Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 14 gru 2016, 18:53

Próbowałem dzisiaj eksperymentować z kątem od 0.00 do -2.49.
Wnioski: drgań praktycznie nie mam i w tym przypadku w tym zakresie jakoś odczuwalnie nie wzrastały.
Korekty wtrysków faktycznie maleją kiedy przestawiam na minus ( najgorszy wtrysk od 0.45 do 0.25).
Skutek negatywny od ustawienia kąta -1.49 do -2.49 - po przegazowaniu przy zejściu do obrotów jałowych zakołysze autem.
I właśnie z tego powodu zostalo na -0.49 i do tego idealna synchronizacja drugiego wałka robiona na lusterko a nie na blokadę fi6 (blokada ma minimalny luz).

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 14 gru 2016, 19:23

Musisz to lusterko opatentować w "Audi" skoro uważasz że lusterko jest lepsze niż blokada :D

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 14 gru 2016, 20:09

Masz rację.....jutro składam papiery patentowe😄...a tak poważnie to ustawiając synchronizację drugiego wałka na blokady typu wiertło fi 6 można popełnić błąd w sumie do około 0.5 stopnia. Jest tam taki minimalny luz. Natomiast jak ustawiam korzystając z lusterka włożonego pomiędzy chłodnice, a koła rozrządu to dokladnie widać kiedy otwory się pokrywają. Czy taka możliwa różnica o około 0.5 st. ma jakieś znaczenie ....nie wiem ale po ustawianiu rozrządu po kilka razy w 3 samochodach z silnikiem 2.0TDI ta metoda bardziej mi się podoba.
Spróbuj sam... kiedyś ustawić rozrząd może i Tobie podpasuje ta metoda.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 15 gru 2016, 12:34

Ja ustawiałem synchro na blokadach z Allegro i ustawione ma na 0.0 silnik pracuje idealnie.
Metodę na lusterko pierwsze słyszę ale kto jak woli :)

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 15 gru 2016, 13:31

Bart_d pisze:...a tak poważnie to ustawiając synchronizację drugiego wałka na blokady typu wiertło fi 6 można popełnić błąd w sumie do około 0.5 stopnia. Jest tam taki minimalny luz. Natomiast jak ustawiam korzystając z lusterka włożonego pomiędzy chłodnice, a koła rozrządu to dokladnie widać kiedy otwory się pokrywają. Czy taka możliwa różnica o około 0.5 st. ma jakieś znaczenie ....
Wiertło to prowizorka. Masz blokady to wiesz czy to weszło jak należy czy nie. Nie ma absolutnie żadnego luzu, a nawet bym powiedział, że lekko są za ciasne.
Lusterko jest bardzo pomocne by ustawić i włożyć blokadę.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 15 gru 2016, 19:27

Właśnie lusterko jest pomocne a nie używamy tego jako blokady rozrządu :)

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 15 gru 2016, 23:14

Maciek1995 pisze:Właśnie lusterko jest pomocne a nie używamy tego jako blokady rozrządu :)
Dokładnie tak.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 16 gru 2016, 00:42

Widzę że chyba niektórzy nie zrozumieli istoty rzeczy, a jedynie wychwycili słowo "lusterko" i "ustawiane rozrządu" - a tu chodzi raczej o poprawną synchronizację wałków. Więc dla ścisłości wyjaśniam.
Kąt pierwszego kola ustawiam z pomocą komputera (ale dla jasności nie używam go jako klucza, blokady ani młotka <lol> jak zaraz ktoś błyskotliwy wymyśli <hura> ).
Dalej ustawiam koła na "znaki/otwory". Następnie luzuję drugie koło i reguluje nim tak aby otwory, w które wkłada się blokady idealnie się pokrywały. Różnica pomiędzy "tradycyjną" metodą polega na tym ze zamiast, w momencie regulacji 2-go koła, wkładać blokadę, ja patrzę czy otwór jest idealnie na środku-rezultat jest ten sam. Nie mam oryginalnych blokad i nie zamierzam ich kupować - ja już chyba zakończyłem eksperymenty z ustawianiem kąta, a jak wspominałem wiertła idealne do tego celu nie są więc radzić jakoś trzeba.
Mam nadzieję że to wyjaśni o co chodzi z lusterkiem i zakończy komentarze na ten temat bo nie wnoszą one niczego do tematu.
Bardziej na miejscu byłyby komentarze na temat poprawy/pogorszenia pracy silnika adekwatnie do regulacji na +/-.
Aha zauważyłem że im kąt bardziej na minus... tym spalanie wskazywane na FISie jest mniejsze.
Powiedzcie mi jeszcze Panowie jak mocno dokręcać trzeba śruby od kół zębatych?
Pozdrawiam <luzik>

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 16 gru 2016, 09:19

Ja nie sprawdzałem na jakim kącie jakie mam spalanie i jak silnik pracuje dążyłem do zera żeby zlikwidować drgania które miałem jedynie raz pokechałem w -5 to silnik nie odpalił. Śruby wystarczy z czuciem aby nie poprzeciągać

[ Dodano: 2016-12-16, 09:19 ]
A tak w ogóle to patrzę że wiele osób ma tak że jak zmieni kąt to zmienia mu się spalanie niektórzy piszą nawet o wyższym co mnie dziwi bo ja miałem -3,49 teraz mam 0.0 a wskazania jakie były takie są

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 16 gru 2016, 18:41

Bart_d pisze: Powiedzcie mi jeszcze Panowie jak mocno dokręcać trzeba śruby od kół zębatych?
Pozdrawiam <luzik>
Śruby kół wałków rozrządu dokręcamy z siłą 25Nm.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 22 mar 2017, 00:30

Jestem po wymianie rozrządu, głowicy, wałków rozrządu. Po blokadach synchronizacja wynosiła -1,5. Po ustawieniu na 0,0 nic się nie zmieniło. Drgania jak były tak i są. Spalanie na Fisie wzrosło o 1,5l, rzeczywiste nie sprawdzone.
Poduszki silnika nie mają wycieków. Guma na przednim odboju na dole.
I teraz nie wiadomo czy wymieniać na pałę poduszki czy dwumasę, a może wtryski (parametry w normie).
Chyba sprzedam to auto, bo te drgania to jakaś porażka.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 22 mar 2017, 08:18

PODnies ten przedni odbój do góry masz tam regulacje

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 22 mar 2017, 10:20

Opuszczenie gniazda przedniego odboju pewnie da niewiele albo nic. Jeżeli auto nie miało żadnych przygód typu naprawa przedniego pasa, a odbój leży na dole gniazda to oznacza to że silnik jest "pochylony do przodu".

Jeżeli chodzi o drgania to osobiście myślę że w następującej kolejności winne może być:
1) zawieszenie silnika;
2) ustawienie kąta;
3) wtryski, egr...itp.;
4) sprzęgło dwumasowe.

Na 1-szym miejscu stawiałbym zawieszenie silnika i to wcale nie za każdym razem wyeksploatowane poduszki, ale czasem i naprężenia po demontażach silnika czy skrzyni.
Przykładem może być pralka, która przy intensywnym wirowaniu potrafi wybrać się na wycieczkę po łazience ;). Każdy kto kiedykolwiek próbował tak wypoziomować pralkę aby nie "spacerowała" przy obrotach wirowania 800-1000, wie że nawet 1mm na regulacji nóżek pralki robi różnicę.
Wydaję mi się że podobnie jest z silnikiem i każde przekrzywienie silnika może generować zbyt duży nacisk na inne strony i wtedy drgania są bardziej przenoszone na ramę auta.

Poduszki mają za zadanie izolować silnik od nadwozia, a przedni odbój jest do zabezpieczenia silnika przed nadmiernym opuszczeniem lub podniesieniem przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Dla tego też odbój tem moim zdaniem nie powinien się opierać o gniazdo, a jego oparcie może świadczyć o opuszczeniu na poduszkach silnika L i P. Poduszka skrzyni raczej w tym przypadku będzie miała małe znaczenia zwłaszcza, że jest tak skonstruowana że gdyby była wyeksploatowana to przedni odbój byłby uniesiony a nie opuszczony.
Poniżej zamieszczam mocno poglądowy rysunek...

Obrazek

Jak już wcześniej pisałem pewnie, kiedyś podkładałem podkładki z blachy pod dolną część poduszek aby podnieść nieco przód silnika - przenoszone drgania znacznie się wówczas zmniejszyły co skłoniło mnie do wymiany poduszek. Po demontażu jedna z nich praktycznie była bez oleju choć w zasadzie niewiele na to wcześniej wskazywało.
Kolejna rzecz którą zrobiłem to zluzowanie wszystkich poduszek, uniesienie leciutko silnika i swobodne opuszczenie - tak aby zlikwidować naprężenia.

Dla walczących z drganiami polecam najpierw drogę bez kosztową, tzn. próbę podłożenia podkładek, zlikwidowania naprężeń, a dopiero później wydawania niemałych pieniędzy na poduszki, wtryski czy koła dwumasowe.
Oczywiście może się okazać że ponad normatywne drgania wynikają z w/w pkt. 3,4 a wobec ich zwiększonych sił nawet nowe poduszki sobie nie radzą.
Jako ciekawostkę powiem że ostatnio miałem u siebie 2 szt A6 C6 z silnikiem 3.0TDI i drgania były wcale nie mniejsze niż u mnie przed wymianą poduszek. Miałem również u siebie A8 D4 z 2011 roku 4,2TDI i pomimo fajnego brzmienia silnika, drgania również były wyraźnie wyczuwalne, zwłaszcza na kierownicy - urok diesli chyba.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 22 mar 2017, 12:16

Trzeba wziąć tez pod uwagę ze ktoś mógł wcześniej demontować odbój i źle go ustawił więc nie musza być to poduszki co ich nie wyklucza
Ja również robiłem patent z podkładkami a nawet ważyłem poduszki mimo to drgania były dalej a przyczyna był kat synchro.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 22 mar 2017, 23:25

Wykombinuję zatem jakieś podkładki i w najbliższym czasie podniosę silnik. Dam znać o efektach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga