Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQD 2.8 193 KM] Problem z ładowaniem

Elektryka
ODPOWIEDZ
Setax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2010, 11:25
Lokalizacja: Wrocław

[AQD 2.8 193 KM] Problem z ładowaniem

Post autor: Setax » 21 gru 2016, 08:47

Witam,

Od tygodnia zmagam się z problemami podczas uruchamiania auta, nie ważne czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku. Podczas przekręcania zapłonu i próby rozruchu, wszytko co możliwe przygasa, po czym pojawia się krótki sygnał dźwiękowy (x3) i wykrzyknik na wyświetlaczu. Diagnoza wstępna - problemy z zasilaniem (akumulator). W związku z tym, iż aku (Varta), był kupowany 2 lata temu, postanowiłem zmierzyć napięcie ładowania (auto uruchomione), które w żadnym wypadku nie przekraczało 14V (światła, radio, klima wyłączone).

Jakie napięcie powinien generować alternator? Widziałem gdzieś informacje, że powinno to być 14,5-15V. Może ktoś potwierdzić? Czy dobrze kombinuję, że to które mam zmierzone (13,9V) może być niewystarczające i stąd problemy? Jeśli oba powyższe stwierdzenia są prawdziwe, czy w łatwy sposób można się do niego dobrać w C5 2.8 AQD? Regeneracja własnego czy ryzykować z używką z Allegro? Jaki powinien być ewentualny koszt naprawy (regeneracja + wymiana). Zna ktoś może kogoś z Wrocławia kto może podjąć się tematu, zrobić porządnie i w rozsądnych pieniążkach.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi czy sugestie, przy okazji życząc wszystkim forumowiczom Zdrowych i Wesołych Świąt.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 gru 2016, 11:25

13,9 mieści się jeszcze w normie jak dla mnie , posprawdzałbym bym punkty masowe

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 21 gru 2016, 11:56

Witam <luzik>
Miałem podobny objaw i z czasem padł mi regulator napięcia w alternatorze, więc tylko oddać do regeneracji i sprawdzenia, a nie bawić się w używkę, chyba, że zregenerowaną <okok>
Ale kolega bendzji dobrze Ci radzi sprawdź najpierw połączenia przewodów czy nie są gdzieś luźne, a jak to nie da pozytywnego rezultatu to tak jak pisałem na początku niestety alternator powoli pada, ewentualnie nie doładowuje Ci aku, bo za duży.
Pozdrawiam <luzik>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Setax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2010, 11:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Setax » 21 gru 2016, 14:54

Doprecyzowując, odkąd zauważyłem problem z ładowaniem, słychać również delikatny jednostajny pisk podczas uruchomionego silnika (z okolic alternatora). Tak czy inaczej, wygląda na to, iż to jego wina i bez rozbiórki się nie obędzie. Powiedzcie mi proszę, czy trzeba wyjeżdżać przodem i rozpinać chłodnicę, czy jest jakaś opcja aby zdemontować w razie czego w sposób najmniej inwazyjny.

Jest ktoś z Was w stanie stwierdzić jaki mam alternator (Bosch czy Valeo) - WAUZZZ4BZYN056093?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 21 gru 2016, 16:49

Kolego tutaj masz wszystko ładnie opisane co i jak wymontować alternator <okok>

-a6-c5-alternator-wymiana-regeneracja-vt38344.htm

Jak wyciągniesz to będziesz wiedział jaki masz alternator w aucie <luzik>

Sprawdzałeś przewody???
Jak samochód, to tylko Audi;)

Setax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2010, 11:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Setax » 21 gru 2016, 17:09

Dzięki za link.
Widziałem temat już wcześniej, ale nie byłem pewny czy wymiana powinna przebiegać w ten sam sposób - tam 2.5 TDI, tu 2.8.

zguba79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: zguba79 » 11 kwie 2017, 09:56

Witam. U mnie problem ladowania polega na tym, że rano na zimnym silniku jest ok a w miarę rozgrzewania ładowanie spada do ok 13.5 a nawet niżej. I teraz pytanie czy ktoś spotkał się z takimi objawami. Wymienić regulator czy już altek pada. Wiem że trudno jest to zdiagnozować ale może ktoś miał podobny problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga