Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APS 2.4 165 KM] [A6 C5 Q V6 2.4 APS] Zgasł i już nie odpala

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
opperator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 mar 2014, 12:21
Lokalizacja: Świnoujście

[APS 2.4 165 KM] [A6 C5 Q V6 2.4 APS] Zgasł i już nie odpala

Post autor: opperator » 30 sty 2017, 00:11

Witam. Sytuacja z serii "ręce opadaja". Auto odpaliłem i po 3 sek. zgasło. Kręciłem kilka razy rozrusznikiem i nic. Zauważyłem, że nie słychać pompy paliwa w zbiorniku po włączeniu zapłonu. Zawsze włączała się na 3-4 sek. Sprawdziłem bezpiecznik - jest ok. Podpinam VAGa - brak błędów.

Dostałem się do przekaźnika: dociskam palcem -pompka rusza, ale jakoś głośno. Pomyślałem, ze się kończy i nie daje już ciśnienia - do wymiany.
Wymieniłem pompę w baku. Włączam zapłon - cisza._____To mnie najbardziej zastanawia___________
Kręcę rozrusznikiem - nic, ale pompa chodzi.
Sprawdziłem iskrę na (na 1 cyl.) - jest.
Po 5-6 sek. kręcenia mam wrażenie, że jakby silnik chciał zaskoczyć, ale nie może.
Pod maską nie widać żadnych zmian. Wtyczki z góry dostępne przemacane - wszystko ok. Ponownie podpiąłem VAGa - bez błędów.
Co jeszcze mogę sprawdzić? Ręce opadają.......... :(
Jeszcze dodam, że kontrolka immo gaśnie po 2 sek. jak dawniej bez względu na to którym kluczykiem próbuję odpalić.



EDIT
UDAŁO SIĘ!!!
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, a najbardziej koledze Bentouch za jego zmagania opisane tu:
aga-...la-vt66064.htm.
Gdy napotkałem ten wątek zobaczyłem wspólne cechy przypadku:
-auto zostało odpalone na kilka sek. w zimny dzień i od razu zgaszone,
- iskra jest
- paliwo jest
Gdy pokręciłem dłużej wyskoczyło ostrzeżenie o niskim stanie oleju - po sprawdzeniu bagnet był suchy, a dzień wcześniej pamiętam, że sprawdzałem i było OK..
Więc postanowiłem spróbować odpalić z użyciem samostartu i po 10 sek. najpierw strzelił w gażnik a następnie ruszył <lol> Kupa dymu i najpierw nierówna praca ale zaraz się wszystko ustabilizowało się.
Nagrzałem go i po zgaszeniu probowałem kilka razy - pali "od strzału". Mam nadzieje, że jutro nie będzie problemów.
Póżniej sprawdziłem stan oleju-wszystko wg normy.
Magia "duńskiego mechanika" działa.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2017, 21:55 przez opperator, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 sty 2017, 00:20

paliwo na szynie jest? poluzuj nakrętkę i na szybko sprawdź

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 30 sty 2017, 12:20

dociskasz palcem zworę w styczniku ???
czy po wymianie pompy z palca rusza ???
czy tak samo głośno czy inaczej ??
czy po nabiciu palcem silnik odpala czy nie ??
czy przestrzeliłeś kabel sterowania stycznikiem doo kompa ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 sty 2017, 12:38

ja sugerował sprawdzenie obecności paliwa ponieważ przy wymianie pompy nie oznaczyłem przewodów i zamieniłem dopływ z powrotem ;) , szybko sprawdziłem obecność paliwa i zamieniałem przewody :D

Awatar użytkownika
opperator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 mar 2014, 12:21
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: opperator » 30 sty 2017, 13:44

sawiksaw pisze:dociskasz palcem zworę w styczniku ???
czy po wymianie pompy z palca rusza ???
czy tak samo głośno czy inaczej ??
czy po nabiciu palcem silnik odpala czy nie ??
czy przestrzeliłeś kabel sterowania stycznikiem doo kompa ??

-jak dociskam na włączonym zapłonie pompa rusza, jak kręcę rozrusznikiem stycznik zwiera się sam i pompa daje paliwo
-pracuje odrobinę ciszej
-silnik po nabiciu nie odpala.

Przewody paliwowe podłączone prawidłowo. Poluzowałem nakrętkę przy listwie wtrysków i pod czas kręcenia siknęło dość mocno.

Sprawdziłem cewki poprzez - każda daje iskrę i to dość wyraźnie.
Świece po wykręceniu są wilgotne od paliwa.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 sty 2017, 15:31

Czujnik wału?

Awatar użytkownika
opperator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 mar 2014, 12:21
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: opperator » 30 sty 2017, 20:36

Zrobione!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja