Tiptronic - na którym biegu (pozycji) trzymać auto odpalone?
Tiptronic - na którym biegu (pozycji) trzymać auto odpalone?
Na wstępie chciałbym się przywitać.
To mój pierwszy automat (A6 C5 1.8T 1997r.) i mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi mimo przeczytaniu niejednego tematu o Tiptronic.
1. Jeśli w zimę z rana mam oszronione szyby i chciałbym uruchomić silnik dajmy na to 5-10 min przed odjazdem to na jakim trybie powinienem to zrobić?
- P - tutaj wyczytałem twierdzenia kilku osób, że skrzynia nie jest smarowana w tym trybie i powinien być używany ten tryb jedynie do unieruchomienia pojazdu podczas postojów ze zgaszonym silnikiem
- N + hamulec ręczny - tu skrzynia smarowana jest nie tak jak na "D", ale jak mniemam wystarczająco do takiego postoju z uruchomionym silnikiem. Dobrze myślę?
Możliwe, że wątpliwość rozwiałby mi manual w języku PL ewentualnie ENG, ale nie umiem go znaleźć.
2. Czy drgania silnika podczas trzymania na hamulcu trybu D i R ustające po przełączeniu w tryb N mogą być wyeliminowane poprzez wymianę oleju w skrzyni? Dodam, że świeżo po odpaleniu (zimny olej) drgania są zdecydowanie mniejsze, wzmacniają się wraz ze wzrostem temperatury.
Tutaj teorii jest wiele - konwerter, cewki, LPG, a nawet przeguby wewnętrzne.
Czy mógłby mi ktoś jasno wyjaśnić na czym się w pierwszej kolejności skupić?
To mój pierwszy automat (A6 C5 1.8T 1997r.) i mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi mimo przeczytaniu niejednego tematu o Tiptronic.
1. Jeśli w zimę z rana mam oszronione szyby i chciałbym uruchomić silnik dajmy na to 5-10 min przed odjazdem to na jakim trybie powinienem to zrobić?
- P - tutaj wyczytałem twierdzenia kilku osób, że skrzynia nie jest smarowana w tym trybie i powinien być używany ten tryb jedynie do unieruchomienia pojazdu podczas postojów ze zgaszonym silnikiem
- N + hamulec ręczny - tu skrzynia smarowana jest nie tak jak na "D", ale jak mniemam wystarczająco do takiego postoju z uruchomionym silnikiem. Dobrze myślę?
Możliwe, że wątpliwość rozwiałby mi manual w języku PL ewentualnie ENG, ale nie umiem go znaleźć.
2. Czy drgania silnika podczas trzymania na hamulcu trybu D i R ustające po przełączeniu w tryb N mogą być wyeliminowane poprzez wymianę oleju w skrzyni? Dodam, że świeżo po odpaleniu (zimny olej) drgania są zdecydowanie mniejsze, wzmacniają się wraz ze wzrostem temperatury.
Tutaj teorii jest wiele - konwerter, cewki, LPG, a nawet przeguby wewnętrzne.
Czy mógłby mi ktoś jasno wyjaśnić na czym się w pierwszej kolejności skupić?
Bartek
Nie to miałem na myśli.
Interesuje mnie odpalenie auta i poczekanie do czasu kiedy trochę się rozgrzeje - na którym biegu (trybie) to robić?
Fajniej jest przecież wycieraczkami zdjąć to co przesłania widok niż skrobać skrobaczką?
Co do pałowania to nie jest zwolennikiem pałowania aut do tego nieprzeznaczonych a dla mnie A6 z tym silnikiem nim nie jest.
Interesuje mnie odpalenie auta i poczekanie do czasu kiedy trochę się rozgrzeje - na którym biegu (trybie) to robić?
Fajniej jest przecież wycieraczkami zdjąć to co przesłania widok niż skrobać skrobaczką?

Co do pałowania to nie jest zwolennikiem pałowania aut do tego nieprzeznaczonych a dla mnie A6 z tym silnikiem nim nie jest.
Bartek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Położenie 'N' służy tylko i wyłącznie do holowania (max 50 km z prędkością max 50 km/h). Stojąc w korku lub przed przejazdem kolejowym też nie przełącza się na 'N'. Jeśli postój trwa dłużej, to można przełączyć na 'P', aby nie oślepiać innych światłami stopu trzymając nogę na pedale (skrzynia na 'D'). Czasami, gdy parkuję, to dobijam delikatnie do krawężnika i przełączam na sekundę na 'N', aby auto się stoczyło i opona nie była zduszona.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Bendzji ja najpierw zaciągam ręczny a później przełączam na P. to taki nawyk jak musiałem parkować autko na lekkim wzniesieniu. Ręczny blokuje koła, a później zapadka blokuje skrzynię. Oczywiście przy ruszaniu odwrotna procedura - Hamulec - wybranie R lub D i dopiero puszczenie ręcznego. Ale kolega Barteklys zapodał ciekawy temat: w jakiej sytuacji pompa w skrzyni zaczyna tłoczyć olej.
Normalnie na 'P'. Skrzynia jest smarowana (a właściwie słabo smarowana ze względu na obniżone ciśnienie) tak samo jak na 'N'. Tu nie ma żadnej różnicy w tej kwestii. 'P' masz blokadę skrzyni mechaniczną... 'N' używasz jak zatrzymasz auto na równym, włączasz na chwilę 'N', aby auto minimalnie się ruszyło i dopiero wtedy 'P'. Nie obciążasz wtedy mechanicznej blokady.barteklys pisze:1. Jeśli w zimę z rana mam oszronione szyby i chciałbym uruchomić silnik dajmy na to 5-10 min przed odjazdem to na jakim trybie powinienem to zrobić?
Używanie przez dłuższy czas hamulca ręcznego w zimie... to bardzo słaby pomysł...

Ja bym obstawiał konwerter, ale to rzecz jasna do diagnostyki szczegółowej...2. Czy drgania silnika podczas trzymania na hamulcu trybu D i R ustające po przełączeniu w tryb N mogą być wyeliminowane poprzez wymianę oleju w skrzyni? Dodam, że świeżo po odpaleniu (zimny olej) drgania są zdecydowanie mniejsze, wzmacniają się wraz ze wzrostem temperatury.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2016, 15:29 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
- Lokalizacja: Pomorze
jeżdzę automatami praktycznie od 10 lat,zawsze parkuję według opisanej już tutaj przez kogoś metody czyli podjeżdzam,hamuję,zaciągam ręczny i dopiero zrzucam na P
zawsze zaciągam ręczny,czy to zwykły czy elektryczny <okok>jeśli stoję na wzniesieniu przodem do góry to na zaciągniętym ręcznym wrzucam D,autko lekko jakby naciaga do przodu i wtedy wrzucam R i puszczam ręczny
nie używane zanika bądź sie psuje

