Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pilna pomoc wlałem benzynę do TDI

Silniki wysokoprężne
bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Pilna pomoc wlałem benzynę do TDI

Post autor: bredzi » 22 gru 2016, 16:14

Witam

Wlałem do mojej A6 4F 3,0 TDI 2005 z 20 litrów benzyny 102 oktany ultimade.

Proszę o pilną pomoc jak ratować auto bez hejtownia bo już zaczęło nim trzepać i obroty skaczą.
Auto stoi i teraz jadę do sklepu po pompkę żeby wypompować paliwo oraz kupić nowy filtr.
Do mechanika nie jadzę bo jestem w Niemczech i na dzień dobry mi krzyczał 500 euro do 4000 euro.


Proszę o porad jak wyciągnąć paliwo z szlauchów w ślinika na co zwrócić uwagę. Zeby np powietrze nie poszło do ślinika...


Kupiłem benzynę od 2 tygodni nie korzystam mojej A6
dziś jechałem nią na myjnie i zatankować bo chce go sprzedaż i niestety zaległem benzynę:(

pilkozak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 22 gru 2016, 16:45
Lokalizacja: WR/CIN/WE

Post autor: pilkozak » 22 gru 2016, 16:55

odepnij od filtra paliwa przewód doprowadzający paliwo. Jeżeli masz VCDS-a to jest opcja uruchomienia samej pompy paliwa i w ten sposób wypompujesz to co jest w baku. Oczywiście filtr paliwa do wymiany.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 22 gru 2016, 17:03

pilkozak pisze:odepnij od filtra paliwa przewód doprowadzający paliwo. Jeżeli masz VCDS-a to jest opcja uruchomienia samej pompy paliwa i w ten sposób wypompujesz to co jest w baku. Oczywiście filtr paliwa do wymiany.
Kupiłem juz pompę elektryczna, filtr paliwa i plyn co czyści wtryski. Czy jak podłącze ja pod przewód doprowadzający to tez pojdzie?

Co z powietrzem żeby nie dostał do silnika?

Musze to robić jak najszybciej czy mogę jutro na spokój nie zrobić bo juz ciemno na podwórku.

pilkozak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 22 gru 2016, 16:45
Lokalizacja: WR/CIN/WE

Post autor: pilkozak » 22 gru 2016, 17:22

tego nie wiem czy pompa zassie Ci paliwo...
Ile zostało Ci paliwa w baku?
Myślę że nie ma co teraz lać płynu do czyszczenia wtrysków.
Układ paliwowy nawet jak się zapowietrzy trzeba będzie dłużej kręcić i powinien odpalić także tym się nie przejmuj.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 22 gru 2016, 17:33

pilkozak pisze:tego nie wiem czy pompa zassie Ci paliwo...
Ile zostało Ci paliwa w baku?
Myślę że nie ma co teraz lać płynu do czyszczenia wtrysków.
Układ paliwowy nawet jak się zapowietrzy trzeba będzie dłużej kręcić i powinien odpalić także tym się nie przejmuj.
Ten od VCDS może dopiero wtorek. Tylko czy nogę z tym tak dlugo poczekać?

Wałem 20 l benzyny. Jak odłącze przewody od filtra paliwa to z nich też muszę wydostać paliwo? Co mam później wlać tam diesla. Napisz proszę trochę dokładniej bo na codzień to nie robie. Szkoda żeby wtryski padły jak juz nie są do wymiany.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 17:58 przez bredzi, łącznie zmieniany 1 raz.

pilkozak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 22 gru 2016, 16:45
Lokalizacja: WR/CIN/WE

Post autor: pilkozak » 22 gru 2016, 17:54

możesz poczekać nic się "nie rozpuści". Wtryskom też nic nie powinno się stać. Wydostań paliwo z baku i z przewodów (wyssij strzykawką i zalej ropą) tyle ile będziesz mógł. Zalej do pełna bak dieslem, zamontuj nowy filtr (też się go zalewa ropą to ta opcja z VCDS-a) i kręć aż uruchomi. Na początku może telepać ale jak zassie diesla będzie już OK

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 gru 2016, 18:05

Nie panikuj <okok> . Ściągnij z filtra paliwa przewód zasilający i go przedłuż, aby przez niego spuścić paliwo z baku. Następnie za pomocą VCDSa kilkukrotnie uruchom pompę paliwa, aby wypompowała całą benzynę. Na bieżąco sprawdzaj ile zostało paliwa na desce, aby czasami nie zatrzeć pompy. Następnie zalej 20 litrów ON do baku, załóż przewód zasilający i ściągnij powrotny i jeszcze raz wypompuj całe paliwo z baku. Dzięki temu oczyścisz cały układ z benzyny. Wtryski będą bezpieczne, ponieważ nie uruchamiasz silnika i masz założony filtr. Potem zalej do pełna dieslem, wymień filtr i jeszcze raz uruchom dwa razy pompę. W takim przypadku nie musisz zalewać filtra paliwem i przy okazji odpowietrzysz cały układ. Następnie spróbuj uruchomić silnik. Za pierwszym razem może się nie udać, ale za drugim, trzecim, czwartym już tak.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 22 gru 2016, 18:08

pilkozak pisze:możesz poczekać nic się "nie rozpuści". Wtryskom też nic nie powinno się stać. Wydostań paliwo z baku i z przewodów (wyssij strzykawką i zalej ropą) tyle ile będziesz mógł. Zalej do pełna bak dieslem, zamontuj nowy filtr (też się go zalewa ropą to ta opcja z VCDS-a) i kręć aż uruchomi. Na początku może telepać ale jak zassie diesla będzie już OK
Ok gdzie znajdę informacje jak ustawić VCS żeb poparcie wypomowywał paliwo z balu oraz oraz zalanie nowego filtra?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 gru 2016, 18:14

Jak wejdziesz w sterownik silnika, to po prawej stronie będziesz miał opcje "Output test - 03". Są to testy podzespołów silnika i jego elementów, m.in. pompy paliwa w baku. Szukaj czegoś za wzór: "fuel pump". Możesz wsadzić pusty filtr, ponieważ wystarczy odpowietrzyć cały układ przez dwukrotne włączenie pompy paliwa. W silnikach poliftowych tak się wymienia filtr :).

pilkozak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 22 gru 2016, 16:45
Lokalizacja: WR/CIN/WE

Post autor: pilkozak » 22 gru 2016, 18:20

Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:

UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Wymagania:


* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa w zbiorniku

Wybieramy:

[01 - Silnik]
[Ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[Idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]


bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 22 gru 2016, 20:27

pilkozak pisze:Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:

UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Wymagania:


* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa w zbiorniku

Wybieramy:

[01 - Silnik]
[Ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[Idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]


Pompa paliwa da radę wypompować wciągu tych 30 sekund np 25 litrów?
Czy może przez jakiś czas pracować bez paliwa ? czy trzeba przerwać taki proces w odpowiednim momencie jak juz nie będzie paliwa?

Przed pompowaniem odłączam całkowicie filtr paliwa i podłączam szlauch do obydwóch przewodów:

http://www.samnaprawiam.com/sites/defau ... /2_159.jpg

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 22 gru 2016, 20:54

to nie jest super wydajna pompa ze ci wypompuje ona sie uruchamia tylko na pół minut po to aby ja nie uszkodzić
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 22 gru 2016, 21:02

predki pisze:to nie jest super wydajna pompa ze ci wypompuje ona sie uruchamia tylko na pół minut po to aby ja nie uszkodzić
To może postarać się z baku wypompować ile się da a resztę pompą.

Czy po odłączaniu filtra paliwa muszę podłączyć oby dwa przewody lub jedne żeby paliwo spływało.

pilkozak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 22 gru 2016, 16:45
Lokalizacja: WR/CIN/WE

Post autor: pilkozak » 23 gru 2016, 13:12

nie musisz opróżniać baku do sucha. jak zostanie Ci z 5 litrów mieszanki ON+Pb i dolejesz do pełna z 55l ropy to już po problemie. Powtarzaj cykl kilku krotnie, nie uszkodzisz nic.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 23 gru 2016, 17:07

pilkozak pisze:nie musisz opróżniać baku do sucha. jak zostanie Ci z 5 litrów mieszanki ON+Pb i dolejesz do pełna z 55l ropy to już po problemie. Powtarzaj cykl kilku krotnie, nie uszkodzisz nic.
OK tylko w przewodach też jest 1-2 litry. Trzeba się tego jakoś pozbyć. W wtorek sie z ato wezmę. Później zalej bak do pełna oraz środek na wtryski i mam nadziej ze bryka będzie chodzić bo muszę ja sprzedać.

W baku było na 150 km benzyny to jakieś 12 L ropy + 20 litrów benzyny której wlałem. CXzy mogę po wypompowaniu taka mieszankę wlać do traktora na benzynę:) http://images.google.de/imgres?imgurl=h ... 0&biw=1920

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga