Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Dokładny dobór tylnego zawieszenia na przeróbkę nivo/pneumat

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mario2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 gru 2012, 00:31
Lokalizacja: Gdańsk.

Dokładny dobór tylnego zawieszenia na przeróbkę nivo/pneumat

Post autor: mario2009 » 30 sty 2017, 11:17

Witam, tak jak w opisie. Mam już dość walki z tylnym zawieszeniem pneumatycznym typu nivo w moim audi a6 c5 2002r. 2.5 TDI Quattro. Wszystkie drogie wymiany skutkują na krótki czas i po wydaniu kolejnych złotówek szala się przelała.(Wymieniałem amortyzatory na inne używane/wymiana samych poduszek przez AirMatic/ wymiana czujnika poziomowania x2 kończąc na wymianie sprężarki i całego oprzewodowania pneumata.) Auto posiadam od 2008r. od 2014 walcze z pneumatycznym zawieszeniem bez skutku. Prośba wielka do Was, co dokładnie będzie potrzebne na przeróbkę ? Czytałem w poprzednich tematach, że jedynie amortyzator/sprężyna i mocowanie zawieszenia. Mógłbym prosić o jakis link do allegro ? Tam znalazłem jedynie zestaw na przekładkę do allroada, ale jego cena to ponad 3200zł. Czy w zwykłym a6 c5 ta zabawa będzie też tak droga ? Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

// Czytałem cały temat "wymiana zawieszenia pneumatycznego na zwykłe" i znalazłem nawet sprzedawce "v-klasseclub" z tamtej aukcji, ale niestety sprzedający nie posiada tego zawieszenia obecnie. Prosiłbym o dokładne dobranie amortyzatorów tak, aby przód nie był wyżej względem tyłu/ w razie potrzeby mogę dorzucić zdjęcie naklejki.

//2 Znalazłem coś takiego - http://allegro.pl/amort-tyl-2szt-vw-pas ... 96133.html Czy to możliwe, że to jest to ? Nie potrzeba nic więcej, autko będzie stało tak samo względem przodu ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 sty 2017, 12:03

to do ośki jest , w Quattro jest amorek ze sprężyną przecież - szukaj 2.5TDI polifta Quattro na części , raczej dużo na portalach ogoszeniowych na części

mario2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 gru 2012, 00:31
Lokalizacja: Gdańsk.

Post autor: mario2009 » 30 sty 2017, 14:36

Byłem nawet na kilku szrotach, ale wszędzie jak juz jest to bez quattro i przedlift. Koniecznie musi być to część używana ? Autko trzymam 9 lat i chciałbym aby teraz posłużyło jeszcze trochę młodemu. Poza tym wydałem kupę kasy na zrobienie pneumata i nic nie mam z tego. Prosiłbym o jakis link / numer części.

Scorpu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:31
Lokalizacja: Koło

Post autor: Scorpu » 30 sty 2017, 19:44

Ja teraz wymieniłem u siebie z nivo na klasyk. Kupiłem używane amortyzatory + sprężyny i górne mocowanie za 150zł sztuka (org Audi). Przy mnie były wymontowane z samochodu. Ważne tylko żebyś kupił do avant/sedan. ;) I nie mscij się z naprezaniem wahacza razem z piasta tylko od razu odkrec dolny wahacz. Raptem 1,5h pracy, niski koszt a masz spokój. U mnie nawet błąd się nie świeci po wymianie. :D


I nie zapomnij o ustawieniu zbieżności potem. :)

mario2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 gru 2012, 00:31
Lokalizacja: Gdańsk.

Post autor: mario2009 » 01 lut 2017, 12:16

Jedyną opcją na tą chwilę są amorki z audi a.6 2.5 tdi quattro kombi 150km 2000r - czyli przedliftowe, będą pasowały ?

Scorpu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:31
Lokalizacja: Koło

Post autor: Scorpu » 02 lut 2017, 23:37

Nie powiem Ci dokładnie kolego, ja sam brałem z 2.5tdi ale rocznikowo przed liftem i dawca i mój. Ale raczej, raczej to różnicy nie robi. Podejdź do sklepu z częściami i niech Ci po katalogu powie. Będziesz miał pewność. ;)

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 09 lut 2017, 19:38

Bedą pasowały. Też zmieniałem pneumat na zwykły. Wszystki c5 quattro mechanicznie mają takie same zawieszenia tył, ale rożnią się fabryczną wysokością sprężyn.

rober8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2014, 21:07
Lokalizacja: Szczytno

wymiana nivo na klasyk tył

Post autor: rober8 » 25 maja 2017, 11:46

Witam, posiadam audi a6 c5 2002 combi i chciałem wymienić zawieszenie na klasyczne sprezyny i amorki
z forum wyczytałem ze mozna ale sa jakies specjalne wersje?
do tego oddzielnie dokupić mocowania amortyzatorów?
wszystkie amortyzatory ze sprezynami w komplecie po 300zl za kpl będą pasować do mojego auta?
Ogólnie co potrzebuję żeby przerobić i jakiej wersji sprezyny szukac

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 29 maja 2017, 13:49

Na przód mam w bdb stanie tanio ci oddam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja