powiedział aby sprzedac auto :/
wytryski i pompa były wyjete wyczyszczone i sprawdzone na maszynie jest ok turbo ma 2 miechy nowe garett nie regenerowane rece juz opadaja bo poszło kupe kasy w auto a dalej kuleje
Na obudowie zasłaniajacej pasek pompy widziałem oznaczenie CDY ale osłone mozna zmienic

ktos pomorze bo we wtorek auto jedzie do kolejnego tunera na szukanie problemu?

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 19 lut 2017, 19:23

Pierwsze bym sprawdził wtryski jakie są zamontowane. Ponoć kod silnika jest wybity za rolką prowadzącą z pompy cr.
2.7tdi ma czujnik temp tylko na wylocie z turba, a 3.0 na wlocie i wylocie. VCDS można odczytać te wartości, nie pamiętam który kanał, chyba 35. No a jaki ster siedzi w tym aucie, bo vcds powinien pokazać 3.0tdi, chyba że ktoś ładnie auto przygotował do sprzedaży i starannie wszystko zakamuflował.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 20 lut 2017, 08:31

a model sterownika nie będzie miał innego nr ??

Rzeznik633
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
Lokalizacja: Polska

Post autor: Rzeznik633 » 22 lut 2017, 02:47

Jedyne co do tej pory co udało mi sie sprawdzić to numer turbiny i numer pokrywy rozrządu tej gdzie jest pompa vacum turbo gtb2260vk hgr 059 145 722 R, a numer tej pokrywy to 059 109 129N, po tych częściach wygląda na to ze jest 3.0tdi vcds tez mówi ze to jest 3.0tdi dzisiaj było na warsztacie w łodzi po kilku jazdach i paru zrobionych testach oraz logach tuner doszedł do tego ze doładowani nie ma tak jak należy raz jest dobre a raz gdzieś ucieka teraz będą szukali przyczyny twierdzi ze podczas testów słyszał jakieś syczenie i dziwne dżwięki przy butowaniu, także auto zostało na oględzinach :/


Co do tych czujników to jeden jest wkręcony w turbo i jeden kawałek dalej, to o te czujniki chodzi?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 22 lut 2017, 07:45

Nie trzyma Ci auto serii a Ty myślisz że ktoś Ci podmienił na 2.7 TDI.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 22 lut 2017, 10:07

Rzeznik633 pisze:Co do tych czujników to jeden jest wkręcony w turbo i jeden kawałek dalej, to o te czujniki chodzi?
Rzeznik633 pisze:po kilku jazdach i paru zrobionych testach oraz logach tuner doszedł do
Każdy Tuner/Specjalista powinien bez większych problemów odróżnić silnik 2.7(190 KM) od 3.0 ... Choćby sprawdzając odczyt temperatury gazów wydechowych podawanych przez czujnik przy turbosprężarce. W przypadku 2.7(190 KM) jest to wartość wirtualna (stała,) - ten silnik nie posiada tego czujnika.

Rzeznik633
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
Lokalizacja: Polska

Post autor: Rzeznik633 » 23 lut 2017, 20:18

130TDI pisze:Nie trzyma Ci auto serii a Ty myślisz że ktoś Ci podmienił na 2.7 TDI.

To nie moje auto tylko znajomego, chciał sprawdzic jaki to motor wiec pytam jak je odróżnic, a jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w tej kwesti aby pomoc to twoje komenty sa zbedne

[ Dodano: 2017-02-23, 20:18 ]
tomnik pisze:
Rzeznik633 pisze:Co do tych czujników to jeden jest wkręcony w turbo i jeden kawałek dalej, to o te czujniki chodzi?
Rzeznik633 pisze:po kilku jazdach i paru zrobionych testach oraz logach tuner doszedł do
Każdy Tuner/Specjalista powinien bez większych problemów odróżnić silnik 2.7(190 KM) od 3.0 ... Choćby sprawdzając odczyt temperatury gazów wydechowych podawanych przez czujnik przy turbosprężarce. W przypadku 2.7(190 KM) jest to wartość wirtualna (stała,) - ten silnik nie posiada tego czujnika.
Oni moze i to rozruznili znajomy chciał sam sprawdzic ale zaden z nas nie wiedział jak odróżnic 2.7 od 3.0 ale juz wiadomo ze to 3.0 gdzies ucieka powietrze i raz turbo nadmucha tyle ile powinnio a czasem brakuje i teraz szukaja przyczyny

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 24 lut 2017, 07:47

Rzeznik633 pisze:To nie moje auto tylko znajomego, chciał sprawdzic jaki to motor wiec pytam jak je odróżnic, a jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w tej kwesti aby pomoc to twoje komenty sa zbedne
Koledzy wyżej napisali Ci jak odróżnić, więc co się rzucasz? Boli Cię że serii nie trzyma?!

Z resztą takie rzeczy tuner powinien od ręki sprawdzić robiąc logi itp. a nie podejrzewać podmianę silnika na 2.7 - bo moc podobna wyszła.
Rzeznik633 pisze:Oni moze i to rozruznili
Proponuje kupić sobie słownik bo w wieku 27 lat błędy na poziomie 2 klasy podstawówki to nie wypada :]

Rzeznik633
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
Lokalizacja: Polska

Post autor: Rzeznik633 » 24 lut 2017, 23:31

130TDI pisze:
Rzeznik633 pisze:To nie moje auto tylko znajomego, chciał sprawdzic jaki to motor wiec pytam jak je odróżnic, a jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w tej kwesti aby pomoc to twoje komenty sa zbedne
Koledzy wyżej napisali Ci jak odróżnić, więc co się rzucasz? Boli Cię że serii nie trzyma?!

Z resztą takie rzeczy tuner powinien od ręki sprawdzić robiąc logi itp. a nie podejrzewać podmianę silnika na 2.7 - bo moc podobna wyszła.
Rzeznik633 pisze:Oni moze i to rozruznili
Proponuje kupić sobie słownik bo w wieku 27 lat błędy na poziomie 2 klasy podstawówki to nie wypada :]
Mnie nic nie boli bo to nie moje auto i nie podejrzenie tunera tylko własciciela i widze ze ty masz jakieś cisnienie dupy bo skaczesz niczym małpa w zoo

Koledzy może i napisali jak znaleźć różnice natomiast ty w niczym nie pomogłeś wiec zamilcz a jak nie podoba Ci się wpis to nie zaglądaj na forum proste

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 25 lut 2017, 12:30

już wam przeszło chłopaki? <lol>
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 26 lut 2017, 12:27

Rzeznik633 pisze:Mnie nic nie boli bo to nie moje auto i nie podejrzenie tunera tylko własciciela i widze ze ty masz jakieś cisnienie dupy bo skaczesz niczym małpa w zoo

Koledzy może i napisali jak znaleźć różnice natomiast ty w niczym nie pomogłeś wiec zamilcz a jak nie podoba Ci się wpis to nie zaglądaj na forum proste
Forum jest do dyskusji, więc mam prawo napisać... a, że obraziłem WIELKI majestat pisząc, że serii nie trzyma to bardzo mi przykro.... :(

Masz tutaj zestaw przecinków (,,,,,,,,,) wklej sobie, bo widzę, że na klawiaturze nie masz takiego przycisku :)

Rzeznik633
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
Lokalizacja: Polska

Post autor: Rzeznik633 » 27 lut 2017, 02:09

130TDI pisze:
Rzeznik633 pisze:Mnie nic nie boli bo to nie moje auto i nie podejrzenie tunera tylko własciciela i widze ze ty masz jakieś cisnienie dupy bo skaczesz niczym małpa w zoo

Koledzy może i napisali jak znaleźć różnice natomiast ty w niczym nie pomogłeś wiec zamilcz a jak nie podoba Ci się wpis to nie zaglądaj na forum proste
Forum jest do dyskusji, więc mam prawo napisać... a, że obraziłem WIELKI majestat pisząc, że serii nie trzyma to bardzo mi przykro.... :(

Masz tutaj zestaw przecinków (,,,,,,,,,) wklej sobie, bo widzę, że na klawiaturze nie masz takiego przycisku :)

Długo nad tym myślałeś czy ktoś ci pomógł ty tak na serio taki trol internetowy czy tylko udajesz i naucz się czytać ze zrozumieniem bo to nie jest moje auto wiec dla mnie może wcale nie jeździć
Masz racje nie mam na klawiaturze takiego przycisku i powiem więcej nie używam klawiatury.

[ Dodano: 2017-02-27, 02:09 ]
remont5 pisze:już wam przeszło chłopaki? <lol>
Chyba nie do końca bo jak widzisz troli internetowych pełno siedzą przed monitorem i zatruwają ludziom życie, pewnie na tym się kończy bo poza domem siedzi cicho i grzecznie jak baranek aby gęby nie obili.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl