Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wtryski 2.7 TDI

Silniki wysokoprężne
Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Wtryski 2.7 TDI

Post autor: Emdzej25 » 30 sty 2017, 13:43

Witam mam prośbę o opinie odczytów z wtrysków.
Szukam przyczyny ogromnego apetytu na paliwo mojego auta. Nie kopci na czarno ani na biało (może poza odpaleniem po chłodnej nocy przez kilka chwil do 1 min trochę jasnego dymu). Apetyt na paliwo to około 22-23 litrów w mieście 8 km do pracy w jedna stronę (jazda w korku). W tej chwili przejechałem 301 km i właśnie włączyła się rezerwa. Pomiar z wyzerowanego licznika po tankowaniu pod korek. Może coś z wtryskami nie wiem od czego rozpocząć poszukiwania wiec pomyślałem o lejących wtryskach.

Group 072 Group 073 Group 074
6.0 ms Time Corr. 24.0 ms Time Corr. 16.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr. 26.0 ms Time Corr. 24.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr. 8.0 ms Time Corr. 14.0 ms Time Corr.

Group 075 Group 076 Group 077
12.0 ms Time Corr. 34.0 ms Time Corr. 16.0 ms Time Corr.
26.0 ms Time Corr. 46.0 ms Time Corr. 30.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr. 28.0 ms Time Corr. 18.0 ms Time Corr.


Jeszcze jedno co może oznaczać w silniku w kanale 68 brak odczytów. Jes to podobno stan DPF. Czyżby poprzedni właściciel go usunął?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2017, 14:17

Są jakieś błędy w sterownikach? W grupie 68 nie znajdziesz parametrów filtra cząstek stałych :p. W silnikach 2.7/3.0 TDI trzeba analizować grupę 104 :] . Według VCDS wtryski nie są aż tak tragiczne, ale trochę zapieczone (dodatnie korekty). Jak wyglądają korekty bieżące w grupie 13 i 14? Mierzy się je na rozgrzanym i odpalonym silniku.

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 30 sty 2017, 14:38

mat1324 pisze:Są jakieś błędy w sterownikach?

O jakich sterownikach mowa? Owszem jest kilka błędów

006464 - Powertrain Databus: Missing Message from Control Module for Battery Monitoring
P1940 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 288735 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.24
Time: 10:44:58
-----------------------------------
1 Fault Found:
02072 - Control Module for Energy Management (J644)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 113
Mileage: 288470 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.05
Time: 12:05:02
------------------------------------
3 Faults Found:
00003 - Control Module
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 288464 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.04
Time: 21:50:04

00384 - Optical Databus
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 7
Reset counter: 121

00658 - Control Head
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 91
Mileage: 288551 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.11
Time: 19:34:34

Freeze Frame:
Bin. Bits: 001
-------------------------------------
1 Fault Found:
00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 113
Mileage: 288735 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.24
Time: 10:45:02

Freeze Frame:
ON
Bin. Bits: 00001111
--------------------------------------------
1 Fault Found:
02072 - Control Module for Energy Management (J644)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 113
Mileage: 288470 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.05
Time: 12:05:03
---------------------------------------
6 Faults Found:
01310 - Level Control System Control Module (J197)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 288464 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.04
Time: 21:50:59

01342 - Engine Control Module 2 (Slave 1)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 288464 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.04
Time: 21:50:59

00380 - Special Vehicle Control Module (J608)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 288464 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.04
Time: 21:50:59

00317 - Rear Lid Control Module (J605)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 288464 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.04
Time: 21:51:00

01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 5
Reset counter: 79
Mileage: 288464 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.04
Time: 21:51:03

00384 - Optical Databus
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 4
Reset counter: 96
Mileage: 288470 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.05
Time: 12:11:48
------------------------------------------
1 Fault Found:
02072 - Control Module for Energy Management (J644)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 113
Mileage: 288470 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.05
Time: 12:05:02
------------------------------------------
1 Fault Found:
02072 - Control Module for Energy Management (J644)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 6
Reset counter: 113
Mileage: 262136 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Voltage: 12.000 V
Temperature: 2.0°C
---------------------------------------------------

1 Fault Found:
02072 - Control Module for Energy Management (J644)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 113
Mileage: 288470 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.05
Time: 12:05:02
-------------------------------------------------
2 Faults Found:
02256 - Quiescent Current
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Reset counter: 117
Mileage: 288464 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.05
Time: 03:55:50

02272 - Quiescent Current Stage 1
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 288664 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.19
Time: 16:03:37
---------------------------------------------
1 Fault Found:
02072 - Control Module for Energy Management (J644)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 113
Mileage: 288470 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.05
Time: 12:05:02
--------------------------------------------
1 Fault Found:
02072 - Control Module for Energy Management (J644)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 113
Mileage: 288735 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.24
Time: 10:45:00
--------------------------------------------

To są wszystkie błędy ale historie większości ich znam jest ona związana z upływnością prądu z aku. Któryś z modułów od MMI się nie usypia i zabiera prąd. Póki co (zima, brak garażu) wyciągam bezpiecznik nr 44 i jest "OK". Gro z tych błędów to pokłosie tej sytuacji. Ale to pomniejszy problem na później (wiosna). Ale te ~20 litrów to priorytet.

Po wykasowaniu 99% błędów zniknęło.

Sambi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 23 maja 2014, 14:52
Lokalizacja: Orzysz/Essen

spalanie

Post autor: Sambi » 30 sty 2017, 15:52

Sprawdzales poza miastem na trasie jak pali?

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: spalanie

Post autor: Emdzej25 » 30 sty 2017, 15:58

Sambi pisze:Sprawdzales poza miastem na trasie jak pali?

A jakie ma to znaczenie może palić i 40 litrów w trasie. Byle by w mieście palił 10-13. A tak poważnie to w trasę jadę raz na miesiąc pali tak jak trzeba około 7-8 litrów.

Gamboa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:42
Lokalizacja: Tarnów, niemcy

Post autor: Gamboa » 30 sty 2017, 17:40

witam, nauczy mnie ktoś odczytywać te dane z wtrysków?> jest jakiś poradnik jak to sie czyta?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2017, 18:56

W grupach 13 i 14 bezpiecznym zakresem jest +/- 1,5 mg.
W grupach 72-77 bezpiecznym zakresem jest +/- 40 ms dla pierwszego pola i +/- 20 ms dla drugiego pola. Trzecie pole nie jest normowane.
Ogólnie pomiary z VCDS są tylko poglądowe i nie mogą być jedynym kryterium wymiany wtrysków. Dopóki nic się nie dzieje (np. przybywanie oleju, dymienie na biało), to nie ma się czym martwić :) .

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 30 sty 2017, 19:17

maxymalne wartosci to:
1 pomiar -45ms
2 pomiar -15ms
3 pomiar -5ms

np. -60ms oznacza raczej zuzyty injektor

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 03 lut 2017, 21:22

Wracając do tematu odczytów z wtrysków.


Group 072 Group 073 Group 074
6.0 ms Time Corr. 24.0 ms Time Corr. 16.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr. 26.0 ms Time Corr. 24.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr. 8.0 ms Time Corr. 14.0 ms Time Corr.

Group 075 Group 076 Group 077
12.0 ms Time Corr. 34.0 ms Time Corr. 16.0 ms Time Corr.
26.0 ms Time Corr. 46.0 ms Time Corr. 30.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr. 28.0 ms Time Corr. 18.0 ms Time Corr.


grupy 13-14
Group 013 Group014
-0.09 mg/str Inj. Quantity 0.00 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity 0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity 0.00 mg/str Inj. Quantity

Co do DPF-a to u mnie chyba "wyparował" bo o czym świadczy taki odczyt?

Group 104
0.39 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
2550 km Mileage

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 04 lut 2017, 08:11

U mnie jest to w grupie '104', nie za bardzo wiem jak to odczytac.

0.00 (no units)
26.0 (no units)
4.5 (no units)
500 km Mileage
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 06 lut 2017, 18:54

Emdzej25 pisze:Wracając do tematu odczytów z wtrysków.


Group 072 Group 073 Group 074
6.0 ms Time Corr. 24.0 ms Time Corr. 16.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr. 26.0 ms Time Corr. 24.0 ms Time Corr.
8.0 ms Time Corr. 8.0 ms Time Corr. 14.0 ms Time Corr.

Group 075 Group 076 Group 077
12.0 ms Time Corr. 34.0 ms Time Corr. 16.0 ms Time Corr.
26.0 ms Time Corr. 46.0 ms Time Corr. 30.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr. 28.0 ms Time Corr. 18.0 ms Time Corr.


grupy 13-14
Group 013 Group014
-0.09 mg/str Inj. Quantity 0.00 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity 0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity 0.00 mg/str Inj. Quantity

Co do DPF-a to u mnie chyba "wyparował" bo o czym świadczy taki odczyt?

Group 104
0.39 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
2550 km Mileage
a masz wogole dpf?

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 07 lut 2017, 08:49

januszm pisze:
a masz wogole dpf?

Cóż "puszka" jest coś w środku nie wiem ale pamiętam że jesienią wjechałem w kałużę i na FIS-e wyskoczył mi komunikat z ikoną DPF-u. Stracił moc skrzynia niechętnie przerzucała biegi po kilku godzinach wszystko wróciło do normy.
Więc chyba jest.

W65596E
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2020, 16:13
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: W65596E » 21 kwie 2020, 17:07

Witam serdecznie,
Ogromna prośba pacjent a6 c6 2.7 140kw 2009r , 280 kk.
nadszedł czas na wymianę oleju i w związku z koronawirusem wziąłem sprawy w swoje ręce dlatego ten post.. nadmiar oleju w SPAM do wskaźnika 1.8 litra, wykonane badanie pomiarów przy pomocy vscan vag mini. Odczytane wartości :
102 / 94.40 / 53.10 / 12.50 / 6.25
104 / 0.30 / 18.50 / 3.50 / 1260
107 / 51 / 31.5/ 24 /0.00

072 / 0.0 / 1.0 / 1.0
073 / -6.00 / 2.00 / 4.00
074 / -1.0 / 0.0 / 1.0
075 / -11/ 0.0 / 7.0
076 / 23 / 12 / 20
077 / 12 / 11 / 11

chciałbym sam wymienić olej teraz mam trochę wolnego czasu i dwie sprawne ręce ale czy jest sens przy takich wynikach.
pozatym jaki olejk polecacie do tej pory zawsze castrol Edge ll 5w30. Zmienic na motul ? zrobić plukanke ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2020, 17:21

Tak pisałem Ci na PW, czujnik różnica ciśnienia do wymiany, bo ma niezerowy offset. Następnie wypalenie filtra i zmiana oleju np. na Motula. Płukanki nie trzeba robić, ale nie zaszkodzi. Wtryski są akceptowalne i nie są przyczyną, a nieudane wypalenia.

adamos1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adamos1988 » 04 maja 2020, 21:48

Witam wszystkich,
Z góry przepraszam za mieszanie się w temat, ale mam problem i musiałbym go w miarę szybko rozwiązać :P Posiadam auto jak w opisie A6 C6 2.7 TDI BPP 180km 2006rok i muszę oddać jutro wtryski do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji bądź wymiany. Mam już je zdemontowane i tu okazał się mały zonk. Prawie każdy wtrysk z innej parafii, dosłownie mówiąc 2 wtryski są z numerem 059130277AC jeden wtrysk ma numer 059130277AJ i uwaga trzy wtryski mają numer 059130277S. Troszeczkę się przeraziłem bo te wtryski z końcówką "S" podobno są do 3.0TDI a nie do 2.7. Przynajmniej nie znalazłem nigdzie na internecie powiązania z tym motorem w przypadku tych wtrysków. Wolałbym nie płacić za sprawdzenie jak się okaże że te wtryski nie mogą być w tym silniku zastosowane. Jesteście w stanie to potwierdzić czy mogą być założone do 2.7 czy nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga