Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C5 2.8 Q gasnie przy hamowaniu na lpg

Silniki benzynowe
Niany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2017, 20:22
Lokalizacja: Nowy Sacz

A6 C5 2.8 Q gasnie przy hamowaniu na lpg

Post autor: Niany » 24 sty 2017, 20:38

Witam wszystkich.
Mam problem z moim audi , kupilem ten samochód niedawno , gaz byl zamontowany juz 5 lat , instalacja stag 300 . Problem w tym ze gaz byl ustawiony dopiero od 1600obr/m poniżej przełączał sie na benzynę . Pojechałem z tym problemem do gazownika ustawił wszystko ładnie tak ze w każdym zakresie obrotów chodziło na lpg ale podczas hamowania silnikiem przez skrzyżowaniem i redukcji biegu samochód od razu gasł. Wymienił mi reduktor bo był za słaby i dalej to samo podpiął wydajniejsze wtryski i dalej to samo regulował już wszystko co sie dało i nic nie pomaga czyścił też przepustnice no i niestety dalej nie pomogło. Proszę was o pomoc co to może być może ktoś miał już taką samą sytuację. Z góry dziękuje.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 24 sty 2017, 22:23

Oho, widzę Gazownik wymieniacz... polecam zaglądnąć na LPG forum i znaleźć polecanego fachowca w okolicy i niech on przeglądnie ci instalacje. Bo te silniki bardzo dobrze znoszą gaz i instalacja wykonana według sztuki, po prostu musi działać.

Zrób zdjęcia instalacji i wstaw na forum, to może coś ci pomożemy, bo tak z czapy, to niestety będzie problem. Dostaniesz przynajmniej info, czy wygląda to choćby podobnie do poprawnego montażu.

Napisz też jaki masz teraz dokładnie reduktor i jakie wtryski.

Niany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2017, 20:22
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: Niany » 25 sty 2017, 16:02

Gazownik ogólnie polecany i wiem ze zna sie na rzeczy . Mowi ze to cos z winy samochodu .Niestety nie on zakladal ten gaz tylko niewiadomo kto . Przejzal ta instalacje i mowi ze do gazu nie ma sie co przyczepic . Wrzuce zdjecia moze cos pomoga .
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/RnAL ... zbmNFCYvpM
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/JZt_ ... ~QAKiHxpMJ
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/6fFU ... tVDvzKDDY2
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/fPmW ... C6ONqgTPwa
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Rcx9 ... nsXBUdv8~q

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 25 sty 2017, 20:20

Jasne, nie ma się co przyczepić... zmień gazownika.

Raz, że po stronie pasażera wtryskiwacze "leżą" i samo to może powodować nieprawidłową pracę, to jeszcze są dość oddalone od wkrętek - gdzie nawet nie wiem, bo masz osłonę założoną, jak jest nawiercony kolektor. Do tego nie ma zrobionej kompensacji a czujnik ciśnienia założony zaraz przed zasilaniem wtrysków od strony kierowcy.

Reduktor i wtryski to już po wymianie? Czerwone Valteki od biedy oblecą, choć nie jest to szczyt techniki...

A Reduktor z tego co widzę, wstawiony na 140 koni. Szczerze? To reduktor może nie dawać rady nawet.

Jakie jest ciśnienie gazu ustawione? Jak on regulował ten gaz? Jechał z komputerem i ustawiał w trakcie jazdy?

Zmień gazownika, bo ten to chyba głównie robi ople astry z 4 cylindrami a nie V-ki 200 konne prawie.

Taka moja opinia. LPGforum <- znajdź gazownika mocno polecanego z twojej okolicy i sprawdzonego i pojedź... Bo źle ustawiony i wyregulowany gaz w tych silnikach może się skończyć wypalonymi gniazdami zaworów i poważną awarią.

Niany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2017, 20:22
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: Niany » 26 sty 2017, 10:53

Po czym poznajesz ze redukttor na 140km ? On twierdzi ze zalozyl reduktor do 380 km bo stary byl za slaby.
Ustawial cos na kompie podczas jazdy Ja prowadzilem .
A wtryski juz byly takie zamontowane.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 26 sty 2017, 11:35

Niany pisze:Po czym poznajesz ze redukttor na 140km ? On twierdzi ze zalozyl reduktor do 380 km bo stary byl za slaby.
Nalepka na reduktorze. To Tomasetto Achille, występuje w 3 wersjach:
- basic (aluminiowy) do max 90KM
- alaska (aluminiowy) 80-135KM
- artic (aluminiowo/mosiężny) 120-240KM

Twój jest cały aluminiowy, więc przy założeniu, że to alaska da radę do max 135KM a nie prawie 200. Nie wspominając o tym, że w ogóle nie wychodziła wersja obsługująca 380KM. Ba, przy takich mocach (300+) przeważnie instaluje się dwa reduktory. U Ciebie, żeby to sensownie chodziło powinien siedzieć KME Gold (chociaż może Silver by wystarczył) albo AC R01.
Niany pisze:A wtryski juz byly takie zamontowane.
Co nie znaczy, że nie można by ich wymienić. Jak już wcześniej mrporpoise, wspomniał Valteki szczytem techniki nie są (przeważnie zakładane w budżetowych instalacjach). Widziałbym tam wtryski: Hana, Barracuda albo Keihin.

Odnośnie przełączania się z Pb na lpg, to dużo lepszym rozwiązaniem jest ustawienie zmiany po osiągnięciu żądanej temp. (30-40 st.C) niż danego zakresu obrotów. Może podpala trochę więcej benzyny zanim się przełączy, ale reduktor zaczyna pracę zawsze kiedy jest ciepły i membrana nie dostaje po d... szczególnie zimą.
Pozdrawiam...

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 26 sty 2017, 17:57

Niany pisze:On twierdzi ze zalozyl reduktor do 380 km bo stary byl za slaby.
antartic to szajs mają wade regulatora ciśnienia , sie zacina i pompuje jak szalony

[ Dodano: 2017-01-26, 17:57 ]
yaszczur pisze:Nie wspominając o tym, że w ogóle nie wychodziła wersja obsługująca 380KM.
http://www.phjacus.pl/R46-Reduktor-Toma ... -p924.html

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 26 sty 2017, 23:35

Niany pisze:yaszczur napisał/a:
Nie wspominając o tym, że w ogóle nie wychodziła wersja obsługująca 380KM.

http://www.phjacus.pl/R46...encja-p924.html
Ok, ale to już reduktor z innej serii... ten na foto jest z serii Achille
Pozdrawiam...

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 26 sty 2017, 23:47

Generalnie, to do dobrego gazownika, tak jak pisałem na początku. A nie do kolesia co "w instalacji" problemu nie widzi i "musi być coś w silniku".

Co to za gazownik, co kurna najpierw nie sprawdzi całego układu zapłonowego, nie podłączy się pod komputer żeby zobaczyć co i jak na benzynie? Bo ja nie rozumiem, jak dobry gazownik nie jest ci w stanie ogarnąć instalacji...

Jeszcze rozumiem, kwestie uturbionych jednostek, jakichś nietypówek... Heh.

A niektórzy gaziarze bardzo twórczo podchodzą do kwestii tego, jaki wystarczy reduktor.

Niany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2017, 20:22
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: Niany » 27 sty 2017, 11:41

Znalazlem na forum polecanego gazownika w tarnowie jakes 80 km ode mnie moze do niego podjade .
Jak narazie jezdze tak ze na gaz przelacza sie dopiero przy 1200 obr , mozna tak jezdzic ? Nie szkodzi to silnikowi?

Poszukalem i znalazlem taki reduktor
http://m.ceneo.pl/35278143#tab=spec
Nie wiem czy to nie moj czasem . Co sadzicie ?

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 27 sty 2017, 12:24

Niany pisze:Znalazlem na forum polecanego gazownika w tarnowie jakes 80 km ode mnie moze do niego podjade .
Jeśli chcesz mogę Ci polecić kogoś ogarniętego w Krakowie (niecała godzinka dłużej autostradą) - info na PW
Niany pisze:Jak narazie jezdze tak ze na gaz przelacza sie dopiero przy 1200 obr , mozna tak jezdzic ? Nie szkodzi to silnikowi?
... ale przełącza raz i już zostaje na LPG? czy za każdym razem gdy obroty spadną poniżej 1200rpm to przeskakuje na Pb?
Niany pisze:Poszukalem i znalazlem taki reduktor
http://m.ceneo.pl/35278143#tab=spec
Nie wiem czy to nie moj czasem . Co sadzicie ?
Kolega wyżej Ci o nim pisał (uważniej czytaj posty)
maly81 pisze:Niany napisał/a:
On twierdzi ze zalozyl reduktor do 380 km bo stary byl za slaby.
antartic to szajs mają wade regulatora ciśnienia , sie zacina i pompuje jak szalony
Ja też Ci wyżej wspominałem, jaki będzie odpowiedni... np.
Link
Pozdrawiam...

Niany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2017, 20:22
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: Niany » 27 sty 2017, 13:21

Za kazdym razem kiedy obroty spadna ponizej 1200 obr to przelacza sie na benzyne a jak powyzej to gaz . Inaczej zalewalo go na gazie i gasl tak jak pisalem wyzej .

damian12759
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2015, 17:28
Imię: Damian
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: damian12759 » 27 sty 2017, 18:40

możliwe że parownik przy tych mrozach na niskich obrotach nie trzyma temperatury bo jest za wolny obieg płynu. silnik trzyma 90 stopni?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 27 sty 2017, 21:54

Ja mam w swoim autku:

Hana zielone (wtryski), Stag 300ISA2, Reduktor AC R01 Czerwony. Instalacja założona tak, że gdyby nie reduktor i sterownik, to by nie było widać, że w ogóle jest. Działa bez zająknięcia, 1 do 1 z benzyną. Przełącza się na gaz przy 30 stopniach i jest ok.

Tylko, że instalacja robiona w polecanym zakładzie... 3800 kosztowała, zamiast możliwych 3200. I co? Bezproblemowo zrobione ponad 70 tysięcy.

Niany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2017, 20:22
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: Niany » 27 sty 2017, 23:17

damian12759 pisze:możliwe że parownik przy tych mrozach na niskich obrotach nie trzyma temperatury bo jest za wolny obieg płynu. silnik trzyma 90 stopni?
Tak silnik trzyma 90 stopni

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl