Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Geometria- proźba o fachową opinię.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Kevin_007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Geometria- proźba o fachową opinię.

Post autor: Kevin_007 » 05 sty 2017, 14:53

Witajcie

Wymieniałem zawieszenie w swojej a6 po 2 górne wahacze na stronę.
Pojechałem później do dobrego warsztatu na zbieżność skasowani nie małą kasę.
Wydaję mi się że nie postarali się z tym ustawieniem.
Są jakieś żółte a nawet na środku czerwone pola. Ja się na tym nie znam więc może mi ktoś ogarnąć czy jest ok ? Dodam że dziś zamontowałem też nówki opony więc nie chce aby później nierówno jadło oponkę :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 sty 2017, 15:19

Bardzo delikatnie mówiąc nie postarali się wcale.

Kevin_007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Kevin_007 » 05 sty 2017, 15:24

kazać im poprawić ?

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 05 sty 2017, 17:40

no raczej ! przecież to jest całkowicie zrypane

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2017, 19:41

Wszędzie musi być na zielonym i najlepiej jakby było ustawione centralnie w danym zakresie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 sty 2017, 21:06

Jeśli w C6 jest takie samo zawieszenie jak w C5 to z KPK z przodu nic nie zrobi. Natomiast cała reszta do poprawy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2017, 22:02

W C6 za pomocą zwykłej regulacji geometrii nie można przestawić tylko kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ), ponieważ regulowany jest on za pomocą śrub, które mocują sanki silnika do nadwozia. Dlatego jest on pokazany na szaro. Reszta jest jak najbardziej do ustawienia, tylko trzeba wiedzieć gdzie co i jak. Sprzęt niby mają dobry, ponieważ po wydruku widzę, że jest to Hunter.

U kolegi regulowali tylko zbieżność (tylko ona się głównie zmieniła), zamiast zapytać się o całą geometrię. Jeśli miałbym taki warsztat, to nie wypuściłbym klienta z takimi pomiarami :] . Albo robię dobrze, albo wcale.

[ Dodano: 2017-01-05, 22:02 ]
Jeśli można wiedzieć, to ile kosztuje u Ciebie geometria, jeśli napisałeś, że mało to nie kosztowało? U mnie ustawienie przodu i tyłu kosztuje 180 zł na Hunterze 3D.

Kevin_007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Kevin_007 » 05 sty 2017, 22:25

ok czyli rozumiem że mam zrobioną zbieżność a nie geometrię kół tak ? a co powiedziecie jeśli widzę że wszystkie 4 pozycje zbieżności są na zielono ale jedna wartość ma 0.6 a wszystkie inne 0.12 i teraz pytanie męczyć ich o to czy jak jest w zielonym zakresie to nie ma to sensu.
Wnioskuję chyba że zapłaciłem za samą zbieżność a nie za geometrię dlatego pytam czy reklamować też tą zbieżność ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2017, 22:32

Zbieżność masz w miarę dobrze ustawioną, ale geometrię już nie. Najważniejsze, aby wszystko mieściło się w zielonym zakresie (najlepiej po środku). Nie wiem co kazałeś im zrobić: zbieżność czy geometrię. Pamiętaj, że przy ustawianiu geometrii zaczyna się od tyłu, a potem robi się przód. Dodatkowo przed ustawieniem zbieżności trzeba na kierownicę założyć specjalną poziomicę, aby po ustawieniu była prosto. Jeśli tego się nie zrobi, to po wyjeździe auto niby jedzie prosto, ale kierownica już taka nie jest ;) .

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 sty 2017, 07:21

Mateusz to, że kąt PK jest na kolorowo wcale nie oznacza, że można go ustawić z przodu. On jest zmienny, ale nie da się go samemu ustawić jeśli ma się seryjne całe zawieszenie.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 06 sty 2017, 09:46

By wyregulować kąt PK trzeba przesunąć sanki... u kolegi gdyby przesunąć sanki w prawą stronę samochodu jest nadzieje że będzie on w zakresie 0'60 czyli bardzo dobrze.Jak zrobią to dobrze to i kąt WSZ będzie symetryczny.Schody zaczynają się później bo wchodzi regulacja zbieżności i krzywej zbieżności a co ciekawe mało który warsztat wie jak to prawidłowo ustawiać :/ W C5 trzeba w czasie pomiaru unosić karoserie o 6cm do góry i patrzeć czy wartości nie wychodzą poza określony zakres w czasie postoju i w czasie uniesienia... tak w skrócie.Tył to prosta sprawa trzeba tylko chcieć bo ogromnej trudności tam niema chyba że śruby regulacyjne w tulejach stoją to sytuacja trochę się komplikuje ale jest do zrobienia... Najpierw regulujemy tył kąty później zbieżność tył (chociaż zastanawiam się czy nie reguluje się najpierw wstępnie kąta PK bo jednak suwanie sankami może zmienić geometrię kąta znoszenia) a później przód kąty zbieżność i krzywą zbieżności... mogę się mylić ale tak na logikę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja