Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Mocny doopowóz A/S/RS6 2,7biturbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
DSZ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2017, 11:29
Lokalizacja: Konin

Mocny doopowóz A/S/RS6 2,7biturbo

Post autor: DSZ- » 13 lut 2017, 12:50

Na początek witam wszystkich. Szukam wygodnego, mocnego rodzinnego dupowozu i wybór chyba padnie na Audi A/S/RS6 2,7biturbo z końca produkcji. Poczytałem trochę po forach, co nieco wiem i raczej będzie to A/S6 w pasującym kolorze i wyposarzeniu a różnice w cenie włożę w moc, heble i zawiechę...tym bardziej że eibachy i bilstein B6 może B8 są. - JAK ŹLE MYŚLĘ TO POWIEDZCIE CZEMU.
Ja wiem że gdzieś to pewnie jest, ale wole sam "porozmawiać" i mam parę pytań;
1 Ile ten silnik wytrzyma bez kucia i co poddaje się pierwsze - tłoki czy korby?
2 Jaka jest rozsądna granica KM żeby potencjalnej awaryjności nie potroić...wiem że to głównie od obchodzenia się z silnikiem zależy.
3 Do ilu KM starcza paliwa w A6 S6 i RS6 i co kończy się pierwsze - wtryski czy pompa?
4 Jak jest ze strojeniem - ori ecu się przeprogramowuje czy trzeba coś zewnętrznego?
5 Wiem że zwiększają pojemność do 3l - jak, rozwiert z tłokami czy inny wał?
6 Jakie turbo się zakłada żeby było w miarę P&P bez wielkiej rzeźby i jaką mają wydajność mądre ich hybrydy?
7 Jakie można wsadzić największe heble żeby było w miarę P&P w koła 17" może 16"...tak tak wiem, 16" przy A6 to trochę mało i walka o fi hebli jak opona to zabierze, ale twarde zawieszenie i "powietrze" w oponach = komfort i prowadzenie.
8 Jakiej mocy spodziewać się przy 1,4-1,5 bara bo dmuchać więcej to chyba strach...wiem że to od turbo i wydechu też zależy
Wydech i icka pomijam bo wiadomo. Z góry dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lut 2017, 13:10

Musisz rozróżnić kokretnie bo 2.7T jest tylko w A6 C5 i A6C5 Allroad

S6 C5 to tylko 4.2V8
RS6 C5 to tylko 4.2V8 Biturbo

DSZ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2017, 11:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: DSZ- » 13 lut 2017, 13:52

Dobra, wyszła moja nieznajomość marki, właśnie się wstydzę :( ...ale na Saabach znam się deko lepiej. To odpadło parę pytań bo mi chodzi konkretnie o sam silnik 2,7 biturbo, bo fajny, wdzięczny na mody, mniejszy/lżejszy/mniej palący a po pracach mocniejszy od 4,2 wolnossak. A6 zwykła nie allroad Reszta jw.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lut 2017, 14:13

spoko też od razu prostuję sprawę , aha sam mam jeszcze Saaba 9-3OG b205 ale LPT ;)

Stroi sie na fabrycznym komputerze , zapas jest i ECU jest rozpracowane , na fabrycznym setupie chyba pod 300-320KM da radę

DSZ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2017, 11:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: DSZ- » 13 lut 2017, 14:26

no moje 95 2,3T ma deko mniej lub więcej jak 300KM i w okolicach 460nm w zależności od filtra powietrza. Do 2,7 turbo K04 chyba wchodzi P&P...czy coś większego to nie wiem.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 lut 2017, 17:03

Na forum jest parę tematów z 2.7TT, dla przykładu kolega emilzizi ma ciekawy setup, poszukaj jego tematu. Co do hebli to w 16" w a6 nic nie wejdzie a seryjne szału nie robią. Przy doładowaniu 0.9b moc oscyluje w granicach 300km/420nm i to przeważnie uzyskuje się samym chipem.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 13 lut 2017, 19:53

sprawdz forum sportaudi.pl jak szukasz info o 2.7

DSZ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2017, 11:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: DSZ- » 14 lut 2017, 08:53

Z heblami to bałem się że właśnie tak będzie, poszukam jeszcze emilzizi i na sportaudi.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 14 lut 2017, 12:36

Wysłany: Wczoraj 17:03
Na forum jest parę tematów z 2.7TT, dla przykładu kolega emilzizi ma ciekawy setup
Dzięki.
Jeśli już zostałem wywołany do tablicy, to życzę miłej lektury.
a6-c5-27-biturborecarornsebiala-alcanta ... t32230.htm
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Rocznik: 1999
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 14 lut 2017, 15:48

Bez kucizny silnik do 600km ponoc mozna wymodzic.
Wszystko zalezy od tego jak duzy masz worek z PLN :)
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 15 lut 2017, 20:32

DSZ-, Odnosząc się do pytania o zwiększenie pojemności to nic innego jak Stroker. Czyli zwiększenie pojemności poprzez zwiększenie skoku tłoka.
Dla przykładu Audi 100/S4 2.2T stroker na 2.5 litra moc ok 750km.
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja