Witam,
Od tygodnia zmagam się z problemami podczas uruchamiania auta, nie ważne czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku. Podczas przekręcania zapłonu i próby rozruchu, wszytko co możliwe przygasa, po czym pojawia się krótki sygnał dźwiękowy (x3) i wykrzyknik na wyświetlaczu. Diagnoza wstępna - problemy z zasilaniem (akumulator). W związku z tym, iż aku (Varta), był kupowany 2 lata temu, postanowiłem zmierzyć napięcie ładowania (auto uruchomione), które w żadnym wypadku nie przekraczało 14V (światła, radio, klima wyłączone).
Jakie napięcie powinien generować alternator? Widziałem gdzieś informacje, że powinno to być 14,5-15V. Może ktoś potwierdzić? Czy dobrze kombinuję, że to które mam zmierzone (13,9V) może być niewystarczające i stąd problemy? Jeśli oba powyższe stwierdzenia są prawdziwe, czy w łatwy sposób można się do niego dobrać w C5 2.8 AQD? Regeneracja własnego czy ryzykować z używką z Allegro? Jaki powinien być ewentualny koszt naprawy (regeneracja + wymiana). Zna ktoś może kogoś z Wrocławia kto może podjąć się tematu, zrobić porządnie i w rozsądnych pieniążkach.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi czy sugestie, przy okazji życząc wszystkim forumowiczom Zdrowych i Wesołych Świąt.
[AQD 2.8 193 KM] Problem z ładowaniem
Witam
Miałem podobny objaw i z czasem padł mi regulator napięcia w alternatorze, więc tylko oddać do regeneracji i sprawdzenia, a nie bawić się w używkę, chyba, że zregenerowaną
Ale kolega bendzji dobrze Ci radzi sprawdź najpierw połączenia przewodów czy nie są gdzieś luźne, a jak to nie da pozytywnego rezultatu to tak jak pisałem na początku niestety alternator powoli pada, ewentualnie nie doładowuje Ci aku, bo za duży.
Pozdrawiam
Miałem podobny objaw i z czasem padł mi regulator napięcia w alternatorze, więc tylko oddać do regeneracji i sprawdzenia, a nie bawić się w używkę, chyba, że zregenerowaną
Ale kolega bendzji dobrze Ci radzi sprawdź najpierw połączenia przewodów czy nie są gdzieś luźne, a jak to nie da pozytywnego rezultatu to tak jak pisałem na początku niestety alternator powoli pada, ewentualnie nie doładowuje Ci aku, bo za duży.
Pozdrawiam
Jak samochód, to tylko Audi;)
Doprecyzowując, odkąd zauważyłem problem z ładowaniem, słychać również delikatny jednostajny pisk podczas uruchomionego silnika (z okolic alternatora). Tak czy inaczej, wygląda na to, iż to jego wina i bez rozbiórki się nie obędzie. Powiedzcie mi proszę, czy trzeba wyjeżdżać przodem i rozpinać chłodnicę, czy jest jakaś opcja aby zdemontować w razie czego w sposób najmniej inwazyjny.
Jest ktoś z Was w stanie stwierdzić jaki mam alternator (Bosch czy Valeo) - WAUZZZ4BZYN056093?
Jest ktoś z Was w stanie stwierdzić jaki mam alternator (Bosch czy Valeo) - WAUZZZ4BZYN056093?
Kolego tutaj masz wszystko ładnie opisane co i jak wymontować alternator
-a6-c5-alternator-wymiana-regeneracja-vt38344.htm
Jak wyciągniesz to będziesz wiedział jaki masz alternator w aucie
Sprawdzałeś przewody???
-a6-c5-alternator-wymiana-regeneracja-vt38344.htm
Jak wyciągniesz to będziesz wiedział jaki masz alternator w aucie
Sprawdzałeś przewody???
Jak samochód, to tylko Audi;)
Witam. U mnie problem ladowania polega na tym, że rano na zimnym silniku jest ok a w miarę rozgrzewania ładowanie spada do ok 13.5 a nawet niżej. I teraz pytanie czy ktoś spotkał się z takimi objawami. Wymienić regulator czy już altek pada. Wiem że trudno jest to zdiagnozować ale może ktoś miał podobny problem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga