Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[APU 1.8 150 KM] Nagły ubytek oleju i klepiące popychacze?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[APU 1.8 150 KM] Nagły ubytek oleju i klepiące popychacze?

Post autor: zarzyk » 13 sty 2017, 20:19

Cześć. Po wymianie oleju jakiś miesiąc temu dzisiaj zapaliła mi się lampka od ciśnienia. Dolałem troszeczkę oleju bo nie autem potrzebowałem dojechać do domu. Rozklepały się prawdopodobnie popychacze. Pod domem sprawdziłem brakowało 3L... Czujnik w misce nie działa prawidłowo bo juz 3 kupiłem fakt z allegro i każdy mi pokazuje brak oleju jak tylko odpalę silnik... stary oryginalny działa jak nie ma go w ogóle za to. Zalałem olej i klepanie ucichło. Zrobiłem tak jakieś 10km nie przekraczając 2tyś obr. Martwić się tym czy tylko uporać się z olejem i na razie odpuścić?

Co do oleju to ucieka przez czujnik ciśnienia, cały jest zarzygany, minimalnie przez odme bo jest w takim ala nalociku z oleju no i zawór odpowietrzający skrzynie korbową no jest mocniej ulany takim ala grubym nagarem.

Co do czujnika poziomu to jest możliwe, że używam złego oleju? valvoline maxlife 5/30. Moze jest za gęsty i nie spływa lub coś z kanałami olejowymi jest nie tak.

musze jeszcze sprawdzić ciśnienie oleju, jakie to koszta u mechaników?

Czy przy wymianie popychaczy trzeba wymieniać dzwigienki czy całe wałki?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 sty 2017, 16:22

Najpierw uszczelnij silnik-uszczelniacze zostaw sobie na koniec. Napraw odmę, jeśli chodzi ci o ten zaworek przy filtrze powietrza to on ma chyba zamykać odmę jak jest za duże podciśnienie w dolocie. A klekotał bo nie miał oleju.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 14 sty 2017, 23:07

zarzyk pisze:Pod domem sprawdziłem brakowało 3L
To gdzieś jest wyciek potężny , bo nawet gdyby brał olej to przepalić 3l miał by wyzwanie a Ty zasłonę dymną jak w Afganistanie
zarzyk pisze:Czujnik w misce nie działa prawidłowo bo juz 3 kupiłem fakt z allegro i każdy mi pokazuje brak oleju jak tylko odpalę silnik
miałem ten problem ,nawet gdzieś tu na forum pisałem o tym , rozwiązaniem nie było wymiana czujnika , to była wina wtyczki ,za słabo była dopięta i styki zaśniedziałe ,wtyczkę dopiąłem na siłe i oczyściłem styki ,minoł ponad rok i problemu nie ma , sprawdź kable i wtyczkę w końcu to śmiga pod samochodem i może coś zgniło, poza tym raczej mało możliwe że tyle czujników od razu jest ubitych ;)
Co do oleju to ucieka przez czujnik ciśnienia

który czujnik ,ciśnienia oleju czy jaki ?
zarzyk pisze:minimalnie przez odme bo jest w takim ala nalociku z oleju no i zawór odpowietrzający skrzynie korbową no jest mocniej ulany takim ala grubym nagarem.
gdyby tam przelało się 3 L oleju to nie było by nalociku tylko powódź <okok>
zarzyk pisze:Co do czujnika poziomu to jest możliwe, że używam złego oleju? valvoline maxlife 5/30. Moze jest za gęsty
Nie jest gęsty , ja śmigam na 10w40 i przy -28 na dworze nawet nie zająknął :)
zarzyk pisze:musze jeszcze sprawdzić ciśnienie oleju, jakie to koszta u mechaników?
około 100zł zależy od fachmena ,ale skoro olej wyciskało to ciśnienie masz nawet dobre :) może silnik ma tyle nieszczelności że cieknie skąd się da , pokrywa zaworów szczelna ? 5W 30 przy silniku przeoranym może cieknąć z wielu miejsc to rzadki olej po nagrzaniu ,zobacz jeszcze podstawę filtra oleju czy tam nie ciśnie i dekiel zaworów .
zarzyk pisze:Czy przy wymianie popychaczy trzeba wymieniać dzwigienki czy całe wałki?
Tego to totalnie nie kumam , jakie dźwigienki :shock: tam są popychacze hydrauliczne zwane " szklankami " a wałek rozrządu ma krzywki , dźwigienek to nie ma :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 15 sty 2017, 01:40

Patryk1981,

Tak jak pisałem cieknie przez ten czujnik na górze zaraz nad podstawą filtra. mam gdzieś foty jak zaczęło ciec.

Czujnik w misce dobry pomysł nie wpadłem by sprawdzić zwierając styki we wtyczce, ale teraz to pomysł trafia na listę rzeczy do sprawdzenia jak będzie można się położyć pod autem.

Co do dzwigienek to szukałem po różnych forach i pewnie stąd się to wzięło. Czyli przy szklankach nie ruszam wałków tzn nie wymieniam ich?

kilka zdjęć tego co mnie męczy. Czujnik G61/62 (chyba tak się nazywał :P) Po wymianie i umyciu jest spokój. Wyciek z czujnika ciśnienia jak widać jest sporawy, to, że cieknie z pod filtra to efekt wymiany oleju i przy odkręcaniu troszeczkę się ubrudził. Ale przed odkręceniem widok taki sam tylko podstawa czyściutka była. i dół turbiny z tym zaworkiem co nagar mi się na nim zbiera. Turbo po regeneracji jak by się ktoś pytał. Tak, że wszystkie kanały sprawne i drożne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


P.S

Kiedyś czytałem, że mozna założyć większy IC do tego silnika bodajże z alfy jakiejś. Prawda to? i pasuje P&P (taka mała myśl bo chce zajżeć do swojego IC czy oleju nie ma )
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 15 sty 2017, 09:56

zarzyk pisze:Tak jak pisałem cieknie przez ten czujnik na górze zaraz nad podstawą filtra. mam gdzieś foty jak zaczęło ciec.
piszesz o czujniku spalania stukowego ?
zarzyk pisze:Czujnik G61/62 (chyba tak się nazywał :P) Po wymianie i umyciu jest spokój
G62 to czujnik temperatury wody , montowany u góry w króćcu 4 pinowy a G61 to chyba był czujnika spalania stukowego
zarzyk pisze:Co do dzwigienek to szukałem po różnych forach i pewnie stąd się to wzięło. Czyli przy szklankach nie ruszam wałków tzn nie wymieniam ich?

Nie n jeśli nie klepią to ich się nie rusza ,a jeśli wymieniasz to wałki rozrządu ściągasz ale to już warto zrobić remont głowicy tza. docieranie zaworów ,wymiana uszczelniaczy i szklanki po prostu remont głowicy .
zarzyk pisze:Kiedyś czytałem, że mozna założyć większy IC do tego silnika bodajże z alfy jakiejś. Prawda to?
Tego nie wiem :)

Te wycieki co masz nie są jakoś bardzo straszne , zrób tak : jeśli masz możliwość to umyj silnik benzyną jeśli nie masz daj na warsztat niech umyją tylko dokładnie ,zrobisz kilkanaście kilosów i obejrzyj silnik i wszystko będzie jasne .
Zwróć uwagę na połączenie silnika z skrzynią biegów bo może uszczelniacz wału puszcza .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 15 sty 2017, 11:03

Ten wyciek koło filtra oleju to prawdopodobnie oring po chłodniczką oleju, gdy olej wyleciał gdy był duży mróz to bardzo mozliwe bo wtedy olej ma duża gęstosć i robi się spore ciśnienie i właśnie w pierwszej kolejności puszcza ten oring bo przewaznie jest już twardy ze starości.
http://allmaster.cba.pl/phpBB/album_pic.php?pic_id=122
Zeby się do niego dostać trzeba odkrecić filt oleju i pod nim jest jedna duża nakretka która trzyma chłodniczkę oleju.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 15 sty 2017, 18:33

Patryk1981, nie spalania stukowego a z czujnika ciśnienia oleju. nie wiem czemu tam akurat czy za słabo było dokrecone czy jak? Teraz wymieniałem czujnik troche przetarłem okolice i narazie jest ok. Jutro pojade po opaki to zmienię ten zawór od odmy i zerkne jak wyglada ezektor.

Ten G61 i G62 to coś mi się kojarzy, żę czytałem o nich i w 1.8t są dwa w jednym czujniku. Dla tego napisałem G61/G62. Stąd już nie leci nic tak, że jest ok. Jutro po pracy zobacze jak tam olej i czy nie cieknie z czujnika od ciśnienia oleju. Co do mycia silnika to szukać specialnych myjek takich ala ręcznych czy do każdego mechanika zaprowadzić i już?
Łukasz13, Chodzi o podstawe filtra tak? mam zrobiony w domu stolik no prawie zrobiony z APU takiego samego jak mam to moge dokładnie zobaczyć gdzie jest ta uszczelka :) uszczelka wystepuje w zamienniku lub oryginale czy tylko komplet z ta podstawką? tak juz asekuracyjnie pytam.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 15 sty 2017, 23:11

zarzyk pisze:a z czujnika ciśnienia oleju
tam jest podkładka miedziana powinna zawsze być zakładana nowa , to bardzo ważne bo miedz się spłaszcza i nie uszczelnia .
zarzyk pisze:nie wiem czemu tam akurat czy za słabo było dokrecone czy jak?
właśnie być może podkładka miedziana miała dość lub jej wcale nie było :)
zarzyk pisze:Co do mycia silnika to szukać specialnych myjek takich ala ręcznych czy do każdego mechanika zaprowadzić i już?
absolutnie nie myjką , jeśli masz kanał lub dostęp do kanału to kup sobie z 5L bęzyny ko baniaka i długi pędzelek , tam gdzie dasz rade dosięgnąć to myjesz postaraj się to zrobić dokładnie ,następnie wycieraj szmatką , u mechanika w ocieplanym garażu można się pokusić o delikatne płukanie wodą zamiast szmatki ale żadnych myjek ciśnieniowych bo sobie biedy narobisz .
zarzyk pisze:Łukasz13, Chodzi o podstawe filtra tak? mam zrobiony w domu stolik no prawie zrobiony z APU takiego samego jak mam to moge dokładnie zobaczyć gdzie jest ta uszczelka :) uszczelka wystepuje w zamienniku lub oryginale czy tylko komplet z ta podstawką? tak juz asekuracyjnie pytam.


ta uszczelka występuje w zamienniku i w ORI ,ale to bez znaczenia jaką kupisz ,jest dostępna bez problemu w każdym sklepie z częściami , a montowana jest między blok a chłodnicę oleju koszt około 10 zł , tu masz numer części jak wklepiesz ten numer w google i dasz grafika , to zobaczysz jak wygląda : 038117070A : Łukasz na zdjęciu fajnie to pokazał , jak będziesz ją zakładał to zwróć uwagę na wąsy i posmaruj ją delikatnie olejem . :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 15 sty 2017, 23:57

Patryk1981, to mnie troszkę zmartwiłeś tą uszczelką pod czujnikiem. Czujnik jak patrzę to na iParts i w 4cars (tu kupuje części) nie ma żadnej poza taką której zdjąć się nie da. Fotki jak wygląda mój czujnik i jak wygląda gniazdo w które wchodzi. Widać jest taki mały uskok gdzie schodzi owa uszczelka oryginalna z czujnika. Czy jest miedziana nie wiem ale mogę zaraz sprawdzić. Wydaje mi się że była stalowa. Poprzednio robiłem pokrywkę odmę i z odma pojechałem do mechanika (zaprzyjaźniony) tak, że raczej by fuszerki nie odwalił. poprzedni czujnik też gdzieś leży w robocie tylko już rozcięty bo byłem ciekawy dopóki nie zobaczyłem na discavery jak to jest robione :)

Fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Co do mycia to widziałem myjnie co myją ale dzwoniłem to zasłaniają alternator folią i karcherem jadą z AKRĄ. Kanał narazie odpada bo nie mam jak w tym tyg. Może w kolejnym po pracy na najazd wjade jak nie zamarznę bo ma być znowu na minusie... to mycie powiedzmy opanowane.

uszczelka pod podstawą to na jakie wąsy zwrócić uwagę? chodzi o ślad po wtrysku czy te dwa ala wypustki które są do wewnątrz żeby je dobrze ułożyć??
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 16 sty 2017, 00:21

zarzyk pisze:to mnie troszkę zmartwiłeś tą uszczelką pod czujnikiem.
Spoko widzę że uszczelka jest , luzik :)
uszczelka pod podstawą to na jakie wąsy zwrócić uwagę? chodzi o ślad po wtrysku czy te dwa ala wypustki które są do wewnątrz żeby je dobrze ułożyć??
_________________
tak , chodzi o to aby się nie podwinęła , umyj silnik i obserwuj wycieki , czujnik ciśnienia zostaw w spokoju , jeśli jest dokręcony to uszczelkę ma fabryczną , jest OK

po umyciu pojeździj trochę i zobacz gdzie cieknie , nie zapomnij zmienić uszczelki pod chłodnicą oleju . Czekam na info , powodzenia :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 05 kwie 2018, 00:35

oki doki, w tym tyg to tylko postaram się wypucować silnik tyle co sięgnę z góry bo 2ga zmiana w pracy.. ewentualnie od dołu ale to jak nie zamarzne a w przyszłym tyg postaram się już umyś dokładnie no i obserwacje a uszczlke pod chłodniczkę i tak zamówie niech juz będzie :)

[ Dodano: 2018-04-05, 00:35 ]
Odkopię swój temat. Trochę czasu minęło ale uporałem się z większością :)

Wrócił problem tego trójnika koło G61. ktoś ma na niego jakiś namiar gdzie kupić jaki koszt i jak to wymenić?? chyba jedna część jest jakoś inaczej złapana niz opaską? ta z dołu
Obrazek

Czujnik ma rok i popuszcza na uszczelce i zostawiam ślady... dla tego biorę się za tą częśc.

Jak wymienić uszczelką pod chłodniczą oleju? chodzi mi o ten element gdzie wkręcamy filtr. ktoś wcześniej pisał, że wyjmujemy filtr i tam jest nakrętka jakaś.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga