Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Utrata mocy silnika przy 3000 obrotów

Silniki wysokoprężne
babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

[ AKN 2.5 150 KM] Utrata mocy silnika przy 3000 obrotów

Post autor: babadook » 01 lut 2017, 16:33

Witam, jakiś czas temu zauważyłem, że silnik traci moc przy obrotach około 3000.

Wykonałem diagnostykę i wyskoczył błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure
08-00 - Control Limit Surpassed

Proszę o poradę co powinienem sprawdzić/wykonać najpierw.

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 01 lut 2017, 16:43

Witam <luzik>
Masz problemy z ciśnieniem <okok>
Tu znajdziesz odpowiedź <okok>
-afb-25-150-km-blad-00575-pierwsze-krok ... t50832.htm
Pozdrawiam <luzik>
Jak samochód, to tylko Audi;)

babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: babadook » 03 lut 2017, 19:31

Damolka89, dzięki za podlinkowanie i oczywiście przejrzę temat :]

[ Dodano: 2017-02-02, 18:04 ]
A powie mi ktoś od czego jest ta temperatura druga od prawej i gdzie jest czujnik, który ją mierzy? Bo silnik zimny a tam jakaś wartość nie wiadomo skąd... <mysli>


Obrazek

[ Dodano: 2017-02-03, 19:31 ]
Więc tak - dzisiaj postanowiłem rozebrać układ dolotowy za IC i moim oczom ukazało się:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaniepokoiła mnie również rdza w EGR:

Obrazek

Pytanie czy wystarczy wszystko poczyścić i złożyć, czy coś poważniejszego się szykuje? Co byście poradzili?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 03 lut 2017, 19:41

Najtaniej będzie dla Ciebie na początek poczyścić to wszystko dokładnie, złożyć i sprawdzić czy jest różnica i czy pomogło <okok>
EGR widać,że zasyfiony i ciekawe czy ogóle się rusza (otwiera)
Jak samochód, to tylko Audi;)

babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: babadook » 09 lut 2017, 18:49

EGR faktycznie zapieczony i się nie ruszał. Wyczyściłem wszystko ładnie i poskładałem. Ale problem nadal pozostał, czyli dalej turbina się przeładowuje <uoee>. Powiedzcie mi jest sens rozbierać turbo, bo zauważyłem że ta wajcha sterująca położeniem łopatek rusza się z pewnymi oporami. Mogą być zapieczone łopatki? Można to samemu rozebrać i poczyścić?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 09 lut 2017, 23:49

babadook pisze:Powiedzcie mi jest sens rozbierać turbo, bo zauważyłem że ta wajcha sterująca położeniem łopatek rusza się z pewnymi oporami. Mogą być zapieczone łopatki? Można to samemu rozebrać i poczyścić?
Spróbować przeczyścić zawsze możesz <okok>
Ja swoją rozbierałem, czyściłem, złożyłem i śmiga dalej bez problemu <okok>
Rzuć także okiem na przepływomierz <mysli>
Jak samochód, to tylko Audi;)

babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: babadook » 10 lut 2017, 09:53

A jak sprawdza się przepływomierz? Wyjąłem go i sprawdzałem organoleptycznie. Nie wygląda na zużyty. Przejechałem się bez wpiętej do niego wtyczki, problem zniknął i świeci się kontrolka od ESP. Auto dostało mocy. Wpiąłem go z powrotem i turbina znów przeładowuje. Czy to oznacza, że przepływomierz padł?

Dodam jeszcze, że po odpięciu przepływomierza temperatura druga od prawej w grupie 007 spadła z 75 st. do ok 55 (dziwne to :| )

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 10 lut 2017, 16:49

Tak wymień przeplywomierz <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: babadook » 12 lut 2017, 14:49

Damolka89, polecisz jakiś dobry zamiennik, czy brać ze szrotu oryginalną używkę? :>

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 13 lut 2017, 12:52

babadook pisze:polecisz jakiś dobry zamiennik, czy brać ze szrotu oryginalną używkę?
Nie pakuj się w zamienniki tylko ori <okok>
Ja u siebie tydzień temu wymieniłem przepływkę na używaną ze szrotu, bo moja stara zawodziła już :[
Po wymianie wszystko jest ok <okok>
Tylko bierz do takiego samego oznaczenia silnika jaki masz czyli AKN jak widzę <okok>
Najlepiej jak podjedziesz na szrot i oczywiście sprawdzisz podmieniając przepływkę czy wszystko jest ok, jeżeli tak to bierz i ciesz się jazdą <okok>
Ja tak u siebie zrobiłem podjechałem na szrot podmieniłem przepływki przejechałem się by sprzwdzić czy wszystko gra jak trzeba <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: babadook » 13 lut 2017, 14:01

Ogólnie to ja mam tam chyba zły czujnik wsadzony, bo mi znajomy powiedział, że ma być z oznaczeniem 028 002 429 lub 059 906 461B a ja miałem taki wsadzony:

Obrazek

To jaki w końcu ma być do tego silnika?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 13 lut 2017, 14:19

babadook pisze:Ogólnie to ja mam tam chyba zły czujnik wsadzony, bo mi znajomy powiedział, że ma być z oznaczeniem 028 002 429 lub 059 906 461B
Tak ten co pokazałeś na fotce to nie jest ori :[
Tu masz nr przepływek jakie powinny iść <okok>
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... 309/lang/o
patrz nr (11) dla silnika o oznaczeniu AKN <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: babadook » 13 lut 2017, 14:28

O dzięki za link. Fajna stronka tak btw ;p.

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 13 lut 2017, 15:19

babadook pisze:O dzięki za link. Fajna stronka tak btw .
<okok> <luzik>
Jak samochód, to tylko Audi;)

babadook
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2016, 12:50
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: babadook » 16 lut 2017, 18:54

Wymieniłem czujnik na taki z kodem 7.22684.10.0. Rurę przepływową zostawiłem jaka była (0281 002 429). Samochód faktycznie odżył, zbiera się lepiej i kręci ponad 3k obrotów. Temperatura powietrza teraz jest prawidłowo odczytywana. Tylko błąd pozostał <uoee> nie wiem dlaczego... .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja